رواية عشق الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم منه احمد
فصل 15
عشق الفهد
فهد دخل الاوضه ولقي عشق وقعه علي الارض والفهد ( اه فهد ما الفهد هيربي اي ياالهوتي 😣😂)
مقطع هدوم وفي خدوش في جسمها عشق وعشق اغمي عليها
فهد: عششششششششق
فهد جري عليها بخوف وبعد الفهد عنها
والفهد عشان عرفو معنلهوش حاجه
فهد شال عشق ودخل بيها
داده نعمه اتخضت لما لقتها كده
فهد بصوت عالي: اطلبي الدكتوره بسرعه
داده نعمه بخوف: حاضر
وفهد طلع بيها فوق
وحطها علي السرير وغيرل.ها هد. ومها
والدكتوره جت وكشفت عليها وطهرت جروحها وعتطها ابره وكتبتلها شويت ادويه
ومشت
وفهد قعد جمب عشق
فهد بخوف: الحمد الله ان محصلكيش حاجة لو كان حصلك حاجه مكنتش هسامح نفسي علي اني معرفتش احميكي
ونام واخدها في حضنو
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند فريده ومنه
اتصتمو لما شافو الدكتور
فريده ومنه بصدمه: مازن
مازن: اتفضلو متتاخروش تاني عشان مش بدخل بعدي المره دي بس عشان اول يوم
منه : شكرا يا دكتور
فريده ومنه راحو قعدو
واستمعو للشرح
والمحاضره خلصت ومازن نده عليهم
مازن: عملين اي
منه وفريده: الحمد الله
منه: هو حضرتك الي هتدينا بعد كده
مازن: اه
منه: تمام
فريده: امال بابا جدو التاني قصدي الدكتور التاني راح فين
مازن بضحكه : اتنقل تعالو نشرب حاجه في الكفتريا
منه: ماشي يلا
وراحو الكفتريا
وطلبو عصير ومنه كلمت سيف يبعت السواق وقلتلو ان مازن معاهم وقعدو يهزرو مع بعض
سيف جه عليهم
منه: اي ده سيف مش قولت السواق هو الي هيجي
سيف: كنت فاضي قولت اجي اخدكم
مازن شاف سيف وقام سلم عليه
وقعدو
سيف: امال انت بتعمل اي يبني هنا
مازن: ما انا شغال هنا دكتور
سيف: اه
فريده ببتسامه : وبيدينا كمان
سيف: طب يلا عشان فوفه عوزاكي عشان تتغدي معانا
فريده: ماشي
منه: متيجي تتغدي معانا يا مازن اكل فوفه تحفه
اي رايك يا سيف
سيف: اه تعاله اتغدي معانا
مازن: اذا كان كده ماشي
ومشيو وراحو البيت
ودخلو
عفاف: اتخرتو لي
سيف: الطريق كان زحمه. اعرفك وهو يشير علي مازن مازن صحبي انا وزين
وقال لمازن مرات عمي وزي امي
عفاف ببتسامه: اهلا يا حبيبي نورت
مازن ببتسامه: ده نورك
فريده حضنت عفاف: وحشتيني يا فوفه
عفاف: وانتي يا قلبي
زين جه عليهم
زين بصوت عالي: فوووووفه اناااا جعاااااااان
منه: مفجوع
زين: اصمله انتي الي مش بتكلي خالث يا بت
زين: اي ده مازن عندنا. وراح سلم عليه. معلش مشفتكش
منه: ما عشان اعمي وهمك علي كرشك
زين: بس يا بت والله هضربك
عفاف: بطلو خناق ويلا الغدي جاهز
وراحو يتغدو
ومازن قعد جم فريده من نحيه وسيف من نحيه ومنه جمب زين وعفاف
عفاف وهي تنظر لمازن : كل يا يحبيبي
مازن: بكل يا طنط
منه بضحكه: طنط اي قولها يا فوفه
مازن بضحك: احلي فوفه
عفاف ببتسامه: حبيبي
وقعدو ياكلو
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند عشق
كانت نيمه في حضن فهد
عشق وهي نيمه قعدت تهلوس
عشق بهلوسه : طلعوني من هنا ابعدو عني لااااا يااباباااا يااااسيف لا ونبي سبوني لااا ابعدو عني لااا ااااااه
فهد قام بخصه وشها كان كلو عرق وعماله تتكلم بهلوس
عشق: لااا ماما متسبني لاأااااا
فهد: عشق قومي ده حلم عشق
وفضل يخبط علي وشها
عشق قامت مخضوضه وفضلت تعيط وتصوت
فهد اخدها في حضنو وهدها لحد ما نامت تاني
فهد سبها وقام يشتغل علي اللاب
جمبها علي الكنبه
وبعد شويه عشق بدات تهلوس تاني
عشق بهلوسه: ابعدووو عني يااماماا ياابابااا سيبو ماما لاااااا ابعدو عن ماما لاااا ماما متسبنيش
وفهد سمعها وكان هيصحيها بس لقاها سكتت فا مصحهاس وشويه
وفهد نزل تحت
فهد: داده داده
داده نعمه جات
فهد: قولي للخدم يحضرو اكل
داده: حاضر هي عامله ايه دلوقتي
فهد: كويسه
داده نعمه مشت تقول للخدم يعملو اكل
و فهد طلع يكمل شغلو
وشويه وداده نعمه طلعت بالكل
خبطط
فهد: ادخل
دخلت وحطط الاكل وشافت عشق وطلعت
فهد قام يصحي عشق
فهد: عشق عشق قووومي
عشق فاقت بكسل
وفضلت تدعك في عنيها بأديها
فهد: يلا عشان تكلي
وجاب الصنيه وحطها علي السرير
عشق: هو ي الي حصل
فهد ببرود : محصلش حاجه كلي
عشق بعند : مش عوزه
فهد قعد وقعد ياكلهااا
ولما خلصت حط الصنيه علي الطربيزه
عشق: انا مصداعه
فهد: خدي الدوا طب
وعطاها الدوا
عشق قامت ودخلت تاخد شور
بعد شويه
عشق: يلهوي بقاا نسيت اخد هدوم زمانه مشي
عشق لبست البرنس وخرجت
لقت فهد قاعد علي الكنبه وبصص في اللاب
فا اتسحبت براحه عشان ميخدش بالو منها
ومره وحده لقت نفسها في حضنو
فهد: بتتسحبي لي هه
عشق بتوهان وخجل: هااا
فهد قرب منهاا واسكتها بطريقته 🙄🙄
عشق زقته وجرت دخلت اوضت الدرسنج وقفلت علي نفسها
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في بيت عشق
خلصو اكل وقعدو مع بعض وفريده ومازن كانو قعدين يهزرو مع بعض وفي حد كان متبعهم بغضب
و كلهم كانو بيتكلمو في احديث مختلفه
مازن: استاذن انا بقا
فريده: وانا لازم اروح عشان عشق وفهد ميزعقليش
مازن: طب تعالي اوصلك
سيف: لا انا هوصلها عشان اشوف عشق
مازن: صحيح امال فين عشق
سيف: في بيت جوزها
مازن بستغراب: هي متجوزه
سيف: اه
مازن: تمام انا همشي
وسلم عليهم ومشي
سيف: يلا اوصلك
فريده حضنت عفاف ومنه ومشت مع سيف
وركبو العربيه ومشو وطول الطريق محدش فيهم اتكلم
ووصل
فريده: شكرا
فريده كانت هتنزل
سيف: استني
فريده: اي
سيف: ......................
استوووووووووب
بقلم: منون احمد