رواية عشق الادم الفصل الثالث 3 بقلم مورا

رواية عشق الادم الفصل الثالث 3 بقلم مورا

 رواية عشق الادم الفصل الثالث 3 بقلم مورا


البارت التالت

#عشق_الادم

تتفاجأ عشق بادم وهو يفتح عينه ويقول صباح الخير

ابتسمت عشق له وفكت يده عنها وجريت علي الحمام بكسوف

ابتسم ادم وقال . اما اروح البس عشان متاخرش ع الشغل

بعد ربع ساعه كان ادم لبس بدله كحلي وكان بيحط من البرفان الخاص بيه في نفس الوقت طلعت عشق من الحمام بعد ان توضأت لصلاه فرضها لف ادم وشه ليها

ادم. انا رايح الشركه ويمكن هرجع متاخر

هزت عشق راسها وخرج ادم من الاوضه

قابل ادم والده وهو نازل

محمد. ادم انت رايح الشركه

ادم وهو لايازال مدايق من والده. ايوا في حاجه

محمد. طب لما تيجي ابقي تعالالي المكتب عشان عازك

ادم. حاضر

خرج ادم وركب عربيته وذهب الي شركته وطول اليوم ضاغط علي نفسه في الشغل

عند عشق بعد ان انهت فرضها نزلت وساعدت الخدم في تحضير الفطار وفطرت هي ومحمد وبعدها ذهبت الي اوضتها تقرأ قرءان

___________________________






بالليل وصل ادم الفيلا وقبل مايطلع اوضته افتكر ان والده يريده بالمكتب 

عند محمد كان قاعد علي الكرسي وشارد وقطع شروده صوت خبط الباب

محمد. اتفضل

دخل ادم وقفل الباب وقال بجمود. حضرتك كنت عاوز تقولي حاجه

محمد.كنت عاوزك تعرف انا لي اصريت علي جوازك من عشق

ادم. مش فارقه انا خلاص اتجوزتها ومش عاوز اعرف حاجه

وكان لسا هيقوم 

محمد. بس لازم تعرف ان عشق تبقي بنت عمتك

ادم بصدمه. ايييييه... اي اللي بتقوله دا يابابا

محمد. زي ماسمعت يابني

ادم. بس ازاي

محمد. انا هحكيلك(اختي منال كانت بتحب صابر والد عشق وهو مكنش بيحبها وكان بيحب فلوسها وفي يوم جه طلب ايديها من جدك بس جدك رفضه عشان كان عارف نواياه وانو مش بيحب منال فلما منال عرفت هددتنا انها هتنتحر لو موفقناش وجابت سك*ينه وحطتها علي ايديها وعشان كنا خايفين لتعمل حاجه فنفسها وافقنا تتجوزه وكتابنالها الشقه اللي هو عايش فيها دي باسمها وبعد شهرين من جوازهم اكتشفت ان ضحك عليها وسمعته بيكلم واحده وبيقلها انو هيتجوزها وراحت تكلمه وتواجهه بللي عمله 







منال. انت ازاي تعمل فيا كدا وتتجوز عليا انا مش هسمحلك تعمل فيا وفي الطفل اللي في بطني كدا

صابر زعقلها وضربها وقالها.انا اعمل اللي انا عاوزه ومش علي اخر الزمن هتيجي ست تمشي كلامها عليا

منال بصدمه ووجع من ضربه ليها. انا ازاي كنت غبيه كدا وصدقتك ومسمعتش كلام اهلي لما حذروني منك

صابر. معلش ياقلبي الحب اعمي

منال. انا فعلا كنت عاميه لما صدقتك وانا مش هسمحلك تقعد معايا في بيتي لحظه واحده

صابر ضحك بصوت عالي. بيت مين ياحبيبتي انتي كتبتي البيت دا باسمي

منال بصدمه. بس انا مكتبتش حاجه باسم

صابر. منا من اسبوع خليتك تشربي عصير كنت حاطط فيه منوم وخليتك تمضي وانتي مش حاسه

منال. انت واحد وا*طي وحق*ير

صابر بغضب ضربها بالقلم. اياكي تغلطي تاني انتي فاهمه

وسابها في وسط دموعها وخرج

منال وهي تضع يدها علي بطنها. هعمل اي دلوقتي لو رحت عند جدك وخالك مش هقدر اواجههم مضطره استحمل معاملته عشان معنديش مكان اروحه وانت لسا في الشهور الاولي)وبعد تمن شهور جت عشق علي الحياه وبعدها بيوم ماتت منال وسابت بنتها تتعذب مع ابوها ومراته

ادم. وليه جدي مجابهاش هنا






محمد. قبل مامنال تموت قالتلنا كل حاجه لما كنا عندها في المستشفي وماتت بعد ماقالت خلي بالكم من عشق دي امانه في رقبتكم وجدك بعدها حاول ياخد عشق منه بس الوصايه كانت في ايد صابر ومقدرش يعمل حاجه وقبل ماجدك يموت من خمس سنين وصاني اني اخلي عشق تعيش معانا واني احافظ عليها عشان كدا يابني طلبت منك تتجوزها عشان عارف انك هتحميها

ادم. ولي مقلتليش قبل كدا عنها

محمد. مكنتش حابب ادخلك في المشاكل  انا مش عايزك تزعل مني ياادم انا عملت كدا عشان احافظ عليها

ادم راح باس ايد محمد. انا مش زعلان منك يابابا 

محمد. خلي بالك من عشق يابني هي شافت كتير اووي ومش مستحمله

ادم. متخفش يابابا انا هحميها وهخليها تنسي كل ايام الوجع اللي عاشتها

محمد. طب يلا ياحبيبي اطلعل اوضتك عشان ترتاح

ادم. حاضر يابابا 

محمد.ربنا يهديك يابني

________________________________

في اوضه عشق وادم 

عندما دخل ادم الاوضه انصدم

ادم.عشششششششق...

يتبع....

 ياتري حصل اي لعشق


              الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×