رواية احببتها سرا الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين عماد


 رواية احببتها سرا الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين عماد


احبتتها _سرا البارت 9

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اسر وفرح ومازن كانوا بيتغدوا ف مطعم 

اسر كان بيبص ل فرح وهي بتاكل

فرح لاحظ: مالك

اسر: انتي حلوه اوي 

فرح مكنش عارفه تودي وشها فين لانه قالها بصوت عالي والكل انتبهوا 

اسر ضحك ع خجل حبيبته: اتكسفت ي فروح طب انا بحبكك ي فرح وقالها بصوت عالي وشدها ولف بيها والكل بدا يسقف

🌺🌺🌺🌺🌺







ياسين: خلصتي ي يارا 

يارا: الصور جاهزه هتوصل ل اسر بعد خطوبة روح بكرا 

ياسين قفل الخط وهو فرحان انها هتبقي ليه بس 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نهي كانت بتاكل ياسر دخل عليها: مش بتوقفي اكل ي بنتي فلستي امي 

نهي: ابنك ي ياسر اعمل ف اي

ياسر: يلا كله يهون علشان ابني 

نهي: كدا ي ياسر ماشي 

باسها من خدها: يروح ياسر متزعلش انت الحب الوحيد 

حضنته: حبيبي ي يسورهه

نهي: ياسر

ياسر: اي يقلبي 

نهي: اختي رانيا 

ياسر: مالها

نهي: ب ت9ح ب ياسين 

ياسر: اي ده بجد طب اي رايك نخلي ياسين يخطبها 

نهي: فكرهه

🌺🌺🌺🌺🌺







اسر وفرح كانوا بيختاروا ملابس الخطوبه بتاعت روح 

اختار اسر بدله سوده وكانت عاجبه فرح او بمعني تاني هي شايفه ان كل الي يلبسه اسر حلو اختارت فساتين كتير واسر مكنش عجبوا اي فستان بسبب غرته عليها وف الاخر دخلت بفستان اسود منفوش وكان حلوه اكتر عجب اسر وافق عليه بعدها راحو ل ريحاب ووعد

🌺🌺🌺🌺

روح كان جوه اوضتها بتعيط فجاه الباب اتفتح 

سليم(اخوها الكبير): مالك ي روح

محمود (الوسطاني): سيبها ي سليم دي بتدلع 

سيلم: بس ي محمود اطلع برا لوسمحت 

محمود: حاضر ي اخويا 

سيلم: احكيلي ي روح مالك

روح: تعبت ي سليم تعبت انتوا لي بتعملوا فيا كدا 

سيلم مسك ايديها: انت عارفه امك الي ف دماغها ف دماغها 

روح: بس نا مش بحبه انا اصلا لما يجي عندنا مش بطيقه 

سيلم: بكرا تحبيه ومسحه دموعها بكف ايدوا ونامي بقا بكرا خطوبه الاميره بتاعتي 

حضنته روح: انت احلي اخ ف الدنيا 

احسن من محمود الحقير باعني علشان صاحبه 

محمود: انا اسف ي روح 

روح حضنت اخوتها الاتنين: ولا يهمك

محمود: صحيح مقولتيش عزمتي مين 

روح بطفوليه: عزمت فرح واسر طبعا وخالتو ريحاب ووعد اممم وياسر ونهي واخو البارد ياسين وساره ولؤي

دا غير صحابي الباقين ف الكليه 

محمود: يلهوي كل دول دا غير اصحابي نا محمود وقرايب امك

سيلم: حبيبي تعزمي الي هيا عاوزاه 

روح طلعت لسانها ل محمود: ماشي ي  سوسو

🌺🌺🌺🌺







فرح كانت بتحلم بان حد بيخنقها صحت مفزوعه اسر صح عليها 

اسر: مالك راح جاب ليها مايه 

فرح: حلمت بكبوس 

اسر: طب نامي متخفيش انا معاكي 

واخدها في حضنو وناموا

🌺🌺🌺🌺🌺

مريم: انا جعانه 

محمد: حرام عليكي مبتشبعيش 

مريم: محمااااا النونو جعان 

محمد: اطلبي يستي 

مريم: عاوزه بيتزا وشاورما واروح الملاهي 

محمد: حاضر ي مريم حاضر 

مريم: حساك زهقت مني 

محمد: انا اقدر دا عنيا ليكي 

مريم: تسلملي وتسلم عينك بس بكرا هنروح خطوبه روح متنساش 

محمد: طيب... روح هو انتي مرتاحه معايا 

مريم: اكيد ي محمد انت عوضتني عن كل حاجه  ...  فاكره لما كنت ف الميتم وانت جيت تتمني طفل تربيه لانك مكنتش ناوي تتجوز وانا وقعتك سعاتها و دبنا شكله مع بعض... بصراحه انا كنت مزه زمان بس دلوقتي بقيت انثي الفيل محماا محماا 

بصت جمبها لقيته نام باسته ونامت جمبيه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺







🌺ف الصباح 🌺

فرح صحت بدري حضرت الفطار ل اسر وكان يوم اجازه من الكليه ودوا مازن المدرسه وراحوا ل روح علشان تروح تجيب فستان الخطوبه 

فرح: يلا ي بت كل دا بتعملي اي 

سيليم طلع 

فرح: اهه سيليم ازيك 

سيليم: الحمدلله وانتي اخبارك اي صحيح الف مبروح ع جواز

فرح: الله يبارك فيك 

روح: يلا انا جهزت يلا نروح للبقره الي هتجوزها 

فرح: هه يلا يختي 

سيليم كان لسا متنح ف فرح في نفسه: اتمنيتك تبقي ليا بس محصلش نصيب وهو سبقني غبيي غبييي استغفر الله العظيم

#يتبع


               الفصل العاشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×