رواية احببت وكيل النائب العام الفصل السادس 6 بقلم اسماء عطا الله

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل السادس 6 بقلم اسماء عطا الله

 رواية احببت وكيل النائب العام الفصل السادس 6 بقلم اسماء عطا الله


#احببت وكيل النائب العام

البارت السادس

احمد بصدمة:حضرتك بتقول اي لا طبعا دي بعتبرها اختي ولا اي يا ياسمين وكمان انا في واحدة بحبها وهتجوزها بس مش دلوقتي

سيف باستغراب: هي مين دي اللي انتا بتحبها. وبعدين هو هتكسر كلامي ولا اي

احمد:بابا انا مش عيل عشان تجبرني علي حاجة انا واحد ليا مكانتي ومركزي

سيف: واي تاني يا احمد بيةمش عشان بقيت وكيل نيابة تفتكر انك هتقدر تكسر كلامي

احمد بعصبية :بابا انا بشوفها اختي وبس وبقولك بحب بنت تانية

سيف بعصبية: انت بتتحداني يا احمد

ياسمين حفاظا علي كرامتها: انا اصلا مش موافقة علية ياعمو

احمد بقرف:ومش انت اللي تعجيبني اصلا

سيف بعصبية:احممددددد

احمد ببرود:عن اذنكم انا تعبان وطالع انام


في مكان تاني اسماء ومنة داخلين السنتر اسماء لمحت كريم واقف هو وفهد راحت عليهم واتكلمت بشماتة:طب كنت استوني لما تخفوا شوية اصل شكلكم وحش اووي معقولة كريم وفهد يحصل فيهم كدا

كريم ومسك ايديها جامد:مين الواد دة يا اسماء

اسماء:شدت ايدها واد في عينك احترم نفسك واعرف انت بتتكلم علي مين







كريم بضحكة:هكون بتكلم علي مين بقا انشاءالله

اسماءربعت ايدها وقالت:الراجل اللي عمل فيك كدا وتقريبا خلي وشك شبة الخريطة يبقا وكيل نيابة يا عنيا اظن عرفت مين وريني هتعمل اي بقا وسابتهم ودخلت اخدت الدرس وبعد ساعتين كان الدرس خلص ومشيت هي ومنة

في الطريق اسماء ومنة ماشيين ساكتين قطع السكوت دة منة بتقول لاسماء:سرحانة هانم روحتي فين

اسماءبضيق:موجودة يا منة

منة: مالك يبنتي

اسماء: خايفة يا منة خايفة اكون بحب احمد وهو مش بيحبني وحتي لو حبني تفتكري اهلوا هيرضوا بيا هما ناس غنية جدا وانا بنت ناس بسيطة

منة:هو لو بيحبك هيقف قدام الدنيا بحالها عشانك واناحاسة ان هو بيحبك

اسماء:يارب يامنة وكملت وقالت يارب احمد يكون بيحبني يارب يارب خلي يشوف البنات كلها ضفادع ما عدا انا يارب كل البنات تشوفة قرد يارب الا انا قولي امين يا منة

منة:ههههههه يشوف البنات ضفادع للدرجادي حبتية

اسماء بخجل:حد يقولوا اني بحبوا الحب دا كلة

منة:تعالي يا ماما شوفي الهادية العاقلة اللي انت عاوزني اكون زيها

اسماء بثقة:هو انتي تطولي تكوني زي

منة: فعلا هو انا اطول ابقا قمررر كدا

وكملوا طريقهم للبيت

في اوضة احمد كان قاعد علي السرير وبيتأمل صورة اسماء اللي بروفايل علي الواتس دخلت الضفدعة قصدي ياسمين من غير متستأذن احمد قام وقف انت ازاي تدخلي كدا انت متخلفة

ياسمين بدلع:اي بتكلمها

احمدبجدية:اطلعي برااا

ياسمين بعصبية:فيها اي احسن مني قولي عيب واحد فيا وبدأت تكسر في الاوضة وقلبت كوب ماية علي الرسمة بتاعت اسماء

احمد بعصبيةومسكها من دراعها وبصوت عالييي اطلعي براااااااا

البيت كلة اتجمع في اوضة احمد وقالوا في اي

احمدبعصبية:خودوا المتخلفة دي برااااااا

طلعوا كلهم برااا ما عدا مريم والدة احمد راحت علي احمد واتكلمت بحنيةفي اي مالك

احمد بتعب:بوظت اول هدية ليا من البنت اللي بحبها

مريم: هو انت فعلا في بنت بتحبها

احمد:اة يا ماما







مريم: طب وياسمين

احمد بجنون: مبحبهاششششش افهموني بقا

مريم:طب وابوك هتعمل معاة اي

احمد بتعب:انامش متجوز حد غير اسماء تمام اقفلوا بقا علي موضوع ياسمين دة 

مريم بفرحة: احسن بردوا انا كمان مبحبهاش

احمد:انت عارفة اصلا بابا بيعمل كدا لية

مريم: امممممم عشان محدش غريب ياخد فلوسها

احمد: مش انا رفضتها بكرا لما يرجع عمر من السفر هتشوفي هيعرض علية الموضوع دة ويجبرة عليها

مريم:اخوك مبيحبش يز علوا في حاجة المهم سيبك من كل دة البنت اللي انت بتحبها. حلو كدا وتليق بيك

احمد بتوهان وبيفتكر شكل اسماء:حلوة بس دي قمررر كل علي بعضها تتحب ونسا نفسة خالص وقعد يحكي عنيها ولا خدودها ولا شفايفها ولا طيبتهاوحنيتها ورقتها

مريم :واي كمان يا عنيا

احمد بابتسامة:هو انتي لسة هنا ياماما

عند اسماء في البيت كانت قاعدة بتذاكر وبعدين فتحت فونها وبتشوف صورة احمد وفجأة لقت احمد بيرن ردت وقالت: الو

احمدبجدية:كنت واقفة مع فهد وكريم لية

اسماء:انا كنت بقولهم هوانت بتراقبني بقا

احمد:بقولك كنت واقفة معاهم لية

اسماء: بصراحة كنت حابة اشمت فيهم

احمد: وشمتي فيهم

اسماء:بس انت قاسي اوووي في الضرب

احمد بحب: قربوا من حاجة تخصني

اسماء بهبل: اي عملولك حاجة

احمد بنفاذ صبر:يارب هتشللل

اسماء بخوف:بعد الشر عليك

احمد.وبيحاول يوترها : اي خايفة عليا

اسماء بتوتر انا هقفل عشان انام واكملت وقالت احمد اسم مامتك اي







احمد بحب:يالهوووووي هموت اخيرا نطقتي اسمي واكمل عاوزة اسم امي لية هتعمليلي عمل

اسماء بغباء:لا والله دا انا هدعيلك وعاوزة اعرف اسم مامتك

احمد وهو مستمتع ان هو بيوترها:هتدعي ب اي 

اسماء:خلاص براحتك مش عاوزة اعرف انت الخسران

احمد:خلاص خلاص اسمها مريم بس لو هتدعي اني احبك فانا حبيتك فعلا ادعيلنا نتجوز يكون احسن

اسماء بصدمة:انا انا هقفل مع السلامة وسابت الفون مفتوح واترمت علي السرير وقعدت تغني اغنيتها المفضلة

احمد باستمتاع علي فكرة صوتك حلووو

اسماء:يا نهار ابيض انت لسة هنا مقفلتش

احمد :يعني طلعتي بتحبيني وبحبك انا بقول تدعيلنا بالجواز يكون افضل بردوا

#يتبع......


              الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×