رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الثامن 8 بقلم اسماء عطا الله


 رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الثامن 8 بقلم اسماء عطا الله


#احببت وكيل النائب العام

البارت الثامن


اسماء طلعت تجري واحمد وراها

احمد:بقا انا قليل الادب طب واللهي ما انا سايبك

اسماءوهي بتجري:مش هتقدر تمسكني

احمد:ههههههه انا سايبك بمزاجي تعيشي طفولتك شوية

اسماء:هههههه انا اسرع منك

وبعد شوية اتعثرت في حجرة قطعتلها الكوتشي

اسماءبصدمة:يا نهار اسود يالهووووووووي







احمدراح عليها لاقها ماسكة الكوتشي وهتعيط عليه

احمد:اتقطع

اسماءبعياط:ايوا

احمد:انتي هبلة بتعيطي علشان حتت كوتشي

اسماء بحسرة: حتت كوتشي ما انت متعرفش انا جايبة بكام

احمد:جايبة بكام

اسماء بحزن: بلاش لاحسن تتصدم

احمد:لية يعني بكام

اسماء بعياط:320 جنية

احمد بيتصنع الصدمة:ياة دا غالي جدااااا

اسماء:شوفت مش قولتلك يلا بقا ربنا يعوض عليا

احمد بحنية وابتسامة:متزعليش هجيبلك واحد غيرة

اسماء:لا انا مش زعلانة وشكرا مش عاوزة

احمد وهو بيمسحلها دموعها:مش زعلانة اومال الدموع دي اي

اسماء بعياط:ما انت مالكش ذنب

احمد:مش انا اللي جريت وراكي

اسماء بكسوف وخوف:مش انا اللي شتمتك انا اسفة

احمد بحب:متعتذريش تاني لاي حد وبعدين احنا كنا بنهزر صح ولا لاء

اسماء:ايوا واللهي كنت بهزر

احمدوهو بيميدلها ايدة:طب يلا عشان نلحق نجيب واحد غيرة ومتتاخريش

اسماء حططت ايديها في ايدةوراحت معاة

وبعد شوية كانوا وصلوا مول كبير ودخلوا محل احذية

اسماء:واقفة محتارة مش عارفة تختار اي كل اما يعجبها واحد يطلع غالي جدااااا

احمد:انا زوقي حلو ممكن اختار معاكي

اسماء راحت عليه بهمس:خلينا نروح محل تاني

احمد بنفس همسها:لية مش عاجبك حاجة هنا

اسماء بنفس الهمس:لا نصابين بيبعوا باسعار غالية جداااااا

اسماء واحمد وهما بيتكلموا سمعوا بنتين واقفين في المحل وبيقولو

مش دا احمد الانصاري مين البنت اللي واقفة معاة دي

بنت منهم قالت ممكن تكون حبيبته







البنت التانيةحبيبة مين انت هبلة انت مش شايفة شكلها عامل ازاي

احمد اتعصب من طريقه كلام البنت واسماء عنيها اتجمع فيها دموع

احمد اخد اسماء قعدها علي الكرسي وراح اختار كوتشي

ونزل للارض ولبسها الكوتشي

واتكلم ها يا حبيبتي عجبك

اسماء بتهز راسها:اة حلو

احمد بعيون كلها حب: طب يلا ومسك ايديها بكل حب وطلعوا

والبنات واقفين مصدومين من اللي احمد عملة مع اسماء ودا كان يعتبرن رد من احمد عليهم

احمد واسماء طالعين من المول

احمد:تعالي اجيبلك ايس كريم

اسماءبحزن:لا مش هينفع هتاخر

احمد: متقلقيش مش هنغيب

اسماء بقله حيله: خلاص ماشي

ودخلوا محل ايس كريم

اسماء نست كل الكلام اللي البنات قالتة وبتاكل ايس كريم باستمتاع وفرحانة جدااااا

احمد وهو سرحان في جمالها وطفولتها: انت بتحبي الايس كريم

اسماء وهي مبتسمة:بعشقة

احمدبابتسامة:خلاص هجيبك. هنا كل يوم

اسماء بابتسامة: انت طيب جداااا

احمد بابتسامة:وانتي جميلة جدااااااا

اسماء حست ان هو بيجبر بخاطرها اتكلمت وقالت دا من زوقك

احمد:توتو دي حقييقة انت فعلا جميلة انتي اجمل بنت شوفتها في حياتي

اسماء بوجه احمر:شكرا لحضرتك

احمد بصدمة: تاني حضرتك علي فكرة احنا اتنين بيحبوا بعض

اسماء بكسوف:ما انا لسه مخدتش علي كدا

احمد بحب:خلاص براحتك ويلا بقا عشان اوصلك عشان المذاكرة اللي مستنياكي في البيت

اسماء كشرت اول ما سمعت اسم مذاكرة

احمد:في اي مالك

اسماء بخوف:خايفة من الامتحانات اوي فاضل شهر بس

احمد:هو انتي مش بتذاكري وبتروحي دروسك وبتعملي اللي عليكي

اسماء:ايوا

احمد: تبقي تسيبي الباقي علي ربنا هو دايما مخبيلنا الاجمل 

اسماء: ونعم بالله

وبعد شويه كانوا وصلوا تحت بيت اسماء


اسماء:تصبح علي خير

احمد:وانتي من اهلة

نزلت اسماء وطلعت بيتهم واول ما فتحت لقت امها في وشها

ليلي بجمود:اتاخرتي كدا لية

اسماء بتوتر:كنت مع منة

لقت قلم نازل علي وشها من امها وبتقولها كدابة

ليلي بصوت عالي:مين اللي انت جايه معاة دة انطقي

اسماء بعياط:دا احمد الانصاري وكيل نيابة وبيحبني

ليلي بصدمة اي وكيل نيابةو اكملت بسخرية وبيحبك انتي وياتري بقا بيحبك عشان اي جمالك ولا عيلتك اللي مفيش اكبر واغني منها

اسماء حست باهانة من طريقة كلام امها وكلام البنتين اللي كانوا في المول عيطت كتيير وقالت:هو انا للدرجادي وحشة ومستاهلش يحبني وكيل نيابة







ليلي حست انها جرحتها بالكلام راحت عليها واتكلمت بحنيه لا مش وحشة انتي جميلة جدااااا طب قوليلي عرفتيه ازاي وامتي

اسماء: بدأت تحكي لامها من اول مره شافت فيها احمد لحد اللحظه اللي هما فيها ومخبتش اي حاجة

ليلي:طب هنفترض ان هو بيحبك شبه ما قالك تفتكري اهله ممكن يرضوا بيكي

اسماء بدموع:مش هيرضوا بيا ليه هو انا وحشه ومش جميلة

ليلي:بصي يحبيبتي تسمعي الكلام دا مني انا مامتك احسن ماتسمعيه من حد تاني ويجرح كرامتك

اولا انت مش وحشة انت اجمل واحلي بنوته في الدنيا كلها

ثانيا بقا الناس الاغنياء دول بيهتموا بالمظاهر والفلوس والسلطة واسم العيلةعمرهم ما يقبلوا لابنهم بنت ناس بسيطة حتي لو كانت ملكة جمال

اسماء بعياط:يعني اعمل اي يا ماما

ليلي بوجع علي حاله بنتها الوحيدة:يعني تنسية يحبيتي متكلميهوش تاني ولا تقابليه، انت المفروض مكنتيش حبتيه من الاول عشان الحب دا مش هيجي من وراء غير وجع القلب

اسماءبعياط:وهي قلوبنا بايدينا

ليلي عيطت:وقالت لا مش بايدينا بس مش كل حاجه بنحبها بناخدها وبدأت تمسح لاسماء دموعها واتكلمت وقالت انت لسه صغيرة ومشاعرك اكيد مع الوقت هتتغير

اسماء افتكرت نفسها لما كانت بتقول لفهد الكلام دا وعيطت وقالت انا ظلمت فهد يا ماما كنت دايما بقوله كدا مكنتش اعرف ان هيجي يوم ويتقالي نفس الكلام مكنتش اعرف ان الكلام دا بيوجع اوووي كدا

ليلي:خلاص بقا بطلي عياط ركزي في مستقبلك وبس وسابتها وطلعت

اسماء اترمت علي سريرها وفكرت في كلام امها وان هي فعلا معاهاحق هو فين وهي فين وحتي لو هو بيحبها فعلا اهله مستحيل يرضوا بيها وان الحب دا مش هيجي من وراء غير وجع القلب و قعدت تعيط


في قصر سيف الانصاري

كلهم متجمعين علي العشاءوساكتين

قاطع السكوت دا ياسمين بخبث:صحيح يا احمد مين البنت اللي كنت بتلبسها الشوز انهاردة في المول

#يتبع....

 

              الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×