رواية احببت مختلا الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير

رواية احببت مختلا الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير

 رواية احببت مختلا الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير


البارت الخامس 

الصبح في الشركة*

_صباح الخير ، ينفع تتأخر كده!

° مرييمممم!!! 

_ينفع تقولي مريم عادي كده وانا مديرة الحسابات ومرات مدير الشركة الي بتشتغل فيها؟

° نعم؟

_اه مهو أنا طلبت من حمايا اشتغل ف وافق علي طول ، ثم اني يعني قليلة يشتغلني زيك؟ لاء شغلني مديرة °يمريم انا..

_نحفظ المقامات بقي مش ممكن كده! ، قال قولي يبودي ، ينفع الي عملته امبارح دا؟

° أنا هشرحلك 

_حطيتلي حاجة في العصير عشان أفقد الوعي؟ هي جامدة بس ادهست في كل الافلام العربي كنت فكراك كرييتف

° أنا بس كنت عاوز ..

_عاوز اييي؟ أنا كنت فاكرة أنك بتحبني ، ان ربنا عوضي ب كل حاجه وحشه شوفتها بيك ، انا كنت واثقه فيك عشان كده جيتلك 

° يحبيبتي اسمعيني..

_ لو قربت خطوة كمان يا هتكون مطرود 

° انتي مش فاهمة حاجه!

_انا كنت فاهمة غلط ، دلوقتي عرفت كل حاجه ، اتفضل علي مكتبك 

° هو انا هشتغل هنا!

_ شوفت ازاييي قلبي طيب ومش هرفدك؟ 

مشي من قدامي وهو متعصب ، قعدت علي الكرسي ولأول مرة كنت أحس اني قوية! اني مش بتهز ، لأول مرة اخلي عقلي الي يشتغل واركن قلبي في جمب ، دا انا قلبي عاوز صرمة ، اقسم بالله عاوزة ادشملني .

الباب خبط _ادخل 

=سيباني أنتي في العربية كتير خلي بالك

_تعالي يا احمد ، بقولك أي تيجي نهرب؟

=نروح فين؟

_اي داهية ، أنا قدامي ورق مش فاهمة فيه اي حاجه ، كان لازم الانتقام اوي يعني؟

=تيجي نروح الملاهي؟

_ممكن بعد ما اخلص شغل؟ 

=خلاص ماشي 







قعد قدامي وحط أيده علي خده وبصلي 

_بتبصلي كده ليي؟

=اصلك شكلك حلو اوي في اللبس دا 

_اول مرة ألبس فورمال 

قرب مني ف وقفت _ احمد انت رجعت لشغل الافلام؟ 

فضل يقرب مني لحد ما وصلنا للحيطة ، فك شعري وسابه ينزل علي كتفي 

= كده احلي ، احسن ما تكوني ربطاه

كان باصصلي في عيني ، ابتسمت _ لا انت اتطورت ، أنت يتخاف منك بعد كده!

الباب خبط وعبدالله دخل علي طول ، شافه وهو قريب مني ف جز علي سنانه 

=ايدا دا هو نفسه بتاع امبارح!

_اه ، في حاجه يعبدالله؟

° الورق دا مطلوب توقعيه ، بس شكلي جيت في وقت مش مناسب

_حط الورق علي المكتب ولما ابقي اقرأه ابقي أوقعه وروح شوف باقي شغلك 

حط الورق علي المكتب وطلع بسرعة ورزع الباب!

رجعت بصيت ل احمد لقيته رافع حاجبه

_في ايييي؟

=هو انتي وهو صحاب؟

_لاء 

=بتحبيه اكتر منيي؟

_يعم لاء ، دا مجرد معرفة قديمة ودلوقتي بيشتغل في الشركة بس

=أنا وانتي الي صحاب بس؟

_اعز صحاب 

باسني في خدي= خلاص اتفقنا

_ولا! احنا في الشركة ، اقعد علي الكرسي لحد ما اخلص يا مفيش خروج انت حر 

قعد علي الكرسي = انتي قادرة علي فكرة 

ضحكت _ وانت كمان والله ، سيبني اشتغل بقي 

اي الورق والقرف الي قدامي دا بجد! ، حاولت اخلص اكبر كم من الشغل ، علي فكرة بقي الست ملهاش الا بيت احمد! 

خلصت وروحنا الملاهي 







معاه بحس ب امان 

بحس براءة ، ضحكه طالعة من قلبي بدون تكليف ، معاه حسيت إن الدنيا لسه بخير! 

=يعني اي هنمشي يعني ؟

_يحبيبي الملاهي دي مش ملك الي جابونا ، هنيجي تاني إن شاء الله

=وعد؟

_وعد ، يلا نروح عشان اتأخرنا 

روحنا واتعشينا ، طلعنا الاوضه واديته الدوا 

=هتروحي بكرة الشركة؟

_اه ، منا الي اتنطط وقولت لباباك سيبلي الحسابات وقومت مشوحة ب أيدي كده 

=الشغل صعب؟

_اوييي بس هحاول فيه ، المهم اتبسطت النهارده ؟

=اه اوييي ، نتفرج علي فيلم ؟

قومت من مكاني بسرعة _لاء يبابا انسي 

=لييي؟

_بتقلب واحد تاني ، خليك طيب احسن ، تيجي احكيلك حدوتة؟

=بجد؟ ماما دايما كانت بتحكيلي حواديت 

نام علي السرير ، مسك أيدي وحطها بين أيده الأتنين ، حكيت حدوتة بحبها ف نام ، جيت امشي لقيته لسه ماسك أيدي! ، ابتسمت وسحبتها بشويش ، رتبت شعره الي كان نازل علي عينه ، أنا مصاحبة الواد الكاريزما دا! 

دخلت اوضتي ونمت ، صحيت علي صوت احمد ، اديته الدوا وفطرنا وروحت الشغل ، دخلت المكتب لقيت عبدالله مستنيني جوا 

_ خير في حاجه؟

° انتي اتغيرتي اوي يمريم ، عمرك ما كنتي بتعامليني كده

_ والله انت علي اخترت اتعامل معاك ازاي ، أنا فعلا ندمانة علي كل لحظة ضيعتها معاك 

° وهتضيعي تاني

_ نعم يا اخويا؟







° مش حرام الجمال دا يبقي مع عيل عبيط زي الي شوفته دا؟

_ اخرس دا احسن منك ومن عشرة زيك 

° اوه دا حب بقي 

_ملكش دعوة بيا يعبدالله احسنلك ، أنا ممكن اوريك وش هيفاحئنا احنا الأتنين ، ف خليك بعيد ، بدل ما تبقي برا الشركة خالص

° دا اخر كلام عندك؟ 

_ أيوة وتسمح تروح علي مكتبك بقي؟

قام من مكانه ووقف قدامي ° محضرلك مفاجأة حلوة اوييي بليل ، هشوف بقي يا انا يا سي احمد بتاعك 


مشي وانا قعدت علي المكتب ، هيعمل ايييي دا ؟ ، أنا لازم أمشيه من هنا ، بس مضمنش هيعمل أي لو طرده ، كملت شغل وروحت البيت اتغديت مع احمد وعمو ، فضلنا قاعدين انا وهو في الجنينه ودخلنا بليل ، الباب خبط ف فتحت لقيت راجلين ومعاهم بالطو 

_في أي؟ انتوا مين؟ وعاوزين اييي؟

•احنا تبع مستشفى الأمراض العقلية ، وجايين ناخد المدعو أحمد عاصم عشان يتعالج هناك 

_ اييييي!!!


احببت مختلا🤍.

مريم سمير 🤍.


            الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×