رواية احببت مختلا الفصل الثامن 8 والاخير بقلم مريم سمير

رواية احببت مختلا الفصل الثامن 8 والاخير بقلم مريم سمير

 

البارت التامن والاخير 

لفيت وشي لقيت احمد = انتي بتكلميه؟ مفتاح خزنة ؟ انتوا رباطيه بقي ، كنتوا متفقين علينا !!

_ احمد انت فاهم غلط

ضربني بالقلم = الي فاهمه انك حراميه وخاينه ، مكنش ينفع اثق فيكي 

مسكني من ايدي جامد وطلعني قدام باباه 

= اتفضل ، الهانم بتستغفلنا ، بتكلم الاستاذ بتاعها وبيتفقوا عليك عشان ياخدوا فلوسك 

*ايي الي انت بتقوله دا ، مريم مستحيل تعمل كده 

بصلي وهو متعصب = اسمعي ، أنا مش عاوز اشوفك تاني ، لاء هنا ولا في الشركة ، ارجعي من مكان ما جيتي ، ولو عليا ف هطلقك عشان ميرضنيش افرق بينك وبين حبيب القلب 

عيطت _ احمد اي الي بتقوله دا ، أنا..

= انتي اسكتي خالص ، وتطلعي تلمي حاجتك وتمشي







ساب دراعي وطلع ، فضلت اعيط وانا علي الارض ، باباه جه طبطب عليا 

_والله يعمو أنا مظلومة 

*عارف ، بس فهميني أي الي حصل؟

_عبدالله هو الي عاوزني اخد فلوس من حضرتك وادهاله ، بني ادم حقير وانا كنت عاوزة اكشفه ، وكاميرات الشركة تصوره وهو بيسرق ، هو الي كان باعت الراجلين عشان ياخدوا احمد ، كنت عاوزة احميه والله مش عاوزة حاجه 

*طب خلاص بطلي عياط ، أنا مصدقك 

_ أنا هطلع ألم هدومي وامشي 

*اطلعي وتعالي عاوزك في حاجه 

طلعت لميت هدومي وحاجتي من الاوضه بتاعتي ، فتحت الباب لقيته في وشي ، لف وشه الناحية التانيه ودخل اوضته .

نزلت وروحت ل عمو علي مكتبه 

_انا ماشية

*استني ، امسكي دا 

_دا!! 

*أيوة المفتاح ، لازم نكشفه وياخد جزاته ، أنا عارف انك بنت كويسه ، ومش عاوزة مقابل ل اي حاجه بتعمليها ، انا هساعدك في الي ناوية تعمليه

خدت منه المفتاح _ بكرة بليل هيبقي التنفيذ 

*وانا هتفق مع ظابط تبعي وهحكيله علي كل حاجه 

_ ماشي يعمو ، اشوف وشك على خير 

*هتشوفيني قريب وترجعي تاني هنا إن شاء الله ، إركبي العربيه الي برا وقولي للسواق يوصلك البيت 

ابتسمت ب حزن وخدت الشنطة وركبت العربيه ، قعدت افتكر كل حاجه حصلت ، وصلت البيت خبطت وبابا فتحلي 

° في اييي؟ واي الشنطة ديي؟ انتي اتطلقتي ولا اي ؟

دخلت وقعد علي كنبة _ لاء بس هيحصل 

° الواد بقي كويس؟

_ أيوة 

° طب وأبوه وانتي ماشيه مداكيش حاجة كده ولا كده؟

_ مكفكش الي قبضته في جوازي؟ عاوز تقبض كمان في طلاقي؟ 

*بس يمريم متكلميش ابوكي كده

° سبيها متعرفش اني بعمل كل دا لمصلحتها

زعقت _ مصلحتي ؟ انهي مصلحة الي تخليك تبيعني ؟ ، أنا عاوزة انام 

دخلت اوضتي وفضلت اعيط ، نمت وصحيت علي رن في الفون 

_ايوة يعبدالله 

° صباح الخير يحبيبتي ، ها طمنيني جبتي المفتاح؟

_ ايوة المفتاح معايا 

° امال مجتيش الشركة لي النهارده ؟

_ تعبانة شويه ف روحت اقعد عند بابا يومين 

° مالك ؟ 

_ شويه تعب بس ، المهم نتقابل بعد ما تخلص شغل عشان تاخد المفتاح 

° ماشي يحبيبتي هرن عليكي تنزليلي تديهولي 

قفلنا وقومت فطرت وخلص شغل وكلمني

° أنا تحت البيت انزلي

_ ماشي نزلالك اهو 







نزلت وانا بتسحب عشان محدش ياخد باله 

_ اهو ، بس خلي بالك بقي ، لازم يبقي النهارده بليل 

° حاضر ، لما اخلص هكلمك ، هانت ونبقي سوا 

_ أيوة يحبيبي ، هطلع انا بقي عشان مش عارفين اني نازلة 

° ماشي خلي بالك من نفسك

طلعت وبدأت اجهز مع ماما الغدا ، خلصت وغسلت المواعين وقعدت في اوضتي ، عمو رن عليا 

_ أيوة يعمو عملت اييي؟

*رايح الشركة اهو ، قابليني هناك 

_ حاضر جاية

قومت لبست وقولتلهم في البيت اني هخرج اشم شويه هوا ، ركبت تاكسي وروحت الشركة ، روحت لقيت العساكر قابضين عليه 

° مريم إلحقيني يمريم 

عيطت _ مش هعرف اساعدك المرادي ، انت الي عملت فينا كده يعبدالله ، لما أجرت الراجلين عشان ياخدوا احمد ويجبهولك وبعد كده تطلب فدية ، لما طلبت مني اخد من فلوس الراجل الي معيشني في بيته ، كنت دايما ادعي نبقي مع بعض ، الحمد لله أنه مستجابش ، الحمد لله أنه مستجابش 

العساكر خده ودخلوه البوكس ، لفيت ورايا عشان امشي لقيت احمد = مريم أنا..

_ورقتي توصلي لو سمحت ، مش عاوزة اتكلم في حاجه 

= لازم تسمعيني

_ وانت مسمعتنيش لي ساعتها؟ 

حط وشه في الأرض ومردش ، مشيت خطوتين وسلمت علي باباه *كتر خيرك يبنتي علي كل الي عملتيه

_انا معملتش حاجه ، اشوفك وشك علي خير ، مع السلامه 


مشيت وانا مودعة كل حاجه ، ذكرياتي ، ومشاعري ، وقلبي .

رجعت تاني ل حياتي العادية ، ل خناقاتي معاهم الي مبتخلصش ، بعد تلت ايام وب الليل بالتحديد 

الباب خبط فتحت لقيته عمو عاصم 

_اهلا اهلا ، اتفضل 

دخل وقعد *خطوة عزيزة 

° الله يكرمك يحاج ، كده يمريم تسبينا وتمشي

_ هاجي ازورك كل فترة اكيد 

° كل فترة؟ تعالي يشملول صالح مراتك ، تعالي يا أخرة صبري 

بصيت علي الباب لقيت احمد _ طب بعد اذنكم 

دخلت اوضتي بسرعة وقفلت الباب ، فتح الباب ودخل 

_ ايدا! ، انت ازاي متخبطش؟ وازاي تدخل هنا اصلا

= متهدي بقي ، أي قولتهم هدخل ل مراتي قالوا اتفضل

_ أنا مش مراتك ، أنا مستنيه ورقتي 

= ورقتك؟ أي احنا في امتحان ولا اييي؟

_ ليك نفس تهزر؟

= الصراحة لاء ، يا ريت أيدي كانت اتقطعت قبل ما تتمد عليكي يمريم 

_..








= بس حطي نفسك مكاني ، مستحملش اسمعك وانتي بتكلميه ، بتقوليله حبيبي وانا سألتك عليه قبل كده المفروض كنتي تقوليلي وتفهميني 

_ لو كنت بتحبني كنت سمعتني

= اوعي تشككي في الحتة دييي ، عشان والله بحبك بجد ، وعاوزك ترجعي معايا 

_ وانا مش عاوزة ارجع معاك

= أنا جاي والله وعارف أنها مش سهلة ، حقك عليا أنا آسف 

_..

= أنا عارف إن قلبك طيب وهتسامحيني 

_ معتش ينفع يا احمد 

= دا اخر كلام عندك؟ 

_ أيوة ، وعوزاك تطلقني 

= طب لعملك بقي طلاق مش هطلق ، وب شوقك يمريم بعد اذنك 

خرج وخد أبوه ومشي ، مش عارفة لي ركنت قلبي وشغلت عقلي ، متلخبطة ومش عارفة اعمل اي .

تاني يوم باباه اتصل بيا بليل 

° إلحقي يمريم 

_ في أي يعمو خير؟

° احمد هيكتب كتابه الليلادي

_ نعم نعم؟ دا الموف اون الاسرع من الطيارة ولا اي؟ ، أنا جيالك اشوف المتخلف الي عندك دا 

لبست بسرعه وركبت تاكسي وروحت ، دخلت لقيت عمو وأحمد قاعدين في الصالة 

_ هي فين؟

= نورتي والله ، كنت عارف انك مش هتسبيني في يوم زي دا ، أصيلة يمريم والله

_ وحيات خالتك؟ هي فين بقولك؟

= الاه بتجهز فوق في اوضتي مالك في اييي؟ 

_ في اوضتك؟ طب أنا طالعة اباركلها 

طلعت ودخلت الاوضه ملقتش حد ، لفيت ورايا لقيته بيقفل الباب 

_ هي فين؟

= العروسه يعني؟ موجودة قدامي اهو ، بذمتك في احلي من كده ؟

_ أنا عاوزة امشي 

مسك أيدي = انتي مبتهديش لييي ؟ ، امسكي 

حط بوكيه قدامي _ دا ورد؟ امممم 

= بتحبي الورد أنا عارف ، العصفورة قالتلي 

_..







= حقك عليا متزعليش مني ، والله غصب عني وساعة عصبية وراحت لحالها

_ وانا اي الي يضمنلي انك مش هتمد ايدك او تتعصب عليا تاني  ؟

= يستي ساعتها اعملي الي انتي عوزاه ، دي اول غلطة اعملها ، سامحيني 

_ سيبني يومين تلاتة افكر 

= وحيات امك ؟

خدت الورد منه _ ماشي مقبولة منك 

= حيث كده بقي 

_ انت بتقرب لييي؟

= كني واهدي بقي

_ ثواني يعني انت وابوك متفقين عليا؟

= انتي لسه مكتشفة دلوقتي ؟ ما شاء الله ذكية جدا ، يا رب ولادنا ميخدوش معدل الذكاء دا عشان متبقاش مصيبة

_ خطوة كمان وهصوت ألم عليك الناس 

= شوف بردو!

_ احمد أنا عارفه انك محترم ومؤدب و..

ضحك = أنا متربتش اصلا يمريم كفاية اشاعات بقي 


مريم سمير 🤍.

احببت مختلا 🤍.

تمت

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×