رواية انثي من نار الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميرفت السيد

رواية انثي من نار الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميرفت السيد 

 

#انثى_من_نار

♡28♡


#بقلم_مرفت_السيد 


عدي: انااا عاوز اتجوز حلا

منصور: ياريت دة يوم المنى


محمد: والله انت تطلبها من جدها هو الي رباها

الجد: ماهو طلبها من ابوها قبل وفاته وقاله بعد ماتخلص دراسة وطلبها مني ووقتها كانت صغيرة وهو اتجوز فانا رفضت ولما طلق هي قررت بنفسها مفيش مواضيع جواز تتفتح الا بعد الدراسة 

عدي: واهي خلصت دراسة 

الجد: ايوة بس لسة عندها تكليف وهاتشتغل

عدي: وانا معنديش مانع تشتغل

الجد: خلاص اصبر بس هي ترتاح شوية من انتهاء الدراسة وانا هافاتحها


عدي: ياجدو انا صبرت كتيييير

منصور: ايوة ياحاج يصبر ليه ماتكلمها

محمد: ياجماعة بالراحة بابا اكيد له حكمة 

الجد: فهمتني يامحمد ايوة ليا حكمة وانت بالذات ياعدي لازم تفهم اني مأجل كلامي معاهالمصلحتك

عدي: حاضر ياجدو الي تشوفه 

الجد: ربنا يباركلك حلا ليك بإذن الله بس اسمع كلامي

عدي: يارب 









اما فوق البنات كانو بيهزو ويضحكو ويغنو فرحانين عشان نورا 

هدى: عقبالكم يابنات واشوفك عروسة قريب ياحلا 

حبيبة: ايوة يارب احسن دماغها ناشفة

نورا: لا مش عاوزين دلع ياحلا

منار: خلاص بقيتي دكتورة مفيش حجج تاني

حلا: اتهدو خلاص انا لسة ماقررتش 

 انا داخله انام عشان مرهقة 


خلصو حفلتهم ومنار وحبيبة دخلو ينامو

وهدى ونور ونورا  نزلو شقتهم

والبيت كله نايم كل عيلة بشقتها بس كان في حد بيحوم. حوالين البيت وحد من الجيران اسمه شريف بالبيت المجاور لهم اخد باله

اتصل بمنصور وقاله: خد بالك في اتنين رجالة بيلفو حوالين البيت ورايحين. جايين كدة ومنظرهم مريب انا صورتهم وهبعتلك عالواتس

قفل معاه ودخل منصور صحى ابنه

قام عدي مفزوع من النوم وهو بيقول: خير يابابا في ايه 

بقلم مرفت السيد 

منصور: شريف جارنا مصور اتنين بيحومو حوالين بيتنا خد الفيديو اهو 

عدي قام بسرعة ولبس هدومه واتصل بالقسم وفي دقايق كان اتقبض عليهم

وعند استجوابهم بوجود عدي انكروا ولكن مع الضغط ومواجهتهم بالفيديوهات الي مصوراهم بيلفو حوالين البيت واتضح ان ليهم سوابق

واحد منهم قال : بصراحة كدة واحدة اجرتنا نراقب تحركات واحدة من البيت دة دكتورة ومعانا صورتها 

التاني قال: ايوة يابيه ولما سألناها ليه قالت عشان تخلصو عليها وتريحوني منها

الظابط: معاكم دليل على كلامكم؟ 

المجرم الاول: اه يابيه رقمها ورسايلها وممكن اتصلك بيها حالا اسمها منال وجوزها محبوس بقضية مخدرات

وقدمو دليل ادانتها واتصلو بيهاوبالفعل تم اثبات تورطها

الظابط: ايه ياعدي تحب نخلصها ودي

عدي للظابط:  انت مستني ايه ياامجد اقبض عليها  القانون فوق الجميع وهي اخدت فرص كتير بس مفيش فايدة


روح عدي وهو مرهق وتعبان وحكى لابوه الي حصل  لقى منصور بيطلب منه يوصل اخته وبنات عمه يشتروا لوازم. الجهاز 

لسة بيقول: يابابا انا مانمتش 

لقى حلا طالعه ولابسة تريننج سوت اسودّ  وزي القمر فيه وبتقول: ازيك ياعدي ازيك ياعمي نطلب اوبر ولا إيه 

قاطعها عدي: انا جاهز اوبر ايه بس انا اخو العروسة  ياللا بينا


منصور وهدى بصوا لبعض باستغراب وانفجرو من الضحك

نزل عدي حكى لجده الي حصل لحد ماالبنات جهزوا ونزلو ركبو العربية لسة عدي هايركب لقى تخته. نورا قاعدة جنبه 

عدي قال لاخته بهمس: انزلي اقعدي ورا وخلي حلا مكانك بدل مااتحجج وارجع 

نورا بضيق: تعالي ياحلا مكاني

حلا: ليه 

نورا: عشان اخويا الحنين بيتضايق من كلامي بالقون صوتي بيزعجه

حلا بدلت معاها 









انطلقوا للمحلات والمول وهناك عدي قابل صاحبه علي قعد معاه وشربوا قهوة وفضلو يتكلمو 

علي: انت واحشني 

عدي: اديني رجعتلكم. اهو

ولما علي لمح حلا قال لعدي: انا طلقت مراتي بقالي شهرين

عدي: ليه كدة

علي: نصيب

عدي: ربنا يعوضك

علي: ماهو انا بقالي فترة متردد بس في واحدة عاوز اتقدملها

عدي: ومستني ايه

علي: مساعدتك

عدي: انا ليه عاوز تتجوز اختي خلاص على وشك فرحها بعد شهر

علي: لأ عاوز بنت عمك الدكتورة الي زي القمر دي

وشاور على حلا 

عدي شرق وهو بيشرب القهوة ووشه احمر بس تمالك اعصابه: للأسف اتأخرت ياعلي

علي: ايه اتخطبت 

عدي: على وشك

علي: طب طالما لسة يبقى فرصتي موجودة 

عدي: ماهو عريسها يبقى صاحبك

علي: مين

عدي بابتسامة: أنا 

علي بارتباك: انا اسف مكنتش اعرف

مبروك

عدي: الله يبارك فيك 

علي: عن اذنك انا ورايا مشوار

عدي: سلام


خلصو وروحو وعدي بيغلي وقبل ماحلا تنزل قالتله: عدي انا عاوزاك تعلمني السواقة

عدي: من عنيا بس ليه

حلا: هاشتري عربية انا هحتاجلك معايا كتير اوي الايام الجايه 

عدي بسعادة: انا تحت امرك 

حلا: عاوزاك انت وجدو بكرة ضروري 

عدي: طب ليه مش دلوقتي

حلا بمكر: بص لعنيك انت مانمتش اطلع ارتاح وبكرة نتكلم

عدي: على فكرة هديتك وانا مسافر مافارقتنيش لحظة

حلا ابتسمت ودخلت البيت

عدي بص لساعته وابتسم بسعادة و سلم على جده وطلع شقته نام 


وباليوم التالي حلا جمعت عدي وجدها وحبيبة

الجد: خير ياحلا

عدي: انا قلقان بصراحة 

حلا: خير متقلقش

عدي: طيب الحمد لله

حبيبة: في إيه  يالولا 

حلا: انا...... 


🤔🤔🤔🤔🙄😳😳


يتبع


#انثى_من_نار


#بقلم_مرفت_السيد


#M_s


          الفصل التاسع والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×