رواية ليلتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية ليلتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمي ابراهيم 


رواية ليلتي الحلقه 15

خرجت ليلي بمنتهي الاندفاع...

ليلي..عمي..انا موافقه اتجوز زياد...حددو المعاد.....

زياد قام بفرحه..بجد يليلي 

ليلي بدون ريا*كشن..اه....موافقة 

قاسم..علي خيرت الله.....كتب الكتاب الاسبوع الجاي....

ليلي..ونا جاهزه...عن اذنكم....واول ما لفت وشها عيطت اوي ودموعها كانت شلالات.......

ودخلت الاوضه وقفلت الباب وفضلت تعيط اوي.......










عند علي...

علي..بقي قولتيلها كل دا يا أمي...حر*ام عليكي...ع فكره هي لسه مخفتش ...انا خا*يف بس تعاند ومتاخدش العلاج

رضوي..يالهوي....هي ممكن متاخدش العلاج....

علي..هو نتي لسه جايه تعرفي ليلي دلوقتي....ليلي من زمان وهي عنيده كدا.....منتي عارفه...ومبتخليش حد ابدا يجي ع كرامتها او يظلمها

رضوي..لازم تروح لها يعلي...ليلي بتحبك اوي

علي..دلوقتي....دلوقتي عاوزاني اروح لها وارجعها...بعد ما زعلتيها 

رضوي بعياط..هاتلي ليلي بنتي يعلي ونبي....لو بتحب امك هاتلي بنتي ليلي.......

علي اخدها في حض*نه..حاضر يا امي.....هرجعها...عشان نفسي انا كمان...بس لازم اسيبها تهدي شويه 

لين وامها كانو لسه قاعدين فالاوضه....

لين..بس انا مش فاهمه انتي لي خليتيني اعمل كدا......

رضوي..انا هفهمك...وانا جايه مع عمها وابن عمها..كانو بيقولو انهم هيجوزوها لزياد دا...وحسب منا سمعت من علي ورضوي ان البت دي عنيده اوي..فلما تعرف انكو هتتجوزو..اكيد هتعاند وتوافق 

لين بضحكه..يبنت اللعيبه يماما...لا جامده اوي

رضوي..دا لسه متخل*قتش..اللي تزعل بنتي......راحت لين فحض*نها واطمنت ان كدا خلاص علي ليها

يحي صاحب علي رن عليه وقالو انو عاوزه ضروري ولازم يتقابلو......

علي..اي يبني خض*يتني 

يحي بزعل وصدمه من صاحبه..انت صحيح هتعمل كدا

علي بقلق..اللي هو اي..انا مش فاهم منك حاجه......

يحي..اومال اي اللي لين منزلاه دا

علي..الله يخر*بيتك...ما كفايه تشويق بقا وقولي....

يحي فتح فونه وورالو اللي لين منزلاه علي اتصد*م 

يحي..بقا معقول هتتجوز لين وتخلي بليلي مش دا صاحبي ابدا 

علي ..اقسم بالله يبني ماعرف حاجه غير منك دلوقتي......

يحي..بجد...يعني مش هتتجوزها 

علي..لا طبعا.....وربنا لاوريها....قوم معايا ييحي

قام معاه يحي ووصلوا للبيت......

دخل علي وهو بيز*عق جدا..لييين......ليييين

خرجت لين من الاوضه بخ*ضه..مالك يعلي في اي....

مسك علي دراعه جا*مد وشعرها..اس اللي انتي مهب*باه عالفيس دا









لين بو*جع..اه....سيبني يحيو*ان انت...

علي بز*عيق شد*يد..بقولك انطقي....مين خلاكي تعملي كدا وجبتي الكلام دا منين

لين..علي.....اهدي....

يحي..خلاص يعلي...اهدي

علياء خرجت..سيب بنتي يعلي...بتعمل اي.....

علي..انا المفروض اعمل كدا فيكي انتي......بس للاسف انتي خالتي 

رضوي..عيب كدا يعلي....

علي..لا مش عيب....وطبق ايده اكتر ع دراعها..هتنطقي ولا اكس.ر ايدك...

شدو يحي..اهدي يعلي......هتكس.ر دراعها 

علي..منا لازم افهم ييحي....بيعملو كدا لي

رضوي..هي عملت اي بس.....

علي..كتبت عالفيس اني هتجوزها....

علياء..انا اللي قولتلها تعمل كدا يعلي....عارف لي

علي..لي...

علياء..عشان ليلي تعاند وتتجوز ابن عمها زياد...مهو عاوز يتجوزها..ووريني بقا هتعمل اي..اديك عرفت

علي بقا ف صد'مه مش عارف حتي يتحرك منها..انتي قولتي هيتجوزها

علياء..اه....هيتجوزها 

علي..خالتي....خدي بنتك....واطلعي برا بيتنا...ارجعو بلدكم......

علياء بصد'مه..ايييي

علي بز*عيق..تاخدوا حجاتكم.....وتخرجو برا البيت دا......فاهمه 

يلا....

لين باحراج شد*يد وكس*ره..يلا يماما...انا مستحيل اقعد هنا دقيقه واحده 

دخلو هنا الاتنين يرتبو شنطهم

رضوي طبعا مقدرتش تتكلم عشان متزعلش ابنها منها تاني......

قعد يحي وعلي ف اوضته مع بعض

يحي..هديت......

علي..مش ههدي غير لما يغورو من هنا..وليلي تبقي فحضني.....مش هرتاح غير بكدا ييحي

يحي طبطب علي كتفه..اهدي يحبيبي وخير والله 

علي ودموعه اللي مش بتنزل اصلا نزلت..انا مش هقدر ان حد تاني يتجوز ليلي ييحي...مش كفايه مستحمل بعدها عني...مش هقدر انا ممكن امو*ت بجد...انت مش مصدق صح...عشان عمرك ما حبيت...إنما ليلي انا بعشقها مش بحبها بس....مش هقدر بجد......

اخدو يحي فحض*نو وفضل يواسيه....وبعدها خرجت لين وعلياء....

علياء..متشكرة جدا يرضوي ع اللي حصلنا في بيتك

رضوي مردتش عليها وبعدها مشيت لين وعلياء بغل*ل شديد 

عدي الاسبوع دا ع ليلي بزعل شد'يد ودموعها منشفتش من ع خدها ....علاجها بطلت تاخده وبقت مستغنيه عن حياتها اللي علي مش معاها فيها وجهه يوم الفرح.....كانت قاعده عالسر*ير بفستان الفرح مستنيه دخول زياد عشان ياخدها ويكتبو الكتاب وبعدها يعملو الفرح........









دخل لها زياد..يلا يعروسه 

ليلي مشيت معاه بدون كلام ولا اي رياكشن و......

علي خرج من البيت بعد ما عرف بيت عيله هواري اللي هيتعمل فيه الفرح وكمان عرف مكان الفرح.....ركب عربيته ووصل لحد بيت يحي 

يحي نزل لعلي مخض*وض.......

يحي..مالك يبني..خض*تني

علي..انت عارف اني مش هقدر ابعد عن ليلي..او انها تتجوز حد غيري..صح 

يحي..علي..انت سخ*ن....مالك يحبيبي.....

علي بعصبيه..ليلي فرحها انهارده

يحي بصدمه..اي...طب وهتعمل اي....

علي..انا هقولك.............وركبو العربيه و......

خرجت ليلي وقعدو ادام المأذون...

المأذون..اومال فين ابوكي..ايمن السباعي

ليلي بدون اي رياكشن..اهلي كلهم مسافرين البرازيل 

المأذون.. ومين هيكون وكيلك

قاسم..انا وكيلها.......والعريس وكيل نفسو.......

المأذون..موافقه يبنتي..

ليلي سكتت وجهه في دماغها كل ذكرياتها الجميله مع علي ..لكن آخر حاجه فارقت خيالها هي كلام ام علي ..اه موافقه

المأذون..علي خيرت الله...قول ورايا يا زياد......

علي..فهمت..

يحي..طب معلش قول تاني عشان اتلخبطت

علي..هفف...انت هتروح تشد سك*ينه الكهر*با....ونا هدخل ف الضلما اجيب ليلي 

يحي..ونت هتشوفها جوه ازاي بقت

علي..هشوفها بقلبي.....مهي لابسه فستان ز*فت ابيض..بينور ف الضلمه دا

يحي..اشطا...ادخل يلا

المأذون..اتفضلي 

امضي يبنتي.........مسكت ليلي الق*لم ولسه هتمضي..النور قط*ع......

الكل استغرب وفجأه لقت حد بيشيلها صر*خت لكنو حط ايده علي بوقها واخدها وخرج بسرعه ركب العربيه ويحي هيروح لوحده........








ليلي من جواها كانت طايره من الفرحه لكن مبينه ادامو......

ليلي بعصبيه..ممكن اعرف اي اللي انت عملتو دا.......انت بتخط*فني من فرحي

بصلها علي بطرف عينه فخا*فت هي وسكتت طول الطريق وهو ساكت خالص 

وصلو لحد بيت كدا اول مره ليلي تشوفو.....نزل علي من العربيه ومشي شويه وقف كدا وحط ايده في جيبه وواقف كدا.....

نزلت ليلي وراه بسرعه وراحت عندو واتكلمت بحده 

ليلي..انت ازاي تخط*فني ففرحي ونا عرو......

مكملتش كلامها ولقيته اتكلم بعص*بيه شد"يده....

علي..انتي اتجن*نتي يبت انتي...عاوزه تتجوزي حد غيري...دا لسه متولدش فاهمه

سكتت ليلي كدا وفضلت تبصلو لانو وحشها اوي 

ليلي..يسلام..اومال عملت فيا كدا لي 

علي..امي كانت بتضحك عليكي يليلي....وشرحلها كل حاجه

ليلي بفرحه وابتسامه ..بجد يعلي

علي..اه بجد يليلي....ليلي انا بحبك اوي وهتجوزك

ليلي ومش مصدقه نفسها..بتحبني بجد يعلي

علي..بمو*ت فيكي يليلي......

ليلي ضر* بتو فكتفو..وساكت كل دا لي.....

مسك ايديها..حما.ر.....انا كنت حما*ر......انا عمري ما اسيبك يليلي....بحبك 

ليلي..انا كمان يعلي بحبك اوي.....وراحت في حض*نه اوي وهما الاتنين مبتسمين وفرحانين......وفجأه رن فون ليلي وكان زياد ووووو.........

يتبع..........


           الفصل السادس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×