رواية حب خاطئ الفصل السابع 7 بقلم شهد سيد


 رواية حب خاطئ الفصل السابع 7 بقلم شهد سيد


Part 7..

...:الو يا ماما انا خلصت معاهم وجيلك اهو

مامت شهد:بسرعة قبل م شهد تيجي


في جهة اخري..


بيشرب اسلام اخر السيجارة وبيقول:

حد عندو شك ف حاجة

يوسف بتركيز:زي اي

ياسمين:انا حاسة ان الولد دا يعرف شهد او ليه علاقة ب شهد اصل مش معقول الشبه كبير جدا وواضح

اسلام بذكاء:شهد هو انتي مامتك كانت متجوزة قبل كدا 

شهد بسرحان:اه بس اللي اعرفو انها مخلفتش من جوزها الاول حتي معرفش مين جوزها الاول دا

ياسمين بصدمة: هو ممكن يكون جوزها الاول ايمن ابو المجد







شهد بتتصدم وبعدها بتضحك وتقول:

لا يشيخة مش للدرجة

اسلام:بالعكس انا مع تفكير ياسمين جدا

ويوسف:وانا كمان

شهد:اي يجماعة اكيد لا انا عايشة ف البيت دا عشرين سنة عمري م شوفت حاجة تلمح ل ك.... اااه افتكرت 

اسلام بتركيز:افتكرتي ايه

شهد: امبارح صحيت علي 3 الفجر كدا وسمعت ماما بتتكلم ف الفون وبيقولها انا قدام العمارة يا ماما 

اسلام باستغراب:شهد انتي متأكدة م اللي بتقوليه دا

شهد:اه والله

يوسف:طب هنعمل اي كدا يا كبير 

اسلام:ممم مش عارف بس محتاجين نعرف اسم مامت محمد ايه ولو فعلا محمد يبقا اخو شهد يبقا فكينا لغز سبب ق*تل ايمن ل ابو شهد 

شهد بصدمة:بس ماما هتخبي عليا حاجة زي دي ليه 

يوسف:اكيد الموضوع مش تمام يا شهد عشان كدا مامتك خبت

ياسمين:في اي يا يوسف انت كدا بتغلط ف مامت شهد

يوسف:مش قصدي والله بس الموضوع غامض اوي 


اتنهدت شهد وقالت:طب مش يلا نمشي 

اسلام:يلا ياجماعة


في عربية يوسف...


بتقعد ياسمين حاطة رجل علي رجل وباصة م الشباك سرحانة 

بص عليها يوسف ولقي رجلها بي*ضة ومل*فوفة وقال:

فرحانة بفخاد*ك ولا ايه

ياسمين ببرود:اه

يوسف بضيق:م واضح عشان كدا مبيناها

ياسمين:تاني يايوسف

يوسف:خلاص انا مالي 

ياسمين بسرحان:

معقول اللي شكينا فيه يكون صح 

يوسف:وليه لا

ياسمين:انا قلقانة وحاسة ان الموضوع كبير 

يوسف:انا الموضوع مكانش فارق معايا بس دلوقتي حاسس اني عندي فضول وطالما اسلام هيساعد شهد عشان تعرف الحقيقة يبقا انا كمان معاه وهساعدها

ياسمين:هو اسلام يقربلك اي

يوسف:صاحبي

ياسمين:واهلك فين؟

يوسف بكدب:ما*تو ف حا*دثة

ياسمين بحزن:انا كمان اهلي م*اتو ف ح*ادثة وانا بس اللي نجيت

يوسف بصدمة:يعني انتي عايشة لوحدك

ياسمين:ايوا

يوسف:ازاي طب مش خايفة

ياسمين:اتعودت وكمان خالتي ف الشقة اللي جمبي لو احتاجت حاجة هي معايا

يوسف:تمام وصلنا اهو

ياسمين:ماشي 







ياسمين وهي نازلة مسك ايدها يوسف وقال:

في حد ف حياتك

ياسمين: لو في حد ف حياتي مكنتش هبقا معاك دلوقتي

ابتسم يوسف وقال:ممكن تبقي تغيري لبسك وتخليه ساتر كدا 

ياسمين:يعم وانت مالك

يوسف بعصبية:مش حلوين علي فكرة

ياسمين بصدمة:هما اي

يوسف بخبث:هما اي تعالي وانا اقولك

ياسمين وهي ماشية:اوف سا*فل ابن صر*مة


في جهة اخري....


اسلام عمال يبص ل شهد باعجاب ومبتسم 

شهد:هو انا مكتوب علي وشي نكتة 

اسلام: الله قطة بتخربش

شهد بضحك:وبعض كمان

اسلام:يواد ياشرس انت

شهد:هو انت ليه اتجوزتها طالما مش بتحبها


بهت وش اسلام ووقف بالعربية

: بتسألي ليه 

شهد بإحراج: عادي


رجع شغل العربية وكمل سواقة تاني وقال:

لسة موصلتيش للدرجة اني اثق فيكي واحكيلك عن حياتي 

شهد:والله

اسلام:اه

شهد:طب نزلني هنا لو سمحت 

اسلام:ملهاش لازم بقا كدا كدا قربنا نوصل

شهد:لا انا عايزة انزل هنا

اسلام:مش نخوة مني اسيبك ف الوقت دا لوحدك

شهد بزعيق:يا اخي انت مالك نزلني هنا بقولك


وقف اسلام العربية بعصبية وقال:انزلي يلا انزلي 


نزلت شهد ومشت بسرعة والدنيا ضلمة وتاهت وبدأت تترعش وتنده بصوت ضعيف :اسلام اا اسلام لو انت سامعني تعالي خدني انا خايفة اوي 


فضلت تمشي وتعيط لحد م وقفت سمعت صوت حد بيتنفس وراها لفت وهي هيغمي عليها ولقتو اسلام ورافع حواجبو ومضايق


حضنتو بطمأنينة وقالت:الحمدلله انك هنا انا كنت ميتة رعب 

حضنها اسلام وملس علي شعرها وقال:متبقيش تعانديني يا شهد انا مش بحب كدا 

شهد:م انت اللي طريقتك اتغيرت معايا لما سألتك اتجوزتها ليه 







وقولت انك مش بتثق فيا 

اسلام:يعني انتي اللي بتثقي فيا 

شهد وهي بتهز راسها:لو مش بثق فيك مكانش زماني معاك دلوقتي 

انا واحدة خوافة جدا بس من ساعت ما قابلتك مبقتش اخاف بحس ب الامان معاك 

قولي انت شمس ولا قمر؟

اسلام برفعة حاجب:القمر!

شهد:مالو

اسلام بتركيز علي عينها:القمر جي علي عينك و وعينك بتلمع جامد 


ضحكت شهد وقالت :م هو دا اللي بيميز عيني انها بتلمع 

اسلام:طب انتي شمس ولا قمر

شهد بابتسامة:قمر زيك،قولي انت صريح ولا جريئ

اسلام:لا محبتش السؤال دا

شهد:عشان خاطري

اسلام:قولي سؤالك

شهد:انا اي بالنسبالك ومتحاولش تخبي

اسلام:انا معجب بيكي 

 

ابتسمت شهد ف قال اسلام:وانتي صريحة ولا جريئة


شهد وهي بتقرب منو:انا جريئة


بلع ريقه بصعوبة وباس"ها برقة وسرح


اسلام:احم يلا عشان اتأخرتي وعندك امتحان بكرا

شهد وهي بتع*ض شفا*يفها:يلا 


وصلت شهد البيت وهي بتغني وهي بتفتح الباب بالمفتاح لمحت ضل حد ف البلكونة وخافت:

مين هنا ،يا ماما 

مامت شهد وهي بتمثل النوم:

في اي ياحبيبتي 







شهد:ماما انا شوفت ضل حد ف البلكونة انتي كويسة؟

مامت شهد:تلاقيها قطة ولا حاجة

شهد:قطة ازاي يا ماما وكمان كمان في ريحة رجالي هنا

مامت شهد بضحك:اه منا رشيت م الريحة اللي ياسمين جايباهالك

شهد باستغراب:والله 

مامت شهد بتوتر:اه يلا روحي نامي عشان امتحان بكرا 


دخلت شهد اوضتها وهي شاكة مية ف المية ان مامتها مخبية حاجة عنها 


اتصلت شهد ب ياسمين وكلمتها بهمس 

: ياسمين ركزي معايا

ياسمين:بسرعة يبت عايزة انام

شهد:انا لسة داخلة البيت وشوفت ضل حد ف البلكونة عندي وكمان ريحة البيت برفان رجالي ولما سألت ماما قالتلي انها رشت م البرفان اللي انتي جيباهولي

ياسمين:بس انا مش جيبالك برفان رجالي

شهد:انا كنت قيلالها كدا لما اسلام حي البيت مرة وماما شمت ريحة البرفان بتاعتو

ياسمين: يلهوي يا شهد ل يكون اللي شاكين فيه صح 

شهد بخوف:انا خايفة اوي وحاسة ان معرفش ماما كأنها مش امي بجد حاسة اني معرفش حاجة عنها وتايهة

ياسمين:بكرا نتجمع ونشوف حل ف الموضوع دا 


شهد لسة هترد شافت ضل رجلين عند الباب بتاعها وقالت بهمس:استني


مشيت ببطئ وفتحت الباب مرة وحدة وفجأة....


ماما!!!!


#يتبع

#شهد

#حب_خاطئ


             الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×