رواية فتاة حطمت كبريائى الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم عبده شحاته

رواية فتاة حطمت كبريائى الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم عبده شحاته 

 

الفصل التاسع والعشرون 


فتح علبه فيها خاتم الماظ .. كل سنه و انتي طيبه يا اجمل بنت في حياتي تقبلي تتجوزيني 

مليكه بفرحه .. اكيد طبعا 

عمر ابتسم .. طبعا كلكم مستغربين ازاي انا مع بعض بس لازم تعرفوا اني محبتش ولا هحب حد قدها 

مليكه اتعلقت في عمر وسط تصفيق الحضور و الأهالي

 واقفين فرحانين و مستغربين في نفس الوقت بدل ما كان عيد ميلاد بقي خطوبه كمان عمر بعد ما لبسها الشبكه شغلو موسيقي سلو و كل واحد خد حبيبته و رقصو و مظهر مسك ايد صافيه و رقصوا و جاسر و جني و ملك وقفت جنب مختار و ضحكت .. انا و انت يا اونكل الي هنتفرج

ضحك مختار و الكل مشغول بحاله 

جاسر لجني و هما بيرقصوا.. انتي اكيد كنتي عارفه الحكايه ده حسابي معاكي بعدين اصبري عليا 










جني .. جاسر الله انت هتتغابي عليا ولا ايه لع انا مكنتش اعرف حاجه هما استغلونا كلنا و عموما الحفله تخلص و قرر اختك 

عند عمر و مليكه مبتسمين لبعض مليكه .. اوعدني يا عمر انك متندمنيش علي حبي ليك و اني متكسرش في يوم من الايام 

عمر .. اوعدك انك متشوفيش عمر القديم ده تاني و تشوفي عمر الي سوتيه علي ايدك و حطمتي غروره و كبريائو و خلتيه يشوفك حاجه صعب الوصول ليها انتي كنزي الوحيد الي استفادته من الدنيا ده 

مليكه ابتسمت .. بحبك 

عمر قرب منها و ابتسم .. و انا كمان 

خلصت الحلفه و الكل مشي مليكه مبسوطه و طالعه فوق جاسر وقفها بصتله.. اعدي ممكن 

و باسته في خدها و هتعدي من تحت دراعه مسكها ... استني هنا كلنا مستنيكي تحت عشان نعرف اي الحكايه تعالي 

مظهر .. احكي بقي ازاي اتطلقتو و رجعتو تاني و ملك بتقول انك كنتي بتكلمي واحد بتحبي 

مليكه... الي كنت بكلمه ده عمر و احنا اتفقنا نطلق و نتعرف علي بعض من جديد عشان احس بجو الخطوبه و الجواز و كده فطلقنا و خطبني تاني 

جاسر .. انتي الي اخترتي يعني القرار قرارك احنا معاكي بس حاولي تكوني قويه معاه عشان ميفكرش يجي عليكي في مرا من المرات 

مليكه .. اكيد و علي فكره أنت واخد أخته و هوا واخد اختك فلازم تخلي بالك منها عشان متخدش في الرجلين 

الكل ضحك و كل واحد راح علي غرفته 

عمر وصل البيت قعدو و هما مهددين.. ياه النهارده اليوم الوحيد الي هنام و أنا مرتاح 

جني .. ايوا يعم مانت خدته القمر كله عايز اي تاني يارب تكون اتعلمت من الصراع الي حصل ده و تعيش حياتك 

مختار .. لازم يشوف حياته بقي بعد ما عرف أن كل الي حواليه دول شوية شغاشين










عمر .. خلاص يا بابا كل شي اتصلح و يوم الخميس هتكون دخلتي علي مليكه و هعضوها عن كل الأساء الي شافته معايا يالا انا هطلع عشان تعبان 

طلع و بعد ساعتين صحي لقي مليكه رانه عليه كتير نزل يطلع الجنينه و يكلمها من هناك بيفتح الباب الفيلا لقي ريري في وشه 

عمر .. انتي جايه تعملي اي هنا

ريري  بتعيط.. و النبي يا عمر عايزه اتكلم معاك كلمتين انا خلاص كلها شهر و هفارق الدنيا 

عمر .. احسن اهوا نرتاح منك و من قر*فك 

ريري .. معلش هما كلمتين ممكن ادخل 

عمر .. ادخلي بس انجزي أنا هجيب حاجه من جوا و جاي 

دخل عمر المطبخ و طلع التليفون و رن علي الحكومه في ظابط تبعه رد عليه عمر .. ايوا يا يوسف بيه مراته الي انا قدمت فيه محضر ز*نا موجود عندي دلوقتي تعالي حالا 

و طلع لريري تاني .. اه احكي بقي عايزه 

طلعت بغاغه و خدرته و سليم دخل من الباب .. انا هطلع اخدر أخته و هقلب الخزن كله و امضيهم و بعدها هجيب انبوبه و مع السلامه ليهم 

دخل كذا شخص تاني ملتين طلعوا من غرفة جني كانت بتكلم جاسر و دخل سليم صرخت .. الحقني يا جاسر 

و سليم خدرها و شالها و نزل جاسر فضل يقول الو محدش رد نزل جري 

الملتمين لمو الفلوس و الدهب و كل حاجه في البيت و الكل متخدر سليم .. كده انتي هتورثي في عمر لانو جوزك انتي مش جوزها هي و هتكسبي كل حاجه هات يبني الانبوبه الله يرحمكم بقي 

جابو الانبوبه و حطوها في نص الصاله ووووو


                الفصل الثلاثون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×