رواية فتاة حطمت كبريائى الفصل السابع والعشرون 27 بقلم عبده شحاته
الفصل السابع والعشرون
زينات بتبكي.. انا مينفعش اعيش وسطيكم تاني انا لازم امو*ت
مختار ضحك بستهزاء مسكت زينات سكينه و قطعت شرينها جني صرخت و مختار اتصدم و هي بدأ يغمي عليها نادي مختار الأمن و جني بتصرخ و بتعيط حطوها في عربيه و طار بيها المستشفي وصل كان مكلمهم لقي سرير و كذا ممرض شالوها و دخلو بيها العمليات
عمر طلع من البيت كان تايه مش عارف يعمل ايه او يروح فين لقي نفسه قدام بيت مليكه كانت داخله و معاها جاسر لقيت عمر قدام البوابه واقف اول ما شافته قلبها دق و بصت لجاسر الي ساب أيدها و دخل جوا و سابهم لواحدهم عمر قرب من مليكه
عمر .. سامحيني انا اسف اني مكنتش عارف قيمتك ارجوكي
مليكه بتوتر.. اسامحك ازاي
عمر .. احنا ممكن نبدا حياه جديده سوء بعيد عن اي شي يزعجنا انا قبل ما اعرفك مكنتش عايش و لما بعدك عني موتني اكتر
مليكه بدموع .. كان نفسي بس مش هقدر اعيش معاك و افتكر الي كنت بتعملو فيا سامحني انت
عمر اول مرا عيونه تدمع .. انا بحبك لا بعشقك انا مستعد اني اعمل اي حاجه عشان تبقي معايا ياما امو*ت و ارتاح
مليكه بكدب و هي بتدوس علي لسانها عشان الكلمه تطلع .. م و ا ت يا عمر
عمر اتصدم و مشي و هي فضلت باصه عليه و هوا بيعدي الشارع و باصص عليها جت عربيه من غير ما ياخد بالو مليكه صرخت و هوا بص بس كانت العربيه شالت طار في الهوا و نزل علي الارض وسط صراخ و هلع من مليكه طلع جاسر علي الصوت شاف مليكه بتجري علي عمر وصلت عندو كان مرمي في الارض و الد*م مغرق الارض حطت راسه علي رجلها في الارض .. عمر ردي عليا و النبي انا بحبك اقسم بالله بحبك انا لو اعرف اني لما اقولك موت هتموت انا كنت مت قبل ما اقولها ارجوك بلاش توجعني وجع يموتني
عمر و هوا يلتقت انفاسه الاخيره.. انا بحبك و كفايه اني هموت بين ايدك انتي ده عندي احلي حاجه حصلت في حياتي و غمض عينه
مليكه صرخت و قلبت فيه يمين و شمال .. انتو بتتفرجو الإسعاف بسرعه
حد كان طلب الإسعاف وصل خدو عمر و طارو بيه
جاسر ح*ضن مليكه .. تعالي نحصلهم احنا في العربيه يالا
في المستشفي عند زينات مختار واقف مع الدكتور .. الحمدلله حضرتك احنا سيطرنا علي الد*م و السكينه مغرزتش قوي في أيدها هي بس في حالة صدمه كلها كام ساعه و تفوق و تقدر تاخدها و تمشي
مختار .. انا متشكر جدا يا دكتور استر يارب صوت الإسعاف بيزعجني ربنا يلطف
دكتور مشي و جني حض*نت ابوها .. لازم عمر يسامح ماما و ماما تبطل الحكايات بتاعتها و نعيش بقي
ثم بصوا علي السرير لقيو عمر نايم و سا*يح في د*مو جني اتصدمت و اترعشت و مختار بص بذهول .. لا اكيد ده مش ابني اكيد لا
جني صرخت لما شافت جاسر و مليكه جاييين يجرو و مليكه بتعيط
جني بدموع .. اخويا مالو قولو انو سليم في اي
جاسر .. عمر عمل حادثه دخلت فيه عربيه بس باذن الله بسيطه
كلهم وقفو قدام العمليات منتظرين الدكتور يخرج جني راحت لي مليكه .. علي فكره عمر بيحبك بجد عمر حالو متغيرش غير لما انتي ظهرتو في حياتو
مليكه بتعيط و بتتندم علي الكلام الي قالتلو لي عمر المفروض كنت احتويتو ده لاني فعلا بحبه يارب متوجع قلبي عليه يارب
ثم خرج بعد حوالي تلات ساعات كلهم جريو عليه
الدكتور .. احنا محتاجين د*م فصيلة د*م o و ده حاليا مش متوفر
مليكه .. ممكن تقولي حالتو اي طيب
الدكتور .. و الله احنا لو عدينا من حتت الد*م و وفرناها نسبة وجوده علي قيد الحياة هتكون بنسبة 20 في الميا هوا مش محتاج منك غير الدعاء حاليا
مليكه وقعت في الارض اغمي عليها و جاسر عينه لمعت
الدكتور طلب حد يدخل مليكه غرفة افاقه و جاسر عينه بتلمع بس فجاء اتكلم .. انا هتصرف ادوني بس ساعه عن اذنكم
و خرج جري