رواية ورد الصعيد الفصل العاشر 10 والاخير بقلم نور شريف
البارت العاشر و الاخير 🦋
ورد الصعيد ♥️
سليم قام بوجع ليه مقولتليش ان ورد عملت حادثة عايز اشوفها يا ادهم بسرعةة، ياريت مترفضش..
ادهم هز دماغه بهدوء :بس الدكتور قال لازم تبقي في راحه وبكره نقدر ندخل ليها..
سلوي بعصبية :انا مش همشي غير لم البت دي تعترف عملت فيك اي يا سليم؟
رزان بعياط :هحكي بس ياريت محدش يبلغ الحكومة ونا والله هتوب عن كل ده صدقني يا ادهم..
سلوي ضربتها بلقلم :احكي يا بت بقولك؟
ادهم اخدها من امه بخوف :سبيها تتكلم اوعدك مش هبلغ حد؟
رزان الصراحة :انا عملت عمل لي سليم؟
سليم بصدمة :عامله اييييي..
اسمعني وسامحني ارجوك ابوس ايدك..
انتي طلعتي جبانه اوي يا بت احكي و اخلصي..
_هحكي حاضر.. انا قبل ما ادخل البيت اتفقت مع امي ان اتجوز سليم، عشان اوجع عمار و اخد فلوس سليم عشان اقنع سليم نتجوز مفيش حاجه اقدر اعملها غير العمل دخلت القصر وعملت حاجه وحاولت اقنعه قولت لو عملت علي انه يبقي مريض هيبعد عن ورد واقدر اوجع عمار و اهو اخد الفلوس، لم قولتلك علي الحقيقة انا الي وقعتها من علي السلم عشان متقولش حاجة..
ورد سمعتني ونا بكلم امي علي مرضك وكانت هتقولك فا اتفقت علي عربية وتعمل حادثة..
فين العمل ده؟؟
انا عارفه مكانه فين تعالو معايا ونفك العمل عشان سليم يرجع سليم ونا هبعد عن عمار، كل ده عشان كنت بحبه..
فاجاة ؟؟؟؟
عمار دخل بهدوء.. عشان انا صحبك وجدع معاك عرفت مكان العمل من امها وفكيته تتدخل تعمل عملية عشان اشوف ليك عيل كدا يقولي يا عميي!!
سليم ضحك بس افتكر.. وردد انا عايز اشوفها يا ادهم..
ورد قامت شالت الكانيولا من اديها وفتحت الباب بوجع ومشيت لي اوضة سليم سانده علي الحيطه بهدوء..
سليم قام وخرج شافها ماشيه براحة بدأ يمشي لحد ما وصل عندها وقال :ما صحتك عال اهي امال هجيب الطفل ازي؟؟
ورد بفرحة حضنته :سليمم اتوحشتك قوييي يا واكل ناسكك..
مش هتبطلي الصعيدي الماسخ بتاعك ده يا بت؟؟
لاع الف سلامه عليك امالل صحتك زي الفل اهي ونت داخل علي التلاتين يا واد..
واد يا ورد فجاه قرب منها وبا*سها من خدودها..
معنديش حاجة قلة ادب يولاد 😂
ورد سندت عليه لي اوضته شافت سلوي حضنتها بقوةة..
والله انتي الي وحشاني في بيت الزهيري كله يا ست الكل..
الف سلامة عليكي يا ورد عقبال ما اشوف ليكي وريث عيلة الزهيريي..
رزان قربت من ورد بعياط :انا اسفة يا ورد سامحيني..
ورد بصت حوليها بستغراب..
سليم الي انا شايفه ده حقيقة ولا خيال ولا انا لسه نايمة هناك اضربيني كدا يا بت يا رزان..
رزان ضحكت بفرحة :حقيقة انا اسفة، انتي اختي بجد ونا كنت غبية علي الي كنت بعمله ده هاتي راسك ابوسها..
يعني عايزه تبوسي ايد سليم وادهم ونا تبوسي راسي اه يا نادلة اهه..
عمار بص لي رزان بزعل :الف سلامة عليكي يا ام ادم هتواكل انا الف سلامه عليك يا سولي..
ادهم سرح في جميلة لي دقيقة وقال :يااماا انا لقيت عروسة عاللل..
سلوي ضحكت بفرحة:لولولييي الاخبار الحلوه مين تعيسه الحظ يا حبيبي..
ادهم بضحك :هي هتتجوز اي حد ولا اي ده انا ادهم الزهيري..
سلوي بضحك: اكبر تاخد مخدارات فيكي يا منطقة..
الدكتور دخل وسليم طلب منه يستقصل الورم اخر مره ويعمل تحليلل عشان يخلف ادم سليم الزهيري..
عمار اخد رزان لي العربية بعصبية :
احنا رايحين فين؟
عمار زقها جوه العربية ودخل وقفل الباب..
رزان بلعت ريقها بتوتر.. عمار ؟
انا زعلان منك، كنتي عايزه توجعيني عشان احبك، توجعي عيلة كامله عشاني، قلبك اسود
ونا مش عايزك بعد الي عرفته..
رزان انفجرت في العياط.. تمام الي انت شايفه.
انا مش شايف حاجه غير اننا نتجوز عشان الناس زهقت منك (اه والله انا زهقت منها)
رزان بصتله بي دموع.. عمار
قلب عمار تتجوزينيي..
رزان حضنته بقوة.. انا بحبك قوي
في مزارع الزهيري..
ادهم نزل من العربية كانت جميلة بتروق قدام البيت وشعرها نازل علي ظهرها..
جميلة بصدمة.. الراجل بتاع العربية الحقيي ياماا شوفي مين جاي عندنا.
ادهم قرب من البيت بحب.. ملقيش عندك فرشات طايره..
جميلة بكسوف :محتاج حاجة انا فاكرك؟
ونا بفتكرك كل دقيقة بنظرك كدا ده يبقي اي..
جميلة ضحكت وجريت جوه بكسوف..
تعالي شوفي الراجل الي بره؟
امها خرجت بفرحة.. اتفضل يا باشا..
ادهم :انا جاي اطلب ايد الانسه جميلة.
جميلة زغرطط جوه بفرحة وقعدت ترقص اي الصدف الحلوه دييي!!
ادهم دخل اوضتها وبدأ يتكلم معاها بعفوية
تتجوزيني..
طبعا اتجوزك انت اي حد ولا اي قالتها جميلة بفرحة عامره......
ادهم حضنها وقال..
بحبك
عطرها الجميلة..
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..
بعد مرور سنتين "
ورد بتجري في حديقة القصر هي و ادم و سيلا بنت ادهم بضحك وهزار :ابنك بيضرب سيلا؟؟
سليم بضحك :عايزك تبقي معلم زي ابوك وقع ورد في حبه..
ورد بضيق :انت الي كنت هتموت وتتجوزني بس انا الي رفضت..
بقا انا عشان اتجوزك، اجوزك لي واحد غيري عشان تبقي ليا تاني ده موضوع صعب اوي..
انت لسه فاكر وبعدين اتجوزت اخوك يعني عادي؟
عادي اي يا بت انتي مراتي يا روح امك.
ورد بخوف وبقا معايا ادم منك يا حبيبي بلاش نتكلم في الماضي..
رزان دخلت بي ابنها مراد كان بيعيط..
سليم بضيق : الواد ده نكديي زي ابوه خليكي انا همشي..
ورد اخدت مراد في حضنها غمض عنيه ونام..
سليم بغيره :الحضن الحنين..
ده طفل يا سليم؟؟
سليم.. انا قولت حاجه انا ماشي..
بعد مرور يومين..
سليم شال ورد لي المزرعه وحضنها وباس دماغها
من هنا ابتدت قصة حبي وحبك..
ورد ركبت الفرس هي وسليم.. مع بعض طول العمر..
بحبك ♥️♥️♥️♥️♥️🦋🌼
اسميتها ورد ،اسميته ايسم "
ادم سليم الزهيري
تمتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
البارت العاشر و الاخير 🦋.!
ورد الصعيد '
"الورد يعشقها، ملمسها مثل الورد، عطرها الممزوجُ بي جمالها الطاغي، عشقت سواد اعينك ايتهآ الورد..
يا عاشقةة الوردِ، كونيي علي وعدكِ ❤️🌼..
بقلم نور شريف
تمت