رواية زوجي الامريكي الفصل الرابع 4 والاخير بقلم مريم سرور


 رواية زوجي الامريكي الفصل الرابع 4 والاخير بقلم مريم سرور 


البارت الرابع والاخير 


سيف اتصدم من ولاء جامد وحس ان الدنيا اسودت بعد ما رفضته بص على ولاء لقاها بتضحك جامد 

_انا مش بحبك ....انا بموت فيك ههههه

سيف اتصدم وحس ان في حاجه غلط بس فرح انها كانت بتهزر 

_رغم انه مش وقت هزار بس ماشي هعديها ...يعني انتي موافقه ان احنا نبقى متجوزين عن حب خلاص ؟!

_موافقه ي سيف 

سيف حضن ولاء جامد وفتح العلبة القطيفه وطلع الخاتم وكان شكله جميل 

_تحفه اووي ي سيف شكله غالى

_ميغلاش على الغالية بنت الغالي

لبس ولاء الخاتم وباس ايدها واعطاها البوكيه و كان فرحان جدا 










_يلا قومي صلي وتعالي ننزل نخرج بمناسبة اننا اول يوم نعترف بالحب .

_يلا ي سيفو 


ولاء لبست خمار بيج على فستان بني وكوتشي ابيض وسيف كان منبهر بطلتها وضحك على نفسه انه كان بيضحك عليها اول مره 

_ليلو تعرفي اول مره شوفتك باللبس ده كنت شايفك ازاي ؟!

_عارفه ...تعرف انا كمان كنت شيفاك ايه؟!!

_خلاص ي ستي عارف.

اتمشو على الكورنيش وشربو قصب وراحو الملاهي وقعدو يلعبو ويجرو كتير وقعدو غلى السور وهما بيضحكو جامد 

_يااه ملعبتش كده قبل كده 

_وانا ...اه حاسه اني تعبت 

_تعرفي اكتشفت ان في حاجات اجمل من الخمر والستات والمعصيه .. انا اقدر استمتع من غير ما اعصي ربنا 

،_دي حقيقه ي سيفو 

نامت ولاء على كتف سيف وقعدو يتكلمو ويضحكو 

_هقوم اجيب لنا ايس كريم ماشي ي ليلو ؟

_اوك 

ولاء استنت سيف وفجاه جالها اشعار ع الموب من رقم غريب فتحت كانت صور لسيف وهو حاضن بنت وبيبوسها .. لحظه دي نفس البنت اللي كانت ع السلم ...ركزت ف الصوره لقت انها صورة قديمه قبل م يربي دقنه ويشيل الوشم اللي ف رقبته. ....وكمان واضح ان المكان ف اميريكا بس معرفتش ليه حست بالغيرة رغم كل ده الرقم فضل يبعت ف صور لسيف مع بنات تانيه ...ولاء اتعصبت بس عملت بلوك 

_خدي ي ستي ايس كريم 

_.... 

_مالك ي ولاء...حد دايقك؟

_لا خالص حد بس رخم عليا ع الموب 

_مين ؟!

ولاء فتحت الموبايل وورته الصور سيف اتصدم وبص لولاء 

_ده رقم مين؟

_معرفش 

سيف بحث عن الرقم ف تروكولر طلعت مونيكا اللي بعتت الصور 

_صدقيني الصور دي قديمه ....قبل ما اجي مصر ...والله ما ....

_سيف انا عارفه انه قبل مصر انت لو كنت عملت كده وانت متجوزني كنت قتلتك ...انا بس ...

_حسيتي بالغيرة ؟!

_اه 

مسك ايدها وهو بيبص لها بحنان 

_انا اتغيرت ومستحيل اعمل كده ومونيكا عملت كده عشان تبعدنا عن بعض 

_عارفه 

_طب انتي زعلانة ؟!

_لا خلاص انا كويسه 









روحو واليوم عدى علي خير تاني يوم سيف نزل الشغل وولاء فضلت ف البيت فجاه حد رن الجرس فتحت لقتها مونيكا 

_استغفر الله واتوب اليه ...

قفلت الباب ف وشها بس مونيكا منعتها 

وحاولت تشد ولاء من شعرها وقتها سيف جتله رساله من رقم مونيكا انها رايحه لمراته وهتموتها رجع يجري وهو مرعوب وبيدعي ربنا انها تكون بخير ...دخل الشقه وسمع صوت صريخ جوا دخل بسرعه لقا ولاء ماسكه مونيكا من شعرها وبتعضها وواضح اووي انها ورتنا الويل ابتسم سيف وضحك 

_جدعه ي مراتي 

_تعالى خدها طلعها برا بدل ما اقطعها 

مونيكا جرت برا وهي بتعيط وبتهدد سيف 

_خلاص ي ليلو مشت ...

_,بس انت كمان 

"خلاص بقا انتي قطعتي شعرها 

_مش شعرها مركباه حتى بص 

سيف فتح عينه لما لقى شعر مونيكا المتركب كله في أيدها

فضل يضحك جامد 

_اه بحبك ي ليلو والله ... كده تخاف تقرب تاني 

ولاء حضنت سيف 

_جزاء اللي يبص لحاجة ليلو .


عدى اسبوع وولاء حست انها تعبانه وفجاه وهما بياكلو ولاء اغمى عليها 

_ولااءء

سيف شالها وحاول يفوقها بس خاف يكون جرالها حاجه وخدها الدكتور 

_خير ي دكتور هي كويسه ؟!

_,خير خالص ....مراتك حامل 

_بجد؟!!

سيف فرح وفضل ييحمد ربنا على نعمه ولاء صحت وهو ضحك لها وباس رأسها

_انتي حامل ي صغيره 

_ده بجد ...طب حلو 

_حلو اي بقولك حامل

_حامللل؟!! ايه ده بجد يعني انا هبقى ماما

روحو البيت وهما مبسوطين اووي 

_نسميها جويريه 

_افرض ولد ؟!

_خالد؟؟!

_لا زيد احلا 

_طب و عائشه ؟

_هههه ممكن ليلى 

_لا لا هيبقى ولد ونسميه معاذ 

_اياد ...زياد 


وقفو ف البلكونه وهما بيشربو شاي بالنعناع 

_تعرفي ..ربنا عظيم ورحيم اووي كنت من سنه بعصيه وبعمل كل حاجه غلط وف الاخر رزقني الهداية وانتي وابننا او بنتنا اللي ف بطنك 

_بحبك ي سيفو 

_وانا بحبك خالص ي ليلو

الاخير 

#زوجي_الاميريكي

#mariam_soror


 تمت

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×