رواية عشق خالد الفصل السابع والثلاثون 37 والخاتمة بقلم رنا احمد
حلقه خاصه من سلسله العشق الخالد ❤️❤️❤️
رنا احمد عماد 😘😘😘.
من مستشفي العشق الخالد ❤️❤️❤️.
الذي أساسوها احفاد المرشدي الصغار واصبحلوا يعلموا بها دكاتره وأصبح مديرها ادهم .
في الممر ...
كان يسير ادهم بغيظ من تلك المصائب التي يفعلوها لتسرع اليه صباح مساعده رعد بخوف وارتباك .
/دكتور ادهم .
رعد باستغراب /مالك ي هبه في ايه .
هبه بغيظ وهمس /سعادتك لازم تشوف حل مع الدكتور رعد واحنا في اوضه العمليات وبنولد المريضه بصيه لقيته سبني في نص العمليه ونام وانا كملتها لوحدي المريضه كانت هتروح مني بس الحمد لله ربنا ستر .
ادهم بغيظ شديد /وهو نائم فين الحيوان ده .
هبه بقلق /في اوضه العمليات .
من داخل غرفه العمليات..
كان يغفا رعد ليقتحم ادهم الغرفه ليفيق بزعر ليتحدث بلا وعي .
/ايوه ي هبه امسكي أنتي الحبل السري وانا هنزل راس البيبي .
ادهم بغضب /اللهي حبل يتلف علي رقبتك يخلصني منك للابد ي بعيد ده الست قربت تعمل السبوع وانت نايم انت ايه ي اخي انتوا عايزين تشلوني فيه دكتور ينام في اوضه العمليات .
رعد بغيظ وزفر /ماخلاص بقا ي بابا الوحد نعس يموت نفسه ي عني .
ادهم بغضب /انت ايه يالا ايه البرود ده الي انت فيه اوووف جاتكم الهم .
هبه بسخريه /صباح الخير ي دكتور رعد كويس انك صحيت ي اخويا في حاله مستنياك في مكتبك .
رعد بسخريه /رايحلها ي ام احمد روحي انتي .
********************.
في غرفه سما سليم .
فهي تعمل دكتوره اسنان ..
كانت تجلس لياتيها التليفون للتحدث بزفر .
/ماخلاص بقا ي بت ي دعاء قولتلك جايلك اهوه الكوافير هخلص بس .
عبير بجديه /فاضل اخر حاله ي دكتوره سما .
سما بغيظ /خليها تتدخل .
ام احمد /ازيك ي دكتوره .
سما بزفر وغيظ /بخير اتفضلي خليني اكشف .
ام احمد بغيظ /الله براحه علينا ي دكتوره ميبقاش خلقك ضيق كده الصبر .
سما بغيظ شديد/ي وليه صاحبتي بقالها ساعتين في الكوافير اخلصي افتحي بوقك ي نهار اسود ايه ي وليه ده .
ام احمد بتأثر /التهابات صح كنت حاسه اني تعبانه .
سما وهي تمسكها من رقبتها بغيظ /لا وانتي الصادقه دي عفانه انتي مبتغسليش سنانك ليه ي وليه انتي فيه اختراع اسمه معجون وفرشه بس أنا هقول ماكل واحده فيكم تقعد زي العجله ولا تحكي مع دي ودي جوزها طلقها ودي ابوها مش عارفه ماله لحد ماتسببوا اسنانككم تسوس وتجولي أنا بقا خدامه اهلكم أنا قسما بالله لخلعه بقا افتحي بوقك ي مراه انتي .
***********************.
في غرفه شهاب كريم فهو دكتور قلب .
كان يجلس علي الاريكه عاري الصدر وهو ينظر لتلك التي تعدل ملابسها لتقبله بعشق .
/حبيب قلبي اللحظه معاك تساوي الدنيا وما فيها .
شهاب بعينان ساحره/اي خدمه ي عسل.
ادهم وهو يقتحم الغرفه بغيظ /ايه الي بيحصل هنا بالظبط ي دكتوره نرمين .
نرمين بارتباك شديد/اسفه ي دكتور ادهم بس قلبي كان تعبان شويه فجيت للدكتور شهاب .
ادهم بسخرية وغيظ /لا والدكتور شهاب متخصص في كل امراض القلب بصراحه اتفضلي علي مكتبك انت ايه يالا معجون من ايه نفسي افهم عيني عينك كده في المستشفي .
شهاب بضحك /ههههه ايه ي عمي مش بقلب رزقي ده انا حتي دكتور قلب .
ادهم بغيظ شديد/ربنا يتولاني أنا وأخواتي علي المصائب الي اتبلينا بيها .
******************.
في غرفه داليا سيف ..
فهي تعمل طبيبه امراض نفسيه ..
كانت تجلس وهي تنظر إلي تلك المريضه التي تحكي عن معامله أهلها السيئه لها لتتحدث بغيظ شديد.
/ي شيخه حرام عليكي اقول عليكي ايه بس عملوا فيكي كل ده وانتي سكتي انتي ايه .
سحر بدموع ووجع/اعمل ايه بس ي دكتوره مش ابويا وامي.
داليا بغيظ /وايه ي عني ده يخليهم يعلموا فيكي مده انتي المفروض متسكتيش لازم يكون ليكي موقف فاهمه .
سحر بحماس /ي عني اعمل ايه ي دكتوره.
داليا بغيظ وهمس /خلصي عليهم اسمعي مني دول بهدلوكي ي بنتي والله صعبتي عليا لو زعلوكي تاني خلصي عليهم وانا هشهد معاكي في القسم .
سحر بحماس /تسلمي ي دكتوره هو ده الكلام سلام.
ادهم وهو يكاد يجن منهم /انتي بتعملي ايه انتوا عايز تجننونوني البنت جيالك منهارة مش سعادتك المفروض دكتور نفسيه ي عني تعالجي نفسيتها بتسخنيها تموت ابوها وامها .
سحر بغيظ شديد/دول بهدلوها ي عمي ي عني اصلح نفسيتها واخليها لقمه طريه اسمعي مني سيبك منهم هتجبلي ايه في عيد ميلادي .
******************.
في غرفه احمد كينان طبيب عيون .
كان يقف بحيره ليتحدث باستغراب .
/عمي احمد انت متاكد انك مش شايف كويس .
عم احمد /ايوه ي دكتور .
لينظر مره اخري بالميكرسكوب بحيره .
/بقولك ايه أنا مش فاهم حاجه بص خود الدواء ده وخلاص ليسير ادهم لينظر بصدمه وهو يراه الميكروسكوب مقلوب ليتحدث بجنون .
/الله يخرييتك ي حيوان انت كده شايف عينك انت مش عين المريض .
احمدبصدمه /ي راجل .
🤭🤭🤭🤭ايه رايكم تحبوا تكملوا معاهم ولا كفايه كده .
حلقه خاصه من العشق الخالد ❤️❤️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️