رواية عشق خالد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رنا احمد
عشق خالد ❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 24...
*********.
في العياده.
في غرفه عائشه .
كانت تصرخ بتوسل ودموع ورجاء لوالدتها الا تفعل بها ذلك فالموت اهون مما سيحدث بها فهو طفلها قطعه من قلبها ومن من من ماملك الروح والقلب .
الدكتوره بحده/هو حضرتك هتفضلي هنا ولا ايه .
تقي بحده /عندك مانع ولا ايه.
الدكتوره بحده /طبعا عندي مانع انا مبحبش حد يكون موجود معايا وانا بشتغل اتفضلي لو سمحتي بره .
تقي بحده /ماشي انا بره بس متاخريش ي داكتوره .
لتخرج تقي لتنهار عائشه وهي تمسك يد الدكتوراه بتوسل وترجي.
/ابوس ايدك ابوس رجلك ارحميني انتي مش عارفه الي في بطني ده بالنسبه الي ايه ولا تعرفي انا بحبك أبوه قد ايه ارجوكي بلاش .
الدكتور بهمس/هشش اهدي ي حبيبتي اهدي انا مبعملش عمليات من دي الحمد لله انا بس اضطريت اعمل كده قدام والدتك علشان انقذك لاني لو كنت رفضت كانت ممكن تاخدك ل دكتوره تانيه معندهاش ضمير اطمني ي حبيبتي انا مش هسيبك ربنا يخليلك ابنك وأبوه يارب .
عائشه بابتسامه وسعاده/بجد ربنا يخليكي يارب ربنا يخليكي .
الدكتوره بابتسامه /ربنا يسترها عليكي يارب المهم دلوقتي تلفوني اهوه كلمي حد من أهلك حافظه رقم حد .
عائشه بلهفه /ايوه مالك مالك جوزي .
لتأخذ الهاتف لتتصل ب مالك .
**************.
في فيلا المرشدي..
كان يجلس مالك وهو يشعر بشي غريب يقبض قلبه لينظر باستغراب لذلك الرقم الغريب ليرد سريعا وهو يشعر بأن معشوقته بها شي .
/الو .
عائشه بدموع وصراخ/مالك مالك الحقني .
مالك برعب /عائشه ردي عليا فيه ايه ي حبيبتي.
عائشه بدموع ووجع/هقولك .
*****************.
بعد مرور ساعتين ...
كانوا يسرعون مالك وخالد وجاسر الي العياده بعدما أخبرتهم عائشه بكل شئ لتنصدم تقي ويدب في قلبها الرعب من روياتهم .
تقي برعب وصدمه /انتوا جيتوا ازي عرفتوا منين .
مالك بغضب جحيمي/فين مراتي ي مجرمه عائشه فين انطقي.
الدكتوره بجديه /حضرتك استاذ مالك .
مالك بدمع يتلألأ في عيناه وخوف /ايوه انا مالك ابوس ايديك طمنيني عائشه كويسه .
الدكتوره بابتسامه /اطمن من خوفك عليها اقدر اقول انك تستاهل حبها ده كله اتفضل هي جواه.
تقي بغيظ وحده /عملتها ي دكتوره هو ده برضه الاصول.
الدكتوره بحده/اصول انتي تعرفي ايه عن الأصول أنني مستحيل تكوني ام مستحيل فيه واحده تعمل كده في بنتها بسهوله كده عايزه تقتلي حفيدك وتعرضي حياه بنتك للخطر مفكرتيش لقدر الله أن ممكن يحصلها حاجه بجد ربنا يكون في عونها أنها ليها ام زيك عن اذنكم .
خالد وهو ينظر إليها باحتقار ليحدث جاسر بسخرية /صدقتني لما قولتلك دي متستهلكش .
تقي بخوف وارتباك/جاسر اسمعني .
جاسر بوجع ومراره /انتي طالق خالد كان عنده حق جوازي منك كان غلط وغلط كبير كمان .
تقي بدموع وصدمه /طلقتني ي جاسر دلوقتي اقتنعت بكلام خالد خالد الي هو وابنه لعبوا ببنتك لعبوا بعرضك وشرفك ي جاسر بنتك حامل من ابنه وهو كان عارف .
جاسر بغضب /وانتي كا ام كنتي فين لما حصل كل ده بنتك اتجوزت وحملت وانتي متعرفيش عنها أي حاجه حملت كمان في بيتي ي عني بنتك كانت بتختفي مع مالك وانتي مكنتيش واخده بالك اصلا مكنتيش بتعرفي فيها ايه انتي مش ام اصلا بس الحق عليا انا انا الي معرفتش اختار ل بناتي ام كويسه اتفضلي اتفضلي روحي ل الحاره الي جبتك منها .
تقي بدموع وندم /جاسر اسمعني احنا ملنقاش غير بغضب مش هنيجي علي اخر العمر ونعمل كده .
جاسر بغضب /وانا مبقتش عايزك ولا طيقاك يلا روحي من مكان مجبتك .
********************.
في الداخل....
كانوا يحتضنوا بعضهم البعض بعشق ودموع .
عائشه بدموع ووجع/مش قادره اصدق اني في حضنك ي مالك كنت هموت ي حبيبي كنت خايفه اخسر الامانه الهديه الي جوايا منك كنت خايفه اموت من غير ما شوفك ي مالك .
مالك وهو يقبل يدها بدموع تنزل بغزاره /بعد الشر عليكي ي روح مالك أن شاء الله انا انا السبب في كل الي وصلتي فيه ده انا اسف اسف ي روحي .
عائشه بدموع ووجع لدموعه /مالك قلبي انت بتعيط .
مالك بدموع ووجع/لو مكنتش اعيط عليكي علي وجعك والمك ابكي علي مين ولا علي الله انا بحبك اوي ي عائشه اووي خلاص مبقاش ينفع اداري اكتر من كده .
عائشه بدموع سعاده/انا دلوقتي خلاص مش عايزه اي حاجه من الدنيا كفايه الي خدته منها لحد دلوقتي .
مالك وهو يقبل يدها بعشق /لسه ي روحي هتاخدي كتير اوي هتاخدي عمري حبي وحياتي وسعاده تكفي العالم كله .
عائشه بابتسامه وسعاده /كفايه ي مالك قلبي هيقف من كتر الفرحه مش قادره اصدق .
مالك بابتسامه ساحره /بعد الشر عليكي ي روحي بس فيه حاجه عايز اقولك عليها .
عائشه بقلق /خير .
********************.
في الخارج ...
كان يجلس جاسر بشرود وملامحه تحمل غضبا ليخرج مالك وهو يمسك يد عائشه الي رقعت تحت قدميه بدموع واسف .
/انا اسفه ي بابا اسفه .
جاسر بوجع ومراره/اسفه اسفه علي ايه علي انك كسرتيني وحطيتي راسي في الطين متجوزه وحامل كمان ي عائشه ولا المفروض ي مدام عائشه .
مالك بحزن واسف /عمي انا .
جاسر بغضب شديد/اوعا اسمعك تقول الكلمه دي تاني فاهم ولا لا انا مش عمك الي انت عملته انت وابوك محتاج مني سنين علشان انسا وتسامح كفايه شرف عمك الي دوست عليه .
مالك باسف وضيق من ذاته /لا عشت ولا كونت ي عمي لو وجعتك بالشكل ده والله مش قصدي انا اسف انا عارف اني غلطت غلط كبير بس والله العظيم ملمستش شعره منها إلا وهي مراتي .
عائشه بدموع وهي تقبل يد والدها /والله العظيم هو ده الي حصل ي بابا علشان خاطري انا ممكن استحمل انك تزعل مني ده انا اموت نفسي .
جاسر سريعا بلهفه /بعد الشر عليكي.
عائشه بابتسامه وسعاده/طب علشان خاطر حفيدك تسامحنا انا وعمي ومالك ابوس ايدك ي بابا .
مالك باسف وهو يقبل يد جاسر /لو سمحت ي عمي اعمل فيا الي انت عايزه لكن عائشه متقساش عليها من فضلك .
جاسر بابتسامه وهو ينظر ل خالد/عشق عرفت تربي ي خالد .
مالك بسعاده /ي عني خلاص سمحتنا ي عمي .
جاسر بابتسامه/لاسف مشكلتي اني مبعرفش ازعل من حد وعائشه مش بس بنتي دي حته من قلبي وانا بحذرك قدام ابوك اهوه لو أذتها هولع فيك .
خالد بابتسامه/وانا موافق .
عائشه بغيظ /انتوا اتفقتوا عليه ولا ايه لا ده حبيبي .
مالك بابتسامه وعشق /حبيبه قلبي ي ام الغالي .
جاسر بغيظ/شايف بنت الكلب خلاص ي اختي بقا هو حبيب القلب .
عائشه بعشق /طبعا ده حبيب القلب والروح كمان بحبك ي مالك قلبي.
مالك وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي نور عيني بس لو سمحت ي عمي جوازي من عائشه وحملها مني هيكون سر بينا احنا بس محدش يعرف انا عندي اموت ولا أنها تحس بالكسره قدام حد .
خالد بفخر /جدع ي ابن قلبي هو ده الكلام .
جاسر بابتسامه/تمام .
***********************.
في فيلا المرشدي...
كانوا يجلسون جميعا وقد فرحوا كثيرا لزواج عائشه ومالك ..
سلمي بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي شوشو مبروك ي مالك ي جوز اختي .
عائشه وهي تحتضنها بحنان /الله يبارك فيكي ي غاليه.
زين بابتسامه/الف مبروك ي مالك ربنا يتمم بخير .
مالك بابتسامه/ربنا يخليك ي زين.
عشق وهي تحتضنه هو وعائشه بسعاده /الف مبروك ي ولاد الف مبروك .
عاصم بابتسامه/الف مبروك ي ولاد اخواتي الغالين .
سلمي باستغراب /امال ماما فين ي بابا.
جاسر بضيق /راحت شويه البيت القديم يومين وهترجع .
*******************
في غرفه خالد وعشق ...
كان يسير خالد الي الداخل لينصدم من تلك الحوريه التي تقف وهي ترتدي فستان قصير مثير جعلها تظهر كبنت العشرين ليدوب خالد في جمالها الذي دائما يخطفه لتقترب منه بنظره خبيثه.
/ايه رايك فيا عجبتك .
خالد بعشق /انتي طول عمرك عجباني بس النهارده حسستيني أن احنا في شهر العسل جميله بشكل مش معقول .
عشق وهي تنظر في عيناه بابتسامه ساحره/انا حرمتك مني كتير ي خالد وجعتك وجه الوقت اني اعوضك بحبك ي خالد بحبك .
خالد بعشق وهمس /وانا بعشقك ي عشق .
ليخطفها سريعا الي عشقهم الذي اشتاقوا اليه كثيرا.
*********************.
في غرفه عائشه...
كانت تجلس هي ومالك بسعاده .
مالك بابتسامه/اطمني ي حبيبتي بابا وعدني أنه هيجيب طنط تقي اطمني .
عائشه بابتسامه /عمي ده ربنا يخليه ليه .
مالك بابتسامه وغمزه /طب وابنه .
عائشه بعشق /ابنه ده مالك قلبي بس لازم نجهز بسرعه بابا قال فرحنا مع زين وسلمي ي عني اخر الاسبوع .
مالك بنظره خبيثه/طبعا عايز يكروتني معاكي أوام أوام علشان اداري علي فضيحتك قبل ماتبان .
عائشه بغيظ شديد/فضيحتي هي وصلت ل كده ي مالك وبعدين مش انت السبب في المصيبه دي .
مالك بضحك وغمزه /ماشي هي بقت كده علي أساس أنه مكنش بمزاجك مش كده .
عائشه بابتسامه /أنا بعشقك ي مالك كل لحظه عشتها معاك كانت من جوه قلبي انت الراجل الوحيد في الدنيا دي الي ملا عيني واسرني انا دلوقتي مش عايزه حاجه من الدنيا خالص انا اكتفيت بيك عن العالم كله انت وابننا أغلا ماليا ي مالك .
مالك وهو يحتضنها بعشق /وانتي اغلا من حياتي ي عائشه بحبك وهحبك ي حبيبتي واختي وصحبتي وام ابني .
******************.
في غرفه خالد ...
كانت تغفا عشق علي صدره بابتسامه ساحره اما هو فكان يشعر وكأنه قد ملك العالم بأكمله في تلك اللحظه .
عشق بابتسامه /لدرجه دي كنت وحشاك ي خالد .
خالد بابتسامه وعشق /اووي اووي ي عشق النهارده حاسس ان الي في حضني هي عشق حبيبتي بتاعه زمان كان السنين دي معددتش ولا فاتت .
عشق وهي تحتضنه بحب وعشق /اوعدك اني اعوضك عن كل الي فات ي خالد بحبك ي خالد .
خالد وهو يقبلها بعشق واشتياق /وانا بعشقك ي عشق خالد ..
******************.
في أحدا مولات فساتين الزفاف الفاخمه.
كانت تسير عائشه وهي تنظر إليهم بامنبهار وسعاده .
مالك بابتسامه/حلوين اوي بس عليكي هيبقا احلا هتكوني ملكه .
عائشه بابتسامه وعشق /انا ملكه علشان انت اجمل امير في الدنيا دي .
مالك بعشق/تفتكري انا استاهل كل العشق ده .
عائشه بابتسامه وسعاده/أنت تستاهل كل حاجه حلوه في الدنيا بحبك ي مالك قلبي وحياتي .
مالك وهو يقبل رأسها بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي.
*********************.
في غرفه جاسر ...
كان يجلس بشرود ليقترب منه خالد بأسف .
/جاسر انت لسه زعلان مني .
جاسر بجديه /انت اخويا الكبير ي خالد عمري مازعل منك ابدا انا عمري مكنت هلاقي ل عائشه احسن من مالك بس هنعمل ايه مع اسر .
خالد بتوعد شديد/اسر وأبوه دول سيبهم ليا انا انا هعرف شغلي معاهم بس انت هتعمل ايه مع تقي .
جاسر بغضب/سيبها مرزوعه بعيد عننا انا مش طايق وشها مش كفايه الي كانت هتعمله في بنتي .
خالد بجديه /جاسر فكر في سلمي بنتك الي فرحها بعد كام يوم ومفيش مببرر لغياب امها وكمان فرحه عائشه مش هتكمل من غير امها ي جاسر .
جاسر بزهق /ربنا يسهل ي خالد .
لياتي تليفون من قاسم الي خالد ليرد سريعا ليتحدث بصدمه .
/مش ممكن البضاعه هتيجي دلوقتي طيب طيب جهز انت القوات بتاعتك لا انا لازم اشوافهم وهما مقبوض عليهم وافشي غلي .
جاسر بقلق /فيه ايه ي خالد .
خالد بغضب /الزفت مدحت الصياد وابنه طلعوا تجار مخدرات من التقيل وبيهربوا دلوقتي الشحنه بتاعتهم في الما من بتاعنا .
جاسر بصدمه /ي نهار اسود وبعدين .
خالد بنظره خبيثه/ولا قابلين البوليس هيكون في انتظارهم .
********************.
علي ضفاف النيل...
كان يقف مدحت ومعه اسر بترقب وهم يخزنون الشحنات لتنقض عليهم الشرطه.
قاسم بغضب /سلم نفسك انت وهو المكان محاصر واخيرا وقعت ي مدحت ياااه دي قضيه عمري .
مالك بسخرية /ههههه ايه ي عريس هتقضي شهر العسل في السجن ولا ايه .
قاسم بابتسامه /شكرا ي خالد بجد انت حققتلي حلم كبير اني اقبض عليهم .
خالد بابتسامه/الحمد لله ي قاسم انا سبحان الله شكيت فيهم من اول لحظه .
قاسم بابتسامه /ما شاء الله ي مالك اتاريك مش جايب الذكاء والمهارة دول من بره ولا اقول ي مقدم مالك .
خالد بصدمه /ايه .
مالك بابتسامه وخفه دم /ي خبر ابيض هو انا مقولتش ل حضرتك تصدق ل انت ولا عائشه ولا ماما تعرفوا أن انا مقدم في المخابرات المصرية.
خالد بصدمه قاتله /نعم ي اخوووويا. يتتتتبع .
عشق خالد ❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.