رواية احمد ورنا الفصل الثامن 8 بقلم امنية وليد


 رواية احمد ورنا الفصل الثامن 8 بقلم امنية وليد


الثامن


أحمد بغيرة: وهي بتعمل اي مع الواد دا. 

سلمي: أحمد وانت مالك متع*صب لي بدأت تحبها. 

أحمد:سلمي رنا اختي فطبيعي اتعصب واغير لما اشوفها مع ولد.

سلمي:متكذ*بش يا أحمد.

أحمد:والله ما بحب ولا هحب غيرك.

سلمي:كفايه يلا.

أحمد:يلا يا رنا افهمك في البيت

................................

رنا:سلام يا صحبي.

ادم:سلام يا بوص .

 رنا: بوص لا يا عم وسلام بقي علشان هتق*طع. 

ادم ابتسم ومشي. 

في بيت ادم...

نغم: كنت فين يا ادم. 

ادم: كنت مع صحبي. 

نغم بغيرة:وليه انت بقي تصاحب ومانع عني.

ادم:نغم لو حابه تكلمي رنا كلميها. 

نغم بابتسامه: بجد. 

ادم: وليه الفرحه دي. 

نغم: بس اي غيرلك رأيك. 

ادم: تحبي امنعك. 

نغم: لأ خلاص. 

ادم: طيب يلا روحي نامي. 

نغم: طيب تصبح على خير. 

ادم: وانت من اهل الخير. 







ادم دخل اوضته ومحسش بنفسه غير وهو علي السرير.

ادم:ياه للدرجادي صعبت عليك يا ادم بس هي ظروفها صعبه.

عقله…بس كلهم صنف واحد افتكر امك عملت اي سابتك وانت صغير علشان راجل معاه فلوس.

ادم اتع*صب لمجرد انه افتكرها.

عقله …افتكر ابوك بعدها حصله اي بسبب مين بسبب مراه طم*اعه وهمها الفلوس وبس.

ادم: بس بس كفايه خلاص بطل تفكير. 

........................... 

عند سلمي وأحمد.. 

أحمد: سلمي والله كانت غيرة أخ علي أخته. 

سلمي: براحتك يا أحمد لو حابب ترجعها بس طلقني. 

أحمد: يا بنتي كفايه. 

سلمي: ايه اللي كفايه. 

أحمد: طيب انت ط.... 

سلمي: لو هتط*لقني ابني هيفضل معايا انا. 

أحمد: لأ انت فعلا طق عقلك اسكتي. 

سلمي: وعايزني اسكت انت بجد انا*ني. 

أحمد: سلمي تصبحي علي خير. 

سلمي: اه بتتهرب. 

أحمد: طيب يا حبيبتي مش انت اخوكي كان بيغير عليكي مني. 

سلمي: اه. 

أحمد: دي نفس الغيرة اللي بغيرها علي رنا. 

سلمي: بجد. 

أحمد: وحياتك عندي. 

سلمي: بحبك. 

أحمد: وأنا اكتر بس يلا ننام. 

سلمي: أحمد خلينا سهرانين. 

أحمد: لأ يا سلمي. 

سلمي: شفت انك بتحبها غور يا أحمد. 

أحمد: بحب مين يا بنتي انا جبت سيرة حد. 

سلمي: اه قلت لأ يا رنا. 

أحمد: دي هرمونات الحمل مش كده. 

سلمي: انت بتستهزأ بيا كمان. 

أحمد: يا قلبي والله ما جبت سيرة رنا. 

سلمي: تصبح علي خير يا أحمد. 

أحمد: خلاص متزعليش يلا نتفرج علي عمر وسلمي. 

سلمي: وهتعملي فشار. 

أحمد: اللي انت عيزاه. 

سلمي: لأ انا هعمله انت بتحر*قه. 

أحمد: براحتك يا سلمي بس يلا. 

سلمي: يلا بسرعه شغله عبال ما اعمل الفشار. 

أحمد شغل الفيلم وسلمي كانت عملت الفشار... 

وقعدوا يتفرجوا علي الفيلم. 

سلمي: صحيح احنا اللي اسمنا سلمي مظلو*مين دايما. 

أحمد: قصدك ظال*مين. 

سلمي: بتقول حاجه يا أحمد. 

أحمد: اه بقول يا ست مفت*ريه. 

سلمي: انا مف*تريه يا أحمد. 

أحمد: لأ يا قلبي انت طيبه خالص. 

سلمي: طيب اتفرج واسكت. 

بعد شويه…

أحمد: سلمي كفايه يلا ننام. يا بنتي ردي انا مش قادر افتح عنيا. 

أحمد بص علي سلمي لقيها نايمه طفي التلفزيون ونام جنبها. 

..................... 








تاني يوم في شركه ادم. 

ادم: مش قلتلك متجيش. 

: اه بس انا خفيت شويه. 

ادم: طيب يلا علي شغلك وعلي العموم نغم معاكي. 

: هي رجعت تشتغل تاني. 

ادم: اه شفتي بقا بس روحي يلا. 

رنا راحت مكتبها ولقيت نغم هناك. 

نغم: عاش من شافك يا رنوش. 

رنا: نغم اتوحشتك خالص. 

نغم: هو صحيح انك كنتي بتعملي اي عند ادم. 

رنا بتلعثم: كنت كنت بديله ملف. 

نغم: بجد. 

رنا: اومال يعني اي. 

نغم: رنا هو انت اتطلق*تي. 

رنا: اه من حوالي شهر. 

نغم: ربنا يعوضك بالأحسن. 

رنا: يا رب. 

نغم: طيب يلا علشان ادم هيشرحنا. 

رنا: هههه يلا. 

بدأنا شغل لحد ما خلص الدوام كنت مروحه ليلا.. 

: متيجي تركبي معانا.

يتبعع...


              الفصل التاسع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×