رواية احمد ورنا الفصل التاسع 9 بقلم امنية وليد

رواية احمد ورنا الفصل التاسع 9 بقلم امنية وليد

 

#التاسع


: متيجي تركبي معانا.

بصيت ناحيه الصوت وكنت ناويه اهز*قه بس طلع ادم. 

رنا: لأ انا نفسي امشي شويه روحوا انتوا. 

ادم: بس انت رجلك وج*عاكي. 

رنا: لأ كويسه هقدر امشي واصلا عبال ما تجيب العربيه اكون وصلت. 

نغم:انت مين قلك ان رجلها وج*عاها. 

ادم: انا كنت خب*طتها امبارح بالعربيه.

نغم: ازاي طيب وجيتي ليه انهارده. 

ادم: مهي زي العف*ريته. 







رنا: والله ما في غيرك بس وكمان انت الج*ن  الاحمر. 

ادم: اعوذ بالله. 

رنا: انت اللي بدأت. 

ادم: خلاص يا ستي غلطنا. 

رنا بتفكير: مسمحاك خلاص. 

ادم: طيب اركبي. 

رنا: لأ مش عايزة. 

ادم: هتركبي ولا اركبك غ*صب. 

رنا: لأ مش هركب. 

ادم بتحدي: خلاص هركبك غ*صب. 

رنا: وريني. 

ادم راح عند رنا وكان هيشيلها.. 

رنا: اعاااا ابعد خلاص هركب وحدي. 

ادم: ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا. 

رنا: خلاص مش هاجي. 

ادم: لأ بقا شكلك نفسك تتشالي. 

رنا: مش هتقدر سلام. 

ادم: رنا قلت يلا فضي. 

ركبت معاه اصل محبتش اكسفه..... 

رنا: نغم مالك ساكته ليه من بدري. 

ادم: مش متعود علي السكات دا. 

نغم: هو انت ادم اخوي فعلاً. 

ادم: لأ شب*حه. 

نغم: بطل هزار انت مكنتش بتهزر كدا. 

ادم: خلاص يا ستي سبحان مغير الأحوال. 

نغم: انا احمد ربنا انك اتغيرت كدا. 

ادم: اه طبعاً دا عايد عليكي بالفايده. 

رنا: بس ممكن تشغل أغنيه حلوة كدا. 

ادم: لأ مش بحب الأغاني. 

رنا: يا عم خلص بس شغل أغنيه اليسا. 

ادم: مش هشغل. 

رنا: وحياه طنط و نغم شغل. 

نغم: حد كذب عليكي وقالك اني بهمه. 

رنا: لأ. 

نغم: خلاص متقوليش وحياه نغم حياتي مهمه بالنسبالي. 

ادم: بس انتوا الاتنين صد*عتوني. 

رنا: دا بيتحول مش كده. 

ادم: اه بتحول اسكتي. 

رنا ونغم سكتوا لحد ما رنا وصلت. 

نغم: سلام نتقابل بكره. 

رنا: سلام. 

دخلت رنا بيتها ونغم وادم كملوا لبيتهم. 

نغم: ادم مالك. 

ادم: مفيش يا نغم. 

نغم: لأ انت متع*صب شكلك. 

ادم: نغم ادخلي اوضتك. 

نغم: ليه بالله عليك قول مالك. 

ادم بعص*بيه: قلت ادخلي. 

نغم من خو*فها جريت علي اوضتها. 

نغم وتكاد تبكي: هو اي اللي حصله يا ربي. 

...................................... 







في الليل خاصه في بيت أحمد... 

سلمي: طنط عايزة تاكلي اي. 

: اي حاجه من ايدك ولا اقلك هطبخ انا انت اكيد تعبانه. 

سلمي: وانت برضه تعبانه هطبخ انا. 

:يا بنتي انت حامل ارتاحي شويه. 

سلمي: لأ وانت رجليكي وجعينك ارتاحي. 

أحمد: ارتاحوا انتوا الاتنين واطبخلكوا انا. 

سلمي: لأ طبعا انت مش بتعرف. 

أحمد: متشكرين. 

سلمي: لا شكر علي واجب. 

أحمد: خلاص نطلب من بره. 

سلمي: لأ برضه. 

أحمد: اهدي بقا يا سلمي مهو مش هتطبخي. 

وجرس الباب بيرن. 

أحمد: هروح افتح بس ولا وحده فيكم تدخل المطبخ. 

أحمد فتح الباب... 

رنا: اي مش بتسألوا. 

أحمد: ادخلي ياختي. 

رنا دخلت لقيت سلمي وام أحمد قاعدين. 

رنا: مالكم حد ما*ت لكم. 

: بعد الشر علي كل حبايبي. 

رنا: بس مالكم. 

أحمد: بيتخانقوا مين يطبخ بس الاتنين تعبانين. 

رنا: خلاص انا جيت. 

أحمد: منقذتنا بس انت ضيفه. 

رنا: ضيفه اي انا كنت هدخل لوحدي ليلا ما نسيت المفتاح. 

أحمد: خلاص بس بسرعه علشان جعانين. 

دخلت المطبخ وعملتلهم اكل علي السريع وخرجته وقعدنا ناكل. 

أحمد: ياه اتوحشت اكلك والله. 

: وانا والله يا بنتي. 

سلمي: وماله اكلي. 

: عسل برضه. 

أحمد: اكلك بيكون محر*وق وبايظ. 








سلمي: بقا كده خلاص عيش علي اكلك مش هتاكل من اكلي تاني. 

أحمد: وانا اقدر بستهبل يا جميل. 

رنا: طيب احترموا العزابيه الموجودين. 

أحمد: مهو دا بيتي وانا حر. 

رنا: طيب يا سيدي شويه وهمشي. 

: لأ يا بنتي خليكي انهارده. 

رنا: مش هينفع انا جيت اسلم عليكي علشان اتوحشتك. 

: طيب يا بنتي سماح المرة دي بس المرة الجايه هتفضلي. 

رنا: يلا خلصوا اكل. 

خلصنا وقعدت معاهم شويه وروحت. 

................................. 

ادم: شكلك برئ جداً مش عارف ليه اتعلقت فيكي واحنا مش لينا غير يومين بنتكلم. 

كان بيبص في صور لرنا اخدهالها وهي بتاكل الايس كريم. 

ادم: منتظر بكره ولازم اصارحك بالحقيقه علشان حاسك هتهوني عليا.

ادم فصل التليفون وراح نام. 

................................ 

تاني يوم.... 

ادم: اتفضلي يا رنا. 

رنا: حضرتك كنت طالبني. 

ادم: بلاش الرسميات دي اقعدي. 

رنا قعدت وادم بدأ يتكلم. 

ادم: رنا انا ارتحتلك وحابب احكيلك حاجه. 

رنا: اتفضل احكي. 

ادم: رنا انا.........


             الفصل العاشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×