رواية ياسين ومريم الفصل الثالث 3 بقلم حبيبه احمد

رواية ياسين ومريم الفصل الثالث 3 بقلم حبيبه احمد

رواية ياسين ومريم الفصل الثالث 3 بقلم حبيبه احمد 

 

 البارت التالت

كنا قعدين كلنا بنهزر ونضحك لحد محصل الي حصل 

جدو: حفيد محمود صاحبي طالب ايد مريم  وهو شاب كويس ودكتور 

ياسين: مين ده بروح امه ان شاءلله وبعدين حضرتك مقولتش ليه انها مخطوبالي 

جدو: يابني مش انتو سبتو بعض هي هتفضل مربوطه قصادك مش تشوف مستقبلها

ياسين بعصبيه: اقسم بالله مريم مهتكون غير ليا ولو حاول يبصلها بس هحزن اهله عليه هو او غيره 

ياسين مشي من غير ميسمع كلمه وكان شايط وشويه والدخان هيطلع 

كملنا باقي اليوم عند جدو  ورجعنا شقتنا تاني 

بليل 

لقيت رقم بيبعتلي 

مش ناويه تحني

مريم: مين








لقيته بيسجل ريكورد 

ياسين: ممكن متعمليش بلوك ارجوكي 

مريم والله انا عارف اني غلطت جامد بس سمحيني افتكريلي اي حاجه حلوه عملتها كفايه كل ده وانتي بعيد عني انا حياتي من غيرك ملهاش لازمه مريم انا بحبك ومحبتش قدك  اديني فرصه تاني 


كان باين في صوته الندم انا بحبه بس مش قادره اسامحه ياسين هو اللي مربيني بعد بابا مسافر  واستقر بر من وانا طفله كان بيعملي كل حاجه بحبه 

فلاش باك 

قبل 10سنين

ياسين: انا جبتلك كل اللي بتحبيه الشبسي والمصاصه والشكولاته كل حاجه 

مريم ببرءه: شكرا يا ياسين انا بحبك اووي وحضنته

ياسين: مش احنا اتفقنا ان مفيش شكر مبينا وان اي حاجه تحتجيها تقوليلي 

.... 

ياسين بحنيه: بتعيطي ليه يا مريومه

مريم: علشان ماما مش فاضيه وانا عايزاها تعملي شعري 

ياسين: مهو معمول يا مريم وقمر اهو

مريم: لا عايزاها تعملي ضفيره 

ياسين بحنيه: بس كده  انا هعملك احلي ضفيره لاحلي مريومه

مريم حضنته: بحبك اووي يا ياسو 

...... 

ياسين: يابت خدي الشنطه 

مريم: لا يا ياسين تقيله شيلها انت

ياسين: تقيله فين وبعدين عاجبك شحط زيي شايل شنطه بناتي اي الفضايح دي

مريم ببرءه: يا بابا  مهي تقيله وبعدين انتي دايما بتشيلهالي من وانا صغيره 

ياسين: ياروح قلب بابا وانا عيوني ليكي يا بنوتي هفضل اشيلهالك حتي بعد متدخلي الكليه 

مريم: احلي بابا ياسين ده ولا اي 

......








فوقت من ذكريات الجميله اللي انا مفتقداها اوي لقيته بيرن رديت

ياسين: مريم انتي كويسه روحتي فين

مريم: نعم عايز اي

ياسين: كنت بطمن عليكي 

مريم: ياسين ابعد عني وشوف حياتك بعيد عني احنا مش لبعض ولو سمحت مترنش تاني

ياسين: طب بصي بقي انتي ليا انا مش هتكوني لحد غيري وحوار اننا مش لبعض ده تشليه من دماغك بدل مفتحهالك 


قفلت في وشه وقفلت الموبايل خالص علشان ميحولش يرن منركش اني فرحت بكلامه بس انا لسه موجوعه منه

تاني يوم صحيت فتحت الموبايل لقيته باعت مسج ((صباح الخير يا كل الخير  ))

كرفتله ومردتش ونزلت روحت الكليه

 ياسين كان دايما بيوصلني ومعايا دي تقريبا اول مره امشي من غيره وبما ان انا مبحبش الدوشه والتجمعات  مشيت في طريق مختصره محدش كتير بيمشي فيها  لقيت شاب طلع عليا ومعاه مطوه 

الشاب حط المطوه علي رقبتي 

الشاب: يلا ياعسل طلعي اللي معاكي بدل منزعل من بعض

مريم كانت بتعيط من الخوف: وا والله هدي ك 

الشاب بزعيق: انتي لسه هتقطعي هاتي اللي معاكي 

من الخوف رميتله كل حاجه الموبايل والشنطه كل حاجه معايا

الشاب: لا بتفهمي ياقمر 

مريم برعشه وعياط: انا اديتك كل حاجه سيبني امشي بالله عليك 

الشاب قرب منها بخبث: بس مفيش مشكله اننا نتسلي شويه 

يتبع..

Habiba ahmed 🖊✨


                            الفصل الرابع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×