رواية شهد الفهد الفصل الخامس 5 بقلم شهد احمد

رواية شهد الفهد الفصل الخامس 5 بقلم شهد احمد

 رواية شهد الفهد الفصل الخامس 5 بقلم شهد احمد 


#شهد الفهد 


جاسر : وحشتيني 

السكرتيرة : اتلم ي فندم احنا في الشركة 

جاسر بمرح : اتلم و ي فندم مع بعض في نفس الجملة طب تيجي ازاي دي ي سمسمتي 

سما : مش انا قولتها 

جاسر : اه

سما : يبقى تيجي عادي 








(حاضر مستغربوش هقولكوا سما وجاسر مخطوبين وبتشتغل معاهم في الشركة وهي السكرتيرة بتاعة جاسر ) 

جاسر : ممكن اقولك كلمة 

سما : اتفضل 

جاسر : انا مشوفتش ارخم منك

سما : انا غلطانة اني محترماك وبقولك اتفضل انا غلطانة من الاول اصلًا اني دخلتلك انا طالعة 

جاسر مسك ايديها : طب استني بس كنت عاوز اقولك حاجة 

سما : طب اوعى ايدك ي شبح ع هتوحشك 

جاسر : شبح !!! انتِ بقيتي سرسجية كدا لي فين سما الكيوت ال انا اعرفها

سما : لا ماهو انا بتحول وبالذات لما بتعصب فمتحاولش تعصبني بقا

جاسر : لا اذا كان كدا ماشي معتش هعصبك 

سما : كنت عاوز اي بقا 

جاسر : اي رأيك نتعشى برا النهاردة 

سما : هسأل بابا وفهد واقولك 

جاسر : سألت بابا وموافق انما تسألي فهد لي بقا منا زيي زيه 

سما : تؤ تؤ فهد ابن عمي اه بس بعتبره اخويا الكبير وصحبي وحبيبي وكل حاجة 

جاسر : نعم يختي حبيبك مين حبك برص انا مش مالي عينك ولا اي 

سما بضحك : يوغتي عليها غيورة ي ناس انا بهزر ياسطا في اي 

جاسر : ايوة كدا اظبطي وبعدين اي ياسطا دي وهو بيزقها اطلعي برا ي سما اطلعي برا انا غلطان 

سما : طب متزقش طه 

جاسر بعد ما طلعت بإبتسامة : مجنونة والله بس قلبي 

______________________


*_في جنينة الڤيلا*_


مايا قاعدة بترسم مروان

مروان : اي ي بنتي ضهري اتكسر بقالي ساعة قاعد

مايا : اهدى قربت اخلص اهو 

مروان : لا وربنا منا قاعد دقيقة واحدة كمان دا انا قاعد بقالي 3 ساعات ياريت يجي بفايدة بس 

مايا : بص اظن مفيش اجمد من كدا 

مروان : مين دا 

مايا : دا انت 

مروان بغمز : اي دا هو انا قمر كدا 

مايا : ها اه لا...انا ال رسمي حلو 

مروان : اممممم انتِ شايفة كدا 

مايا : انا مش شايفة غير كدا 

مروان : طب معلش بقا الرسمة دي تلزمني وطلع يجري 

مايا بزعيق : ولااااااا خد هنا استنى اخلصها طيب 

مروان وهو بيجري : لا مش انتِ مش شايفة اني قمر خلاص بقا 








مايا : خلاص بقا هاااات 

وفضلوا يجروا لغاية اما دخلوا الڤيلا 

مايا : ااااااااه مرواااان 

مروان بخوف طلع يجري عليها ونزل لمستواها: في اي اي ال حصل 

مايا : وقعت بسببك رجلي بتوجعني مش قادرة اقوم اااااه 

مروان : طب اهدي اهدي بس وقومي معايا كدا 

آيات وشيرين اجوا يجروا : اي ال حصل ي ولاد 

مروان : مفيش حاجة كنت بجري انا ومايا ورا بعض ووقعت 

مايا وهي ماشية : عجبك كدا انت السبب وهوبا اخدت منه الرسمة وطلعت تجري هاهاها واخدتها منك وضحكت عليه وطلعتله لسانها 

مروان : ي جزمة بتضحكي عليا وانتِ زي القردة هاخدها برضو وطلع من الڤيلا وهو بيضحك 

آيات : مجانين والله 

شيرين : عندك حق والله بس لايقين ع بعض 

آيات بضحك : فعلًا 

_______________________


*_في المساء اثناء تناول العشاء*_

احمد : انتِ جبتي ورقك من الكلية ي شهد 

شهد : ايوة ي جدو بس لسة مقدمتش هنا هبقى اروح بكرة اشوف كدا 

احمد : تمام فهد هيبقى يجي معاكي 

فهد بصدمة : اروح مع مين انا مش فاضي جاسر او مروان يروحوا 

مروان : اشطا انا معنديش مانع هو انا اطول اروح مع دكتورتنا القمر

مايا بصتله بغيظ من غير ما حد ياخد باله

شهد بإبتسامة : ميرسي ي مروان ربنا يخليك 

احمد : صح فكرتني هما فين جاسر وسما 

امجد : جاسر اخدها وراحوا يتعشوا برا النهاردة 

احمد : تمام انا خلصت اكل الحمدلله متنساش بقا ي فهد هتروح مع شهد بكرة فهد كان لسة هيتكلم بس شهد قاطعته

بإعتراض : لا ي جدو انا هروح لوحدي 

احمد : انا قولت كلمة اسمعي الكلام فهد هيجي معاكي سمعت ي فهد

فهد بغيظ : حاضر ي جدي 

وخلصوا عشا وكل واحد طلع ع اوضته 

_____________________

 








*_في مطعم فاخر*_


جاسر : وحشتيني هنا ينفع طبعًا

سما بكسوف : مينفعش اوي برضو 

جاسر : اومال المفروض اقولها فين ان شاء الله 

سما : لما نبقى نتجوز وابقى مراتك ابقى قول براحتك لكن طول ما احنا لسة مخطوبين متقولش اي حاجة ولا كلام حب ولا وحشتيني وممنوع اللمس و...

جاسر : ايييي لي الظلم دا 

سما : مش ظلم ولا حاجة دي حاجة ربنا ال قالها ودي ضوابط الخطوبة ولازم نلتزم بيها ع ربنا ميزعلش مننا ومتتعودش ع خروجنا مع بعض دا انا لولا بس كلهم غصبوا عليا اني اجي معاك مكنتش جيت 

جاسر بعصبية : يعني انتِ جاية معايا غصب عنك 

سما : وطي صوتك ي جاسر لا مش حكاية كدا انا بقولك عادي يعني 

جاسر : تمام ي سما يلا نروح 

سما كانت جاية تعترض بس لقت واحدة ملزقة كدا جت عليهم وحضنت جاسر وقالت بدلع : جسورة وحشني 

جاسر : !!!!!


                       الفصل السادس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×