رواية وعد وجبل الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم كيان كاتبه

رواية وعد وجبل الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم كيان كاتبه 

 

 الفصل الواحد والثلاثين

اسفه يا حماعه على الخبطه الي حصلت الفصل الي فات بس كتبت وليد بلغلط دل ياسين

في العربيه

يزيد: من صغرى وانا بحس اني تعبان و مرهق في مره تعبت جامد وخالد خدني عند الدكتور وقله ضعف عادي وعطاني مقويات و فيتامينات طبعاً الموضوع عدا عادي و خالد نسي شويه شويه التعب بقا  يَزِيِد بس كان نفسي مش جسدي كنت بتعصب بسرعه بحب اقعد لوحدي مش طايق كدا كبرت والمرض دا كبر معاي بس اطور وتجهت لحاجات تانيه كانت اول حاجه غريبه عليا اعملها وانا في تالته ثانوي عرفت بنات كتير وفي اوله كليه كانت اول مره اخرج مع صحابي وبقا كانت سهر وبنات وحاجات تانيه مش لازم تعرفيه... بعد فترت ضياع مش هكدب تقى كانت جنبي فيها بس كنت بصده علطول وياما خالد زعق فيا وضربني بسببها 

ميرال بدموع: لا مش بسببها انت كنت بزعق فيها وعمى خالد كان بيضايق

يزيد اتنهد: اول ما خلصت كليه رجعت تاني لاوضه والوحده بس الفتره لاخير كنت حاسس بتعب وكلت اكيد كل التوهان والتعب الي انا فيه مش طبيعى عملت تحاليل ودكتور قلي زي ما سمعتي طبعا اول حد شكيت فيه تقى هي الي بتعملى لاكل  كل حاجه انا ركزت شويه وفعلا لحظت طعم الحاجه الي بتجيبه هي مختلف وجبتك هنا علشان تعرفي حققتها

ميرال بدموع: مرات عمى متعملش كدا يا يزيد تقى بتحبك

يزيد ابتسم: طاب انتى بتعيطي ليه دلوقتي 

ميرال: يزيد احنا لازم نروح عند الدكتور دلوقتي انت مسمعتوش قال اي المخدر البي كنت بتاخده ممكن ياثر على الكبد وانت كنت بترجع دم امبارح 










يزيد: مره تاني احنا اتاخرنا دلوقتي 

ميرال: يزيد بالله عليك نروح عند الدكتور نطمن وبعدين نرجع انا هموت لو طلع عندك حاجه 

يزيد اتنهد: ايوه يا ميرال زي ما قال الدكتور المخدر دا ماثر على الكبد وهو السبب في الدم وانا حاليا بتعالج باخد علاج ولو محبش نتيجه هعمل عمليه

ميرال بدموع اغز: انا بكرهك يا يزيد بكرهك انت كل حاجه بتخبيه و مبتقلش لحد حرام عليك هتفضل لحد امتى كدا

يزيد: طب انتى بتعيطي ليه دلوقتي 

ميرال: روحني يا يزيد. 

يزيد: هجبلك حاجه تكليها و

ميرال بدموع: روحني 

في بيت خالد 

ميرال دخلت تجرى على اوضتها

يزيد: اي دا وليد هنااا منور 

وليد قام: ست الكل جات تشوف والدتك علشان موضوع اتسقيط دا و الحج جه يشوف عمى خالد

يزيد بستغراب: ومين دي انت عرفتها منين

وليد: ساره شغالها معاي في المستشفى 

يزيد: ااه... طاب انت عارف ان البت دي الجو بتاع ياسين 

وليد: ساره

يزيد: ايوه يا خوى ساره

وليد: طاب بقولك اي تعاله انا عايزك

يزيد: شقتي الي في البيت التاني ولا اوضتى فوق

وليد: لا تعاله فوق 

زيد دخل وكانت قاعده وعد ورحاب و ساره معاهم

يزيد: سلام عليكم...يزيد حب يضايق ياسين بص لساره... ازيك يا أنسه ساره

ياسين بضيق: متشوف يا يزيد رايح فين 

يزيد بتلاعب: طالع علشان وليد عايزني في شغل بس نزلك تاني 

يزيد و وليد طلعوا وي ياسين قام ودخل اوضت ميرال لقيها بتعيط قعد جبها 

ياسين: الدكتور قلكم اي 

ميرال: قل انه المخدر اثر على الكبد 

ياسين خدها في خضنه

: خلاص طيب هيبقا كويس

ميرال بدموع: انا خايفه عليه اوي يا ياسين 

ياسين: طاب اتكسفي منى طيب انا راجل صعيدي ودمي حامى المفروض اخلص عليكي دلوقتي 

ميرال: انا هموت لو جرتله حاجه ا.. انا بحبه

ياسين: انا مش عارف حبيتي فيه اي دا... دا محتاج يتعالج اصلا 

ميرال بعدت عن حضته

: هو فعلاً يزيد عنده اطربات نفسيه و مجنون شويه بس ولله طيب 

ياسين اتنهد: عارف علشان كدا بساعده

ميرال: طاب انت مقدرتش تعرف نوع المخدر الي بتحطه ستى









ياسين: للاسف مش عارفه اوقعه

ميرال بحزن: مكناش اصدق في يوم ان ستي تطلع كدا

ياسين: ولا انا والله بس كويس اني سمعتها وهي ببتكلم و دورت وراه... هي بس مش هتسكت على كدا دي ناويه توقع عمى زياد وعمي خالد عن طريق رحاب وآدم

ميرال: منها لله منها لله على الي عملاه فينا دي مش أنسان دي تستاهل الحرق

ياسين: انا لسه بحاول معاه وإن شاءلله خير

ميرال: إن شاءلله 

ياسين: بقولك اي هو يزيد بيتعالج من مرض الكبد

ميرال: قلي انه بيتعالج وبياخد دوا بس عرفه كداب يزيد تايه ومش عارفه يعمل اي و انا بحاول اضغط عليه بس هو راسه ناشفه 

ياسين: منها لله ستى 

ميرال: هي مش البنت الي برا دي ساره حبيبتك 

ياسين: ايوه مره كنت بكلمه ولما ستى عرفت انها شغاله مع وليد قلتلي لازم نستغل الموضوع دا وتصلت بيها امبارح تيجي بإي حاجه 

ميرال: إن شاءلله هنكشف ستى ونعرف علاج يزيد ونجوزكم

على الباب برا 

ام جبل بغل: ااه يولاد الكلب ايش حال ان مكنتش بعمل كل دا علشانكم وعلشان ابوكم

ام جبل مشيت اول ما لمحت ساره جايه مع رحاب 

رحاب خبطت 

ميرال مسحت دموعه

: ادخل

دخلت ساره ورحاب

ساره: بعد اذنك يا ياسين ممكن توصلني علشان وليد عنده شغل 

وليد: طبعا طبعا روحي انتى يا رحاب وانا هوصلها

رحاب: طيب

اول ما رحاب مشيت

ياسين حضن ساره

ياسين: وحشتيني يا حبيبتي 

ساره زقته

: انا قلتلك اي ميت مره 

ياسين: خلاص بقا متتقمصيش بس وحشتيني

ميرال: ازيك يا ساره انا ميرال اخت ياسين الي بتكلمك على التلفون 

ساره: ازيك يا ميرال

عند ام جبل

: والله ما هرحم حد وهحرق قلبكم كلكم احتى انتوا يلا ولاد ابني... يتبع


كيان كاتبه



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×