رواية ملاكي الحارس الفصل الثامن 8 بقلم توتا ابراهيم

رواية ملاكي الحارس الفصل الثامن 8 بقلم توتا ابراهيم 

 

روايه/مــــلاكي الحارس


البارت8


وصلت شروق هي وكامل الي القصر ودخلا وهما يتحدثون في أمور أنس لكن وجدت شروق ما شعل غضبها. 


محمد... ازيك يا شروق 


شروق(بغضب مكتوم)... الحمد لله 


محمد... ايه مالك مش هتقعدي معانا😏


سماح(بسخريه)... مش هتسلمي علي عمك ولا ايه


شروق(بخبث)... لا أصل حبيبي وحشني اووي 


نسرين.... حبيبك مين يا بنت عمي 


شروق... مين يعني انتي مش عارفه مين جوزي هيكون مين يعني عن إذنكم بقي 


ولاء(بشر)... اطلعي شوفي حبيب القلب 


سماح... هشش وطي صوتك 


كامل... منور يا محمد 


محمد(بتشائم)... بنورك يا كامل بيه 


كامل... الخدم فين 


سماح.. احم هما في أجازه دلوقتي 


كامل... طيب اعملي حاجه يا ولاء للضيوف 


ولاء(بتكبر)... بس دا مش شغلي يا عمي 


كامل(بحده)... نعم 


سماح(بهمس)... قومي يا بت انتي متبوظيش اللي بنعمله 


ولاء(بزهق)... حاضر يا عمي 


في الأعلي 


نزعت شروق حجابها وذهبت اللي أنس وأزالت المحلول عن يده. 


شروق(بإستغراب)... ماله مش بيتحرك ليه. 







بعد تفكير 


شروق... يمكن نايم ولا حاجه. 


ونزلت الي المطبخ لتصنع له مشروب. 


ولاء(بخبث)... ايه يا شروق هانم مش هتعملي حاجه لعمك اللي بره 


شروق(بعد إهتمام لما تقول)... والله يا حبيبتي أكيد انتي هنا عشان بتعملي حاجه. امم باين كدا هتعملي جزء من شغل الخدم 


ولاء(بغضب)... قصدك ايه 


شروق... اممم ولا حاجه يا حبيبتي 


وأخذت العصير وصعدت الي الغرفه مجدداً. 


ولاء(بشر)... هعرفك يا شروق هانم. 


أخذت شروق تحرك في أنس ليستيقظ ولكن لا جدوي. 


شروق(بقلق)... ماله دا... أنس أنس. 


أخذت تضرب علي وجهه بخفه 


شروق(بقلق)... يا أنس 


هبطت الي أسفل. 


شروق(تحاول ان تخفي قلقها)... احم بابا كامل 


نسرين(بهمس)... بابا الله يرحم 


كامل... في حاجه يا شروق 


شروق... لا كنت عايزه حضرتك في حاجه. 


سماح... وهي الحاجه دي لازم دلوقتي هو قاعد مع ناس 


كامل(ببرود)... والله هي بتكلمني انا مش حضرتك 


سكتت سماح ولا تعرف ماذا تقول بعد هذه الحرجه أمام الغرباء. 


شروق... يلا يا بابا بسرعه والنبي 


خرجت ولاء من المطبخ 


ولاء(بسخريه)... خير يا شروق مالك خايفه كدا ليه في حاجه. 


شروق(بزعيق)... ملكيش دخل في الكلام. 


ولاء... انتي هتزعقي في نص بيتي 


نظر اليهم محمد بسخريه وحقد بعد ان تأكد ان حياتهم مشاكل وان ابنه أخيه لن ترتاح في بيته او خارج بيته. 


محمد... احم أستأذن انا يا كامل بيه 


كامل... اقعد شويه 


محمد... لا مع السلامه 


وأخد نسرين وغادر 


صعد كامل و شروق الي الأعلي.







وجد ان أنس نائم واقتربت منه شروق وأخذت تحرك فيه لكن لا يفتح عيونه.


فتح أحد الأدراج وأخرج علاج منه وأعطاه له. 


شروق... ايه دا 


كامل... دا علاج لإن المحلول اللي أخدته المفروض يكون منزوع من إيده من نص ساعه. 


شروق(بشك)... اممم مش عارفه شاكه في حاجه كدا. 


كامل... في ايه 


شروق... امم لا مفيش 


كامل... طيب استني شويه وان شاء الله هيفوق.

 

شروق... ان شاء الله


كامل..يلا انا نازل


في الأسفل. 


ولاء(بشر)... أكيد مات صح 


سماح... يا ريت 


ولاء... بس البت دي كانت خايفه اووي كدا ليه 


نسمه... يمكن بتحبه


ولاء(بسخريه).. هه تحبه تحب مين يا حبيبتي دا مشلول 


نسمه... انا بقول كدا مش متأكده.

 

ولاء... بس بس متقوليش حاجه


نسمه(بيأس)...حاضر


سماح... عمكم نزل 


كامل... ايه متجمعين كدا ليه 


سماح(بتمثيل)... أصل كنا عايزيين نطمن علي أنس 


ولاء(بحزن مزيف)... هو ماله 


كامل... هو كويس بس محتاج راحه مش أكتر 


سماح... ربنا يشفيه 


نسمه... آمين 


كامل... يلا عن إذنكم.      وذهب 


سماح(بإستغراب)... ليه كنتي بتقولي آمين كدا من قلبك 


نسمه(بتوتر)... عادي 


ولاء.... اه ما انا عارفه العادي بتاعك دا. 


نسمه(بحزن)... انا رايحه أوضتي. 


ولاء... روحي اهو احنا مش بنستفاد حاجه منك 


سماح...... 


يتبع


                          الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×