رواية قلب برئ الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم لوريتا يونس
#قلب_بريء البارت الاخير ✨
وقع التليفون من نيره بصدمه وفتحت الشباك وربطت حبل وهربت بفستان فرحها وجريت على بيت عمر
..فتحتلها ام عمر وهيا بتعيط
نيره بدموع : هوا فين فين يا عمر يا طنط
ام عمر وهيا بتمسح دموعها : جوا في الاوضة
..جريت نيرة ل اوضة عمر بسرعة واتصدمت لما لقيته واقف بيضحك
نيره بغضب : انت واحد مريض ومتخلف بجد
..جت تمشي ومسكها بسرعة وسحبها في حضنه
نيره وهيا بتزقه : ابعد عني بقولك ابعد يا عمر
..فضلت تزق فيه وهوا ماسك فيها ومش راضي يسيبها : انا اسف ..انا اسف بعترف اني غلطت ،واستغليتك بس صدقيني ، وربنا انا مقولت لمنى اني ارجعلها خالص، انا بحبك انتي، ولو كنت مرضيتش اعرفك على اهلي دا عشان مكنتش متأكد من مشاعري ليكي ، إنما دلوقتي بحبك ومستحيل اسيبك لحد غيري ولو انتي مفكره أن دا هوس يبقى معاكي حق انا فعلا مهووس بيكي عارفه ليه عشان أنا بحبك وبعشقك يا يورا
...فضلت دقايق تستوعب يلي قاله ..رفعت ايديها وبادلته الحضن لانها فعلا حست أن كلامه من قلبه وأنه مش بيضحك عليها
بعد عنها بفرحه : يعني معنى كدا انك مصدقاني صح
نيرة بابتسامه : هصدقك يا عمر بس بشرط
عمر بلهفة : شرط اي
نيرة بفرحه : تجري تجيب المأذون دلوقتي
عمر بفرحه : فوريرة
....دخلت ام عمر وحضنت نيرة وهيا مبسوطة
ام عمر بابتسامة ودموع : انا مش هلاقي احسن منك لابني ، انتي رجعتيلي عمر القديم رجعتي الفرحه لقلبه ...مش عرفة اشكرك ازاي
نيره بابتسامه: متقوليش كدا يطنط حضرتك زي امي بالظبط ، بس هوا حكالك عني امتى ؟
ام عمر : اول ما انتي سبتيه كان زي العيل الصغير بالظبط يلي فقد الحاجة يلي بتفرحه ، فضلت وراه لحد ما قالي كل حاجة ولقيت أنه فعلا غلطان ، بس عشان يقدر يرجعك اتفقت معاه أنه يقولك أنه هينت'حر عشان اتاكد انك لسه بتحبيه وفعلا انتي جيتي جري تلحقيه
نيرة بغضب مصتنع : يعني كان بيضحك عليا ماشي يتقفل علينا باب واحد بس وانا هخليه يلف حاولين نفسه
ام عمر بضحك : ايوا كدا خليكي جدعه طالعه لحماتك
...جاب عمر المأذون واتكتب كتابه على نيرة وكانت الفرحه ماليه البيت
في بيت نيرة
علي بزعيق : يعني اي هربت
ام نيرة بدموع : والله ما اعرف انا دخلت اوضتها ملقيتهاش فا لقيت الشباك مفتوح وفيه حبل فا عرفت انها هربت ..انا عايزة بنتي هاتلي بنتي يا علي
علي بسخرية : وانا اجبلك بنتك منين يا اختي ..انا شكي طلع في محله بنتك دي ماشيه على حل شعرها والله اعلم بقى هربت مع مين
ضربه ابوه بالقلم : اخرس يا قليل الادب احنا ربيناك على كده
علي بغضب : لا مش هخرس وانا عارف هيا هربت مع مين هربت مع عمر
ام نيرة بصدمة : عمر !! اكيد لا احنا علاقته اتقطعت بينا من زمان وهوا كان مدير بنتي مش اكتر ومكنش فيه ما بينهم اي حاجة
ابو علي : خلاص احنا نروح بيت عمر ونعرف إذا كان نيره هناك ولا لا
...ركبو العربية واتجهو لبيت عمر
ام عمر : حاضر يلي بتخبط ...انتو مين!!
ام نيرة : بنتي فين يا نيرة يا ن..
..نظرت إليهم نيرة بصدمة لا تقل عن صدمة عمر ، جريت عليها وضربتها بالقلم
علي بسخرية : شوفتو مش قولتلكو هيا أنها معاه
عمر بحده : والله انا شايف أن احنا معملناش حاجة غلط احنا اتجوزنا على سنه الله ورسوله عكس حضرتك بقى يلي كنت عايز تتجوزها بالغصب ..
ام نيرة بغضب : اخرس متتكلمش ولا كلمه ولا اقولك العيب مش عليك العيب على بنت بطني يلي ودت وشي في الأرض ..هيا دي تربيت ابوكي ليكي يا محترمه ردي عليا
نيرة بعياط : كفاية بقى حرام عليكي من يوم ما بابا مات وانتي مشياني على مزاجك جوزتيني لواحد انا مش طيقاه عشان حضرتك شيفاه مناسب ليا ..طب وانا انا اي رأيي في الموضوع انا من ابسط حقوقي اختار الشخص يلي انا قلبي حبه وهوا عمر ..عمر يلي هيحافظ عليا مش علي عمر يلي هيثق فيا مش علي انا معملتش حاجة غلط يماما مش من حقك تتدخلي في حياتي انا اسفه..
علي : يلا يا بابا يلا ماما الظاهر احنا اتهانا جامد هنا وانا وعلفكرة ميشرفنيش اتجوز وحده شبهك اصلا
...جه عمر يضربه مسكته نيره بسرعه ، وخرجو من البيت هما وام نيره
..عدا الشهور ونيره وامها اتصالحو وعمر ونيرة خلفو بنت وسموها سليمة ..وتوتة توت.....لا مخلصتش الحدوته
تمت