رواية خذلان الحب الفصل السابع 7 بقلم ميرفت سعيد
#البارت_السابع
دخلت حور علي مالك المكتب وهي بتعيط
مالك بلهفه وقلق: مالك يا حور
حور ببكاء:المستشفي طلعت عليا كلام وحش علشان شفوني داخله معاك
مالك بغضب:كلام وحش ازاي؟
حور:قالو ان انا لفيت عليك وخليتك تحبني من يوم واحد
مالك:مين اللي قال
حور: الممرضه اللي برا
مالك :طب ما هي عندهما
حور:نعم!!
مالك ببتسامه :عند شك انك خدتي عقلي وقلبي من نظره واحده
حور:ده انت رايق. انا مش هاجي المستشفي دي تاني
مالك برفع حاجب :نعم
حور:ايوه هدخل ازاي بعد الكلام اللي قالته البتاعه اللي برا دي
مالك رن الجرس اللي في المكتب ودخلت الممرضه
الممرضه بخوف عد ما شافت حور:نعم يادكتور مالك انا
مالك:بحده :انزلي تحت الحسابات خدي حسابك وامشي
الممرضه بخوف:ليه كده يادكتور مالك هي اصلا بتكدب انا مقولتش عليها حاجه
مالك بحده:قولت امشي
الممرضه مشت
مالك:غبي*ه كشفت نفسها ..خلاص كده
حور بغضب :لا مش خلاص مالك انت قطعت عيشها ليه كل ده كنت حذرتهابس
مالك:حور انا حذرتها كتير خلاص زهقت
حور :طيب انا هروح بقا سلام ....اه انا مش هعرف اخرج معاك بعد الشغل
مالك:ليه :
حور:هخرج مع عليا اتفقت معايا نخرج بعد الشغل معرفتش اقولها لا
مالك:يعني عليا ااه وانا لا
حور بضحك:لا بس هي زعلانه ومضايقه من حاجه وقالت انها هتحكي ليا بعد الشغل ...يلا سلام
مالك ببتسامه:سلام
*************
عليا بتبكي جامد قدام العناية وعلي معاها بعد ماسمعت من جارها ان مامتها تعبت ونقلوها المستشفي
علي بحزن:عليا هتبقي كويسه والله اهدي انتي بس هتتعبي
عليا ببكاء:ماما .ماما اعلي لو حصلها حاجه انا ممكن امو*ت وراها
علي بقلق ولهفه:بعد الشر عليكي ياعليا متقوليش كده ان شاء الله هتكون بخير
عليا ببكاء:يااارب
**************
صقر :يلا يا سهر كلميها
سهر:ماشي لما نشوف اخرتها
سهر:الو .ايوه يا ليلي....بقولك اي تعالي نخرج ..هنروح كافيه ....تمام ياحبيبتي هستناكي عند****....ماشي يحبيبتي
صقر:الله عليكي يااحلي اخت ....اتفضلي شوكلاته اهي من الغاليه
سهر :ماشي يااخويا
صقر:اخيرا هشوفك ياقلبي وتشوفيني
فعلا سهر وليلي قابلو بعض
ليلي:هنروح فين بقا
سهر:تعالي بس في كافيه قريب ..اركني عربيتك وتعالي معايا
ليلي:اشطا
سهر وليلي ركبوا عربية سهر وفجأة سهر وقفت
ليلي باستغراب:وقفتي ليه ؟
سهر:احم هروح اجيب حاجه وجايه ونزلت بسرعه من العربيه
ليلي باستغراب :حاجة اي . وكانت لسه هتنزل بس اتفجأة باللي بيركب العربيه ومخبيو وشه
ليلي :بخوف انت مين...مكملتش الجمله ورش حاجه علي وشها ومشي
***************
بعد مرور نصف ساعة طلع الدكتور من العنايه
عليا ببكاء وهي بتجري عليه :ماما مالها يادكتور
الدكتور:مامتك مش بتاخد الدوا بانتظام وده تعب قلبها جدا ياريت تاخدوا بالكم منها كويس....عن اذنكم
علي:اطمنتي عليها خلاص اهدي بقا
عليا وهي لم نظر اليه:شكرا يادكتور علي علي اللي عملته معايا اتفضل انت
علي بمرح:انتي بتطرديني انا واقف في ملك الحكومه
عليا:مش بهزر انت تعبت معايا امشي انت علشان شغلك
علي :ملكيش دعوه انا عايز اطمن علي ماما
عليا:ماما!
علي:ايوه مامتي عنندك مانع
عليا:ايوه صحيح نسيت ان احنا اخوات ودخلت تشوف مامتها
علي بحزن وندم:انا اسف ياعليا مش عارف انا قولت كده ليه
مالك من وراها:علشان غب*ي واقف كده ليه (ما هما في نفس المستشفي)
علي باستغراب:انت واقف من امته
مالك :من ساعة ماصحيح مااحنا اخوات انت قولت للبت اي
علي بحزن:قولت انها زي اختي وتبعد عني
مالك:اختك يلا ياهب*ل والله تبقي معندهاش د*م لو عرفتك تاني .
علي:طب اعنل اي انصحني ..انا اكتتشفت اني بحبها
مالك:بجد ولا البت صعبت عليك
علي بحيرة:مش عارف اذا كنت بحبها ولا مش عايزها تبعد عني كا صديقه مش عارف
مالك هدوء:اعرف اللي انت عايزه علشان بنات الناس مش لعبه ...عن اذنك
***********
في مكان تاني كانت بتجري بخوف وبتعيط وبتنظر وراها بخوف وفجأة اتفجأة بنور قدامها قوي وعربيه بتخبطها جامد
نزل شخص من العربيه
:ياانسه ياحجه هي ما*تت ولا اي
يتبع
#رواية_خذلان_الحب
#بقلمي_ميرفت_سعيد