رواية خيانة زوجية الفصل السابع 7 بقلم عمرو راشد
سوري نسيت اعرفك بنفسي ، انا ابقا هند مرات يوسف التالتة
= ايه!! ، وكمان جاية ب رجلك لحد هنا ، دا أنتي مستغنية عن نفسك بقا
اهدي بس الأول ، انا وانتي مصلحتنا واحدة ، انا هساعدك ترجعي فلوسك و كمان هتخلصي عليه
= و انا ايه اللي يخليني اثق فيكي
عشان معنديش اي سبب يخليني اكدب عليكي ، في الأول اه كنت معاه وبساعده بس هو كان طماع وعايز ياخد كل حاجة بالرغم من كل اللي انا عملته معاه
= انتو متجوزين من امتا
من سنة بالظبط
= يعني البيه كان متجوز عليا اتنين و زعلان اني خونته وهو كان طول الوقت بيخوني
حبيبتي بقولك انا مراته يعني للموضوع مفيهوش خيانة
= ما انتي اصلك مجربتيش يعني ايه جوزك يسيبك بالايام و يسافر وكنتي بتستحملي على اساس انه بيشتغل و بيتعب وفي الاخر يطلع متجوز عليكي اتنين
ومين قالك اني مجربتش ، لا يا حبيبتي جربت ماهو كان بيسيبني انا كمان...
" حسن قاطعنا و دخل في الكلام
يا جماعة مش وقته الكلام دا ، احنا دلوقتي بقينا 3 وكل واحد فينا بسم الله ما شاء الله دماغه سم ، يعني قادرين اننا نشيل يوسف من على وش الارض
" هند ردت عليه بسخرية
= بس متستهاونش بيه أوي كدا ، يوسف دا شيطان
لا لا ، يوسف دا اخويا وانا عارفه كويس ، مبيعرفش ينفذ حاجة الا لما يكون حد معاه ، حد يفكرله ويخططله ، ميعرفش ياخد خطوة لوحده
= بس حاليا يوسف مش لوحده
اوعي تقولي متجوز واحدة رابعة
= لا يا حبيبي انا الأخيرة ، بس اقصد يعني انه عنده رجالته يعني متفتكرش انك هتعرف تعمل معاه حاجة
امال أنتي لازمتك ايه ، أنتي اكيد حافظة يوسف
= انتو ليكو 8 مليون عند يوسف ، هاخد انا منهم 4 مليون
أنتي عبيطة يا بت انتي ولا ايه ، 4 مليون ايه اللي تاخديهم
= ماهو بص يا حبيبي يإما هاخد نص الفلوس دي يإما وريني انت هترجعها ازاي بقا
" كان لازم احل انا الموضوع دا
خلاص يا حسن خليها تاخد اللي هي عايزاه ، المهم الفلوس ترجع
= فلوس ايه اللي ترجع ، دي عايزة نصها ، احنا كأننا ولا عملنا حاجة
يا حسن احنا هيكون معانا 4 مليون ، حلوين يا حسن
= حلوين ايه دا...
حسن انا بقول انهم حلوين ، خلصنا بقا
احنا موافقين ، الفلوس ترجع الاول وهيبقا ليكي نصهم
= حيث كدا يبقو تسمعو كلامي بالحرف الواحد
" أول حاجة لازم تبقو عارفين ان يوسف عمره ما هيشيل فلوسه في بنك يعني بنسبة كبيرة الفلوس هتكون معاه في البيت ، انا هرجع البيت تاني بحجة اني ندمانة وعايزة ارجع اعيش معاه تاني ، هخليه يطمنلي من الاخر ، وفي الليلة دي انا هستنا ينام و انزل ادور على الفلوس واول ما هلاقيها هاخدها و اجيلكو علطول بس طبعا مننساش حقي
= المهم اوعي يشوفك يا هند
خافي على نفسك يا حبيبتي ، انا ميتخافش عليا
" هند مشيت وانا قعدت افكر في اللي هيحصل ، حاجات كتير ممكن تحصل لو هند فشلت تعمل اللي هي بتقول عليه دا ، بفكر اكلمها ونلغي الخطة دي و ابعد عن يوسف و اكتفي بكدا
أنتي واثقة في البت دي
= معنديش حل غيرها
انا مش مطمنلها
= طب ايه ، نلغي معاها
لا ونلغي ايه ، خلينا نشوف هي هتوصل ل ايه
= و لو يوسف عرف
احنا ملناش دعوة ومشوفنهاش
= هنسيبها يعني
لا نروح نتمسك معاها يا اسماء ، أنتي بتفكري ازاي أنتي
= بفكر يااخي بفكر
متفكريش تاني يإما تتكلمي كلام يدخل العقل
" كنت قاعد في الصالة ، سمعت صوت الباب بيتفتح وبعد ثواني شوفتها ، كانت شايلة شنطتها اللي مشيت بيها من هنا
#بقلم : #عمرو راشد
ايه اللي جابك تاني
= معنديش مكان اروحه
" سكت ومردتش عليها ، و رجعت دورت وشي و شغلت التليفزيون
انت لسة زعلان مني يا يوسف ، انا اسفة والله انا مكنتش اقصد
= يوم ما تفكري انك تلعبي معايا تاني يا هند هيبقا اخر يوم في عمرك
اسفة يا يوسف ، متزعلش مني ، انا اكتشفت اني مليش غيرك ، لفيت كتير أوي وفي الاخر كنت انت الوحيد اللي معنديش غيره اروحله
= يعني لو كان في غيري كنتي هترجعيلي برضو؟
طبعا كنت هرجعلك ، هو انا اقدر اعيش من غيرك ، كنت هزعل كام يوم كدا و هرجع تاني
= طب يلا اطلعي غيري هدومك و ارتاحي شوية
عنيا ، طب وانت مش هتطلع تنام؟
= جاي وراكي
" استنيت شوية لحد ما طلع ينام ، طفيت النور وفضلت صاحية لحد ما تقريبا عدا ساعتين ، حسيت ان دا الوقت المناسب ، قومت بهدوء من جنبه و خدت معايا الموبايل ومفاتيح العربية تحسبا لاي حاجة ممكن تحصل ، اتسحبت لحد ما خرجت من الأوضة و رايحة على اوضة المكتب لان دا المكان الوحيد اللي بنسبة كبيرة الفلوس هتكون فيه ، دخلت الأوضة ، دورت يمين وشمال ملقتش اي حاجة ، بدأت اتعصب ، مفيش اي حاجة في الأوضة لحد ما لاحظت ان في لوحة على الحيطة معووجة شوية ، ابتسمت وقربت عليها وشيلتها ، وبالفعل لقيت الخزنة وراها بس يا ترى رقمها هيكون ايه ، هو عامل باسورد الموبايل ب... ، مش فاكرة ، حاولت اكون هادية عشان اعرف افكر ، جربت اكتب عيد ميلاده بس منفعش ، خدت نفس عميق وفكرت ، وكتبت وانا حاطة ايدي على قلبي
1/8/1966
دا تاريخ ميلاد امه
" وفعلا كان صح ، الخزنة اتفتحت ، خرجت بسرعة من الأوضة و روحت جبت الشنطة اللي كنت مجهزاها قبل ما انام عشان احط فيها الفلوس ، خدتها بسرعة وجريت على أوضة المكتب وبدأت ااخد الفلوس كلها ، قلبي بيدق بسرعة جدا ، خايفة ييجي ويشوفني لحد ما خلصت ، قفلت الشنطة وخرجت بسرعة ، مكنش عندي وقت اني اطلع تاني اغير هدومي حتى ، كملت طريقي ناحية الباب ولسة بفتحه سمعت حد بيتكلم
رايحة فين يا هند بالشنطة دي
" قلبي وقف ، بس مكنش ينفع انا اقف ، كملت بسرعة لحد العربية ، ركبتها ومشيت بسرعة ، كنت سايقة بسرعة جدا ، مسكت التليفون وكلمتها
ايوا يا اسماء ، يوسف بيجري ورايا ، جهزي كل حاجتك بسرعة ، انا هعدي عليكي حالا ، جهزي هدومك و اي فلوس معاكي ، يوسف لو مسكنا هيمو*تنا كلنا ، بسرعة يا اسماء بسرعة
= بس حسن برا دلوقتي
مش مهم خليه ييجي ورانا ، أنتي معاكي فلوس
= اه اه معايا ، في فلوسي وفلوس حسن
هاتي كل حاجة وانزلي استنيني تحت البيت وانا جاية اهو
" سوقت بسرعة جدا ، قلبي هيقف من الخوف ، مش عارفة الخطوة الجاية هتكون ايه ، بفكر في كل حاجة ، انا مش عارفة هتصرف ازاي حتى ، وصلت عند اسماء
يلا بسرعة ، حطي كل حاجة في شنطة العربية
= حاضر ، افتحي انتي بس
" فتحت الشنطة وكنت شايفاها من المراية وهي بتحط كل الشنط اللي معاها
خلصتي ولا لسة
= خلاص اهو
" لحد ما شوفتها وهي بتقفل شنطة العربية ساعتها دوست على البنزين و جريت بسرعة جدا وسمعاها بتصرخ من ورايا
هند ، استني يا هند ، يااا هند
" جريت بسرعة من المكان ، فضلت ماشية كتير أوي لحد ما بقيت بعيدة ، وقفت في مكان مفيهوش بني آدم واحد ، طريق فاضي مفيش فيه اي صوت ، وقفت و خدت نفسي ، باب العربية اتفتح ولقيته ركب جنبي
طب ينفع حد يلبس نضارة شمس بليل برضو
= انت اللي ايدك تقيلة ، كان لازم يعني موضوع الضر*ب بالبوكس دا
فلاش باك
ضرب*تها بالقلم و مسكتها من شعرها
بعد كدا لما تتكلمي مع جوزك تتكلمي ب ادب يا حبيبتي ، فاهمة ولا مش فاهمة
= انت اتجننت ولا ايه ، شكلك نسيت انا مين يا يوسف ، نسيت انا ممكن اعمل فيك ايه
تصدقي نسيت ، ما توريني هتعملي ايه وانا هحمسك أكتر عشان توريني
" محستش بنفسي غير وانا بضرب*بها بالبوكس بكل قوتي
بااك
كان لازم كل حاجة تبان حقيقية ، بس عجبتيني دماغ عوالم بصحيح
= عيب يا حبيبي ، دا انا هند
يعني ايه خدت الفلوس و هربت
= والله ما اعرف هي كلمتني قالتلي انها خدت الفلوس من يوسف وهربت منه وقالتلي احضر كل حاجة عشان نهرب كلنا
" يعني ايه ، يعني هند كانت متفقة مع يوسف وجات تلعبها علينا
يا ولاد الكل* ، هقت*لك يا يوسف ، هقت*لك!!
#عمرو_راشد
#خيانة_زوجية 7
#يتبع