رواية خفايا القدر الفصل الرابع 4 بقلم اسماء صلاح

رواية خفايا القدر الفصل الرابع 4 بقلم اسماء صلاح

رواية خفايا القدر الفصل الرابع 4 بقلم اسماء صلاح 

 


البارت الرابع من خفايا القدر

توقفنا لما ملك قالت لدكتور فؤاد إن نبضات القلب توقفت ونظر الدكتور فؤاد الي الجهاز بدهشة علي توقف نبضات القلب بشكل مفاجئ ونظرة ملك الي الطفل بحزن وقالت :سعاد بسرعة حتلي حقنة تنشيط القلب بسرعة 

سعاد الممرضة : اهي الحقنه يادكتورة 

واخذتها الدكتورة ملك منها واعططها في القلب الطفل  ونظرة الي الجهاز 

الدكتور فؤاد نظر اليها وبعدين نظر الي الجهاز بقلق 

ورجعت نبضات قلب الطفل من جديد 

ملك بأطمئنان : الحمدلله النبض رجع تاني 

ونظر الدكتور فؤاد لملك بإبتسامة وقال : يلا نكمل 

في الطرقة غرفة العمليات :

والده الطفل بصوت مرتفع قال بتوتر لولداته :هما اتاخره جوه كده ليه يبقلهم تلاتة ساعات معقول التأخير ده ومفيش حد يطمنها 









والداته بقلق : يا بني استهدي بالله 

والده الطفل بقلق : اعمل ايه ياامي اتاخره جوه اوي 

ولفت  والداته وشها وقالت :اهوه الدكتور طلع 

وجرها ولده نحو الدكتور وراها والداته وقال بلهفه : ايه يا دكتور طمني 

الدكتور فؤاد مسك يده وقال : الحمدلله العملية نجحت 

والده الطفل بفرحه : الحمدلله يارب وبكها 

جدة الطفل بإبتسامة : هو يادكتور عامل ايه 

الدكتور فؤاد : كويس بس هيقعد تحت الملاحظة فترة 

والده الطفل بلهف:ممكن اشوف يادكتور 

وطلعت ملك من غرفة العمليات وبترفع الماسك وراها الدكتور 

الدكتور فؤاد : لا مش ممكن دلوقتي علشان هيكون ذي ماقلت تحت الملاحظة 

جدة الطفل بلهفه:علشان خاطري يادكتور 

الدكتور فؤاد : مش هينفع 

سمعت ملك الكلام من وراها الدكتور وهي بتستريحه وقالت :بعد ازنك يادكتور فؤاد طبعا ممكن يشوفه من بره وهو في العناية المركزة 

جدة الطفل :ايوه يا دكتور 

الدكتور فؤاد : طيب وعلى فكرة الدكتورة هي اللي نقذت ابنك واحنا في غرفة العمليات والحمدلله العملية نجحت بسببها 

الدكتورة ملك بإبتسامة : انا معملتش غير الواجب 

وراحت جدة الطفل ووقفت بجانبها وحطت يدها علي ايدها وقالت بإبتسامة : انا مش عارفة اشكرك ازاي يابنتي 

الدكتورة ملك : انا معملتش حاجة

الدكتور فؤاد : بعد اذنكم 

 والده الطفل بفرحه : انتي بعد ربنا اللي لكي الفضل اللي يكون اسمي يبقي موجود على وشه الدنيا ولو احتاجتي أي حاجة تعاللي علشان مهما عملت مش هرد اللي انتي عاملته النهاردة 








الدكتور ملك : انا معملتش غير شغلي اتفضلوا معايا علشان تشوفه الطفل 

أمام العناية المركزة :

الدكتورة ملك :ان شاء الله هيكون بخير 

وبتظرجدة الطفل له وتقول  : ان شاء الله

الدكتورة ملك:طيب بعد اذنكم ومشت

ولدها الطفل قال: ماما اناهروح الحسابات وانتي خليكي هنا مش هتاخر 

والداته :طيب

ومشي والده الطفل وبيسال ممرضة عن مكتب المدير المستشفى 

ممرضة قالت : تحت في الدور التاني 

والده الطفل :شكرا 

الممرضة : العفو 

وراح والده الطفل الي مكتب الدكتور فؤاد مدير المستشفى وخبطت علي الباب 

الدكتور فؤاد : اتفضل 

ودخل ولدها الطفل 

الدكتور فؤاد : اتفضل اقعد 

والده الطفل : شكرا كنت عاوز اتبرع بمبلغ للمستشفى ده بخلاف حساب ابني 

الدكتور فؤاد : اشكرك يافندم علي تبرعك بس إن كان تبرع حضرك ده  علشان اللي عملنها فأنا متاسف مش هقدر اقبله 

والده الطفل:لا والله ده مالهوش دعوه علشان اللي انتم عملته ميقدرش بأي مال وطلع الشيك من جيبه اتفضل 

وأخذ الدكتور فؤاد منه الشيك ونظر فيه وقال بدهشة : مليون جنيه ----------نتبع

بقلم : Asmaa Salah


                       الفصل الخامس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×