رواية خفايا القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماء صلاح
البارت الرابع عشر من خفايا القدر
توقفنا لما الدكتور فؤاد مدير المستشفى رفع راسه ونظر الي الدكتورة اميرة بغضب فقال :اتفضلوا يادكاترة على شغلكم
ومشوا الكل على شغله
الدكتور فؤاد : اتفضلي يافندم معايا
والداته الطفلة قالت وهي بتبكي : علي فين
الدكتور فؤاد : هنطلع الي غرفة العمليات اتفضلي
ومشت والداته الطفلة مع الدكتور فؤاد وقال لها: انا عاوز اطمنك ان الدكتورة ملك من اشطر الدكاترة اللي عندنا في المستشفي يعني مش معني اللي هي في فترة التدريب تبقي مش مؤهلة انها تعمل أي عملية لا احنا هنا بنعمل فترة التدريب دي علشان يبقي عندهم خبرة بأصغر التفاصيل علشان أصغر التفاصيل هي أهم من التفاصيل الكبيرة علشان أقل تفصيلة بتفرف في حياة إنسان
والداته الطفلة :بدون تعليق
ووصلوا الي غرفة العمليات ولقوا الدكتورة ملك طلع من غرفة العمليات
وجرت والداته الطفلة عليها وقالت بلهفه : ايه بنتي حصلها حاجة
واستغربت الدكتورة ملك من كلامها وقالت بإبتسامة : الحمدلله العملية نجحت
والداته الطفلة قالت بلهفه : بجد يادكتورة يعني مش هيموت
ونظرة الدكتورة ملك باستغراب اكتر وقالت : لا هي كويسة وهتقدري تشوفيها بكرة إن شاء الله
والداته الطفلة قالت بفرحة : يعني ما ينفعش اشوفها النهاردة علشان خاطري يادكتورة
الدكتورة ملك : بس ونظرة الي الدكتورفؤاد
الدكتور فؤاد بإبتسامة : هز راسه بايوه
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : طيب بس عشر دقائق
والداته الطفلة قالت بفرحة : انا متشكرة متشكرة اوي واسفة يادكتورة ومشت
الدكتورة ملك قالت باستغراب لنفسها : آسفة وراحت للدكتور فؤاد
الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : مبروك نجاح العملية
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : شكرا يادكتور هو فيه ايه
الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : ماتشغلش بالك
ومشي وراح الي مكتبه ودخل المكتب وقعد علي الكرسي واتصل بآمال الممرضة وقال : امال تعاللي شويه
آمال الممرضة قالت :حاضر يافندم
ورايحه الدكتورة ملك الي مكتبها وبينظر لها الدكاترة وهي مشي ودخلت مكتبها وقعدت علي الكرسي وقالت لنفسها باستغراب : اههه هو فيه ايه الكل بره بيبصولي ليه وغمضة عينها
وبتخبطت امال الممرضة علي الباب غرفة مكتب مديرالمستشفي
الدكتورفؤاد مدير المستشفى قال : اتفضل
ودخلت آمال الممرضة وقالت بإبتسامة : حضرك طلبتي يادكتور
الدكتور فؤاد : ايوه يا آمال لوسمحت قولي الدكتورة اميرة اني عاوزها آمال الممرضة : حاضر بعد اذنك
الدكتور فؤاد : اتفضلي
وراحت آمال الممرضة الي مكتب الدكتورة اميرة وبتخبطت علي الباب
الدكتورة اميرة :اتفضل
ودخلت آمال الممرضة
الدكتورة اميرة :ايوه يا آمال فيه حاجة
آمال الممرضة : الدكتور فؤاد عاوز حضرتك في مكتبه
الدكتور اميرة قالت باستغراب : فيه حاجة ولا ايه
آمال الممرضة : معرفش
الدكتورة اميرة :طيب اتفضلي انتي وانا هروح له
آمال الممرضة : طيب بعد اذنك
الدكتورة اميرة :اتفضلي
وخرجت آمال الممرضة وخرجت وراها الدكتورة اميرة من مكتبها ورايح الي غرفة مدير المستشفى ووصلت وخبطت علي الباب
الدكتور فؤاد مدير المستشفى قال :اتفضل
ودخلت الدكتورة اميرة وقالت بإبتسامة : حضرك طلبتي يادكتور
الدكتور فؤاد قال بضيق : ايوه يا دكتورة اتفضلي
وقعدت الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : خير يادكتور
الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : حضرتك عرفتي يادكتورة إن عملية الدكتورة ملك نجحت
وظهرت علي وجه الدكتورة اميرة الضيق وقالت بإبتسامة خفيفة : والله طيب يا دكتور هوايه الموضوع اللي حضرك طلبتني علشانه
الدكتور فؤاد قال بنرفزه : ماهو ده الموضوع يادكتورة
الدكتورة اميرة قالت باستغراب : مش فاهمة يادكتور حضرك تقصد ايه
الدكتور فؤاد قال بعصبية : مش انتي يادكتورة اللي قولتي لولداته الطفلة إن الدكتورة ملك لسه في فترة التدريب
ونظرة الدكتورة اميرة الي الدكتور فؤاد بإرتباك-----------نتبع
بقلم : Asmaa Salah