رواية فتاة بزي رجل الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد


 رواية فتاة بزي رجل الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد 


#رواية_فتاة_بزي_رجل.     #6

امسك شخص يد نور في الحفلة وسحبها بعيدا لمكان لا يجد به احد

نور بغضب : انت مين و ايه قلة الذوق دي

التفت الشخص فشعرت نور بالصدمة وعانقها باشتياق وقال : انت وحشتني اوي يا نور 

دفعته نور وحولت تغير صوتها : انت شكلك غلطان بيني وبين حد تاني

قالت هذا بينما تذهب ف امسكها وقال وهو يبتسم : هو انت فكرة اني مش هقدر اتعرف عليكي علشان انت لبسه كده 

نور بتنهد : انت عايز ايه يا مراد وبتعمل ابه هنا

مراد : المفروض ان انا اللي اسالك بتعملي ايه هنا لان دي حلفة الشراكة بين شركتنا وشركة تانية

نور بقلق : يعني عمامي هنا.. انا لازم امشي 

مراد وهو يعانقها بحزن : انا مش مصدق ان انا قابلتك وانت بتقوليلي انك عايزة تمشي

كان فهد يرى هذا المنظر مما جعل شيطان الغيرة يتحكم به وذهب ومراد عن نور وكان سيضرب مراد ولكن اوقفته نور

فهد وهو يمسك مراد بغضب : ممكن افهم ايه هي علاقتك بيه

نور : مراد ابن عمي 

ابعد مراد يد فهد من عليه وقال بغضب : وانت تعرفي فهد من اين 

نور : كان زميلي في الكلية وحاليا هو مديري.. المهم دلوقتي انا لازم اخرج من هنا من غير ما حد من عمامي يشوفني 

مراد : انا هساعدك ومش هقول لحد اني قابلتك بس اديني رقم موبايلك علشان اتواصل معاكي

فهد بغضب : وانت تاخذ رقمها بتاع ايه 

مراد : لاني ابن عمها.. انت بقي ايه دخلك بالموضوع

فهد بغضب : لا مش هتديك رقمها.. وهي لو عايزة حاجة انا هجبهالها 









نور بغضب : ماتخرسو انتم الاتنين شوية والناس كلها هتجي علي صوتكم

نظر فهد ومراد الي الارض وقالوا معا : انا اسف 

نور : تمام.. بس انا هطلت ازاي

مراد ببسمة وهو يقترب من نور :انا هروح واشغلهم لحد ما انت ما طتلعي بس استنيني برا تمام  

هزت نور راسها بالموافقة وقبل مراد جبينها بحنان وذهب وشعر فهد بالغيرة الشديدة.. وبالفعل خرجت نور وفهد من الحفلة وكانو ينتظرون مراد عن سيارت فهد

فهد بغيرة : هو ايه حكاية مراد حاسس انه قرب منك اوي

نور ببسمة لطيفة : كان دايما بنات عمامي بتنمرو عليا وكان ولاد عمامي بيضحكوا بس مراد كان بتخامق مع اي حد بيضايقني ولما كنت احب العب مع قريبي كانوا بيرفضوا بس مراد حتي لو كان بيلعب مع حد كان بيسيبو ويجي يلعب معيا.. مراد هو الجزء الحلو الوحيد اللي في طفولتي 

شعر فهد بغضب من تلك البسمة التي رسمت علي وجه نور وهي تحكي عن مراد.. ودقائق وكان مراد قد اتي..

مراد : ايه رايك نخرج يا نور 

فهد بغضب : فكرة حلوة وانا اللي هخرجكم 

مراد بغضب : انت مين اللي قال انك جي معانا اصلا 

فهد : مش عجبك خلاص انا هاخد نور وامشي

وبعد ساعة من شجار فهد ومراد 

____________________

في الملاهي الليلي كان فهد و مراد يشربون وكانهم في سباق

نور : انا عايزة اعرف انا ايه اللي جابني هنا تاني.. شباب كفاية كده علشان نعرف نروح 

لم يصغي لها فهد او مراد وظلوا يشربون الكحول  بسرعة وبعد فترة كان الاثنان في حالة يرث لها.. خرجت نور من هذا المكان وكان فهد يسند عليها من جهة و مراد يسند عليها من جهة أخرى وكانت هي عالقة بين هاذين العملاقين

نور بحزن : طب انا زنب امي ايه.. انا عايزة اعرف ازاي وصل بيا الحال لي كده

اخذت نور تكسي واتجهت الي شقتها لانها لم تكن تعلم منزل فهد او مكان منزل مراد 

وعندما نزلت من التكسي تركت الاثنين يسقوطان علي الأرض لتعطي الحساب للسائق.. وبعد ان ذهب السائق نظر نور للاثنان 

نور : طب انا مش هعرف اطلعكم انتم الاتنين.. طب اسبكم كده ولا اعمل ايه 

كان الاثنين ملقيان علي الرصيف و نور واقفة ولا تعلم ما الذي تفعله جاء الرجل الساكن في الطابق الارضي









الرجل : هما مالهم يابني نايمين في الشارع كده ليه

نور بمزاح : ولهي ياحج انا كنت معاهم و مش مستوعب اللي حصل.. ممكن تساعدني وتطلع واحد معيا الشقة وانا هطلع التاني 

سند الرجل فهد و اسندت نور مراد وصعدوا الي الشقة وشكرت نور الرجل وادخلت مراد و فهد الي غرفة النوم وتركتهم ينامون علي وكانت ستذهب لتنام علي الكنبة ولكن سحبها فهد لتسقط بينه وبين مراد نهضة نور بسرعة.. وكان قلبها ينبض بسرعة وكانت تشعر بالخجل وهذا طبيعي لان كل واحد من هذان الرجلان وسيم بطريقة استثنائية.. كانت ستخرج ولكنها وجدتهم و يتقلبون ناحيت بعضهم وكان يبدوا وكأنهم يعانقون بعضهم ظلت نور تضحك علي وضعهم وجلبت هاتف وظلت تصور فيهم من جميع الجهات وهي تبتسم بخبث..

في صباح اليوم التالي استيقظ مراد وفهد في نفس الوقت وعندما نظر لبعض صرخ الاثنان وقفزو مبتعدين عن بعض ونظر الثنان لبعض بشمزاز و قرف

فهد بقلق : نور فين

خرج الاثنان يبحثان عن نور ليجدها نائمة علي الارض وقدمها علي الاريكة

وضحك الاثنان من وضعية نومها الغريبة ذهب مراد وحملها ليضعها علي الأريكة بطريقة صحيحة ولكن شعر فهد بالغيرة فذهب ليخذها منه ولكن سحبها مراد نحوه وظلوا يتشجرون عن من سيحملها لتستيقظ نور وهي لا تفهم لما هي في الهواء واندمج الاثنان في الشجار فتركها تسقط بعد ان سقطت نور علي الارض وكان الاثنين مازلو يتشاجرون.. نهضة نور ووضعت يدها علي راس الاثنين وخبتط راس الاثنان في بعضهما لمسك كل واحد رأسه وينظرون لها ليجدوها تظر لهم بنظرة قاتلة 

مراد وفهد بخوف : شيطاااااااااان 

__________...

#الفصل_السادس

#رواية_فتاة_بزي_رجل

#الكاتبة_ليل_مراد


                        الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×