رواية انتقام الصعيدي الفصل التاسع 9 بقلم نوران
#رواية_إنتقام_الصعيدي
جميلة بخوف: مالك يابابا... الف سلامة عليك يحبيبي
مجاهد بتعب: جم.. جميلة.. ان... انا عايزك تسامحينى يابنتي
جميلة بدموع: بابا الدكتور قالك متتكلمش كتير... انت هتبقي كويس وهتقوم بالسلامة
روز قربت بدموع وخوف: حمدالله علي سلامتگ يابابا
مجاهد: قربي مني ياروز.. وانتي ياجميلة قربي مني عايز اشم ريحة أمكم اللي انا ظلمتها وأذيتها كتير وانتوا كمان عذبتكم بسبب جهلي والبزنيس عمانى وكنت هد.مر عيالي بايدي
جميلة: أرجوك يابابا ماتتكلمش كتير هتعمل العملية وهتقوم بالسلامة وترجع أحسن من الاول
روز بدموع : بابا لو سمحت أرتاح دلوقت ولما تفوق نبقي نتكلم
مجاهد: اسمعيني ياجميلة انا عايز أقولك حاجة مهمة اوي بس قبل ما اقولك عايز تسامحوني انتوا الاتنين
روز: خير يابابا... اتفضل
مجاهد:______
بقلمي نوران
مديحة بخبث: عملت اللى اتفقنا عليه ياوليد
وليد بخبث اكبر: طبعا. فاضل بس يقنعوه يعمل العملية وساعتها بقا هو مش هيكون موجود
مديحة بغ.ل وحق.د: كلم الدكتور وفهمه لو فتح بوقه هيروح في داهيه
وليد: متقلقيش يا أمى
مديحة في نفسها: كفاية عليك لحد كدا يامجاهد أملاك كلها هتبقي من نصيبي انا وبس وضحكت ضحكة خبيثة وراحت المطبخ
بقلمي نوران
زياد رجع من السفر وحالته اتحسنت وسعيد بيحاول يتجنبه بقدر الإمكان
رقية بحب ودموع: حمدالله على سلامتك يحبيبي.... وحشتني اوي يازياد
زياد: وانتي كمان وحشتيني اوي.... امال فين جميلة
رقية: راحت عند باباها، اصله تعب فجأة وطلب يشوف جميلة
زياد: طب هطلع اغير هدومي واروح لها
سعيد بهدوء وهو يجلس علي الاريكة : زياد تعالى عايزك
رقية: مش وقته ياسعيد. سيبه يرتاح الاول
سعيد بغضب: لحد أمتي.. هيفضل يرتاح امتي يا رقية هانم شوفتي اخرة دلعك فيه.. قولي يا استاذ زياد يا محترم شوفتني مرة مديتايدي علي والدتك... شوفتني زعلتها ولا مديت ايدي زي ماحضرتك عملت.. لا والمصيبة الاكبر انك طلعت بتتعاطى مخدارت من ورانا مش كفاية المرض اللي بنحاول نخلصك منه تقوم تطلعلي بالمخدرات دي اخلاق واحد متعلم ومثقف وجامعي... يخسارة يازياد
زياد بندم: بابا انا عارف اني غلطت وغلطت كتير اوي في حقى گ دكتور جامعى وفي حقك گ أب واني نزلت من نظرك كتير ومراتي اللي محبتش غيرها أذيتها بسببي وبسبب غبائي ضعيتها. بس أرجوك سامحني وأقف جمبي المرة دي وأنا اوعدك وهحاول اتغير وارجع زي الاول واحسن
سعيد: تروح تصالح مراتك وتصلح اللى عملتوا فيها وتشيل من دماغها فكرة الطلاق دي وساعتها هقرر إذا كنت هقف جمبك ولا لاء
رقية: احنا لسة فيها، روحلها يازياد
سعيد: روح هات مراتك ورجعها لحضنك من جديد
بقلمي نوران
زياد طلع الجناح بتاعه وغير هدومه وراح يفتح الدرج وياخد المفاتيح لفت نظره طرف صغير باين من السلسة باين من تحت مخدته رفع المخدة واخدها وبصلها كتير واخدها ونزل وراح لبيت جميلة.... وبعد وقت بسيط وصل لبيت جميلة وراح يخبط ثواني وفتحت روز أول ما شافته شهقت من الخضة
روز رجعت لورا من الخوف: ز... زياد
زياد: ازيك ياروز... امال فين جميلة
جاءت جميلة من خلفها
جميلة: روحي انتي ياروز... اتفضل يازياد عايز اي
زياد بحب واضح: عايز حببتي، عايز مراتي
جميلةبجمود: مراتك ما. تت وانت اللي مو. تها بايدك لا ظلمتها وكسرت بخاطرها كتير اوي وجرحتها جميلة الطيبة ما.تت بسببك يازياد وياريت ورقة طلاقى توصلني
زياد بصد.مة: طلاق! هي وصلت لكدا ياجميلة عايزة تتطلقي منى ياجميلة
جميلة وهي بتحاول تدراي دموعها: ايوه عايزة اتطلق مبقتش عايزة اعيش معاك بعد اللي عملته فيا
زياد بندم: حقك عليا ياحببتي، والله العظيم كان غصب عنى، انا رجعت زياد حبيبك زياد اللي عرفتيه وحبتيه من اول مرة رجعتلك يجميلة انا....
قاطع كلامه صوت رسالة علي تليفون جميلة من رقم غريب
فتحت تليفونها وشافت صورة زياد وهو حاضن واحدة وهي أوضه نومه في القصربصتله والدموع في عنيها وقلبها وجاعها منه وقالت
جميلة بدموع: طلقني حالا يازياد
يتبع ......