رواية انتقام اخ الفصل السادس 6 بقلم مريم السيد


 رواية انتقام اخ الفصل السادس 6 بقلم مريم السيد 


البارت السادس ❤✨

انتقام اخ 

♡الكاتبة: مريم السيد♡

يقف حمزة واسماعيل فى مكان يشبه الاماكن المقطوعه فهو بالفعل صحراء 

اسماعيل بخبث:  طلعت واد مش سهل 

حمزة: امال كنت مفكرنى عشان بحبها لا الحب مش كل حاجه بس بنت الايه محظوظه جسم وشكل وفلوس كمان 

اسماعيل: وهتعمل ايه دلوقتى 

حمزة: هنعمل كل خيررر 

♡بقلم مريم السيد♡

امسكت حور دماغها وهى تبكى من شدة الوجع وفجاءة سقطت على الارض فاقدة وعيها كان يونس فى حجرته يفكر فى سارة وكريمة فى المطبخ وكانت سارة فى حجرتها تبدل ملابسها خرجت سارة من حجرتها 

سارة: استلذة كريمة هطلع فوق عشان اطمن على انسة حور واديها علاجها 

كريمة:  تمام خلى بالك منها كويس 

صعدت سارة الى غرفة حور طرقت الباب عدة طرقات ولكن دون جدوى فتحت الباب ظنا ان حور نائمة لتدخل وتجدها ملقاة على الارض 

سارة بصريخ:  استاذ يونس استاذ يونس 

ليسمع يونس الصريخ ويصعد الى اعلى بسرعه البرق 

يونس بصدمه:  مالها حور فيها ايه 








سارة محاولة تهدئتها:  شيلها بس حطها على السرير وهرن على دكتور حسام يجى 

يونس بغيرة:  لا خليكى معاها وانا هرن 

رن يونس على حسام ووصل حسام وفحصها و............. 

♡بقلمى مريم السيد♡

يقفان هما الاثنان ليدخل عليهم ذلك الشاب العشرينى 

حمزة: كنت عارف انك هتيجى 

مازن بغضب: لولا ان الموضوع يخص حور مكنتش اصلا جيت خير فى ايه 

اخرج حمزة تليفونه وجعل مازن يشاهد فيديو لحور وهى تجلس مع مهاب على الكافيه 

حمزة:  ايه رائيك اخوك بيخطط ياخدها منك هترضى بكده 

مازن بحزن:  انا بحبها بس اكيد ده اخوية ولو عاوزها مش هقف قصادو 

حمزة:  هتسيب حبك يروح كده وانت عارف اخوك وانو بيكره البنات 

متزن بصدمه:  انت مين وعرفت منين الحاجات دى 

حمزة:  تؤ تؤ تؤ اهدا كده ورد هتسيب كده حبيبتك تروح منك ولا انت مش مش راجل 

مازن بتفكير:.............. 

♡بقلمى مريم السيد♡

كان يجلس تلك المهاب فى مكتبه فى الكلية ليدق الباب 

مهاب:  ادخل 

دخلت نادين 

مهاب: تعالى يا نادين خدى دول ده نصيبك لانك خليتى خطتى تنجح 

مدت نادين يدها وهى تضحك وقالت 

نادين:  شكرا 









مهاب:  ابعدى عن حور يا نادين هى متعشمه فيكى وبزيادة وانتى واحده شرانية 

نادين:  مش قبل ما اخد مرادى 

خرجت نادين واما معاب فجلس يفكر فى حوريتها 

♡بقلمى مريم السيد♡

وصل حسام القصر وفحصها وكانت قد فاقت حور 

حسام:  انسه حور ممكن تحكيلى ايه حصل 

حور: اه يا دماغى انا ليه بشوف حجات مشوشه مش قادرة افتكر حاجه مين هم دووول ولا ليه بفكر فيهم 

اخرج حسام ابرة مهدئة واعطاها لها 

حسام:  يونس عاوزك لوحدنا 

خرج حسام مع يونس وذهب الى حجرة مكتبه 

حسام:  انسه حور صعب انها تفتكر حاجه هى كده بتضغط على دماغها وده غلط عليها 

يونس بتفهم:  تمام فهمت 

لاحظ حسام ان يونس متغير معه فقال

حسام: اولا ابعدوا حور عن اى ضغط ثانيا بالنسبة لسارة 

يونس مقاطعا ايااه:  بس انا مش عاوز اعرف ومش يخصنى 

حسام:  انت شايف كده تمام يا صحبى 

وتركه وغادر وهو حزين من تصرفاته 

♡الكاتبة:  مريم السيد♡

مازن بتفكير: لا 

اقترب منه حمزة وهو يلف حواليه 

حمزة بفرحه:  حلو اوى انت عاوزها عشان بتحبها وانا عاوز اخد ورثها يعنى هدفنا واحد انا ممنوع اقرب منها لان فى مشاكل بينى وبين اخوها بس انت هتقرب 

مازن:  وده ازاى 

حمزة:.......................... 

يا ترى ايه هيحصل؟!  😂


                          الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×