رواية خفايا القدر الفصل السادس 6 بقلم اسماء صلاح

رواية خفايا القدر الفصل السادس 6 بقلم اسماء صلاح

 رواية خفايا القدر الفصل السادس 6 بقلم اسماء صلاح 


البارت السادس من خفايا القدر

توقفنا لما الدكتور فؤاد طلب من الدكتورة ملك إنها تمسك حالة الطفل وهتكون تحت إشرافه 

ملك قالت باستغراب : مين انا 

الدكتورفؤاد : ايوه عندك منع ولا ليه 

ملك قالت بفرحة : لا طبعا منع ايه انا موافقة 

الدكتور فؤاد : تمام يبقي من النهاردة هتبعيها ويوميا تكتبلي تقرير عنها ملك بفرحة : تمام يادكتور بعد اذنك 

الدكتور فؤاد : اتفضلي 

وخرجت ملك من مكتب المدير وهي في قمة السعادة وراحت لرانيا في قسم النسا وكانت رانيا بتكلم مع حالة وحطت  ملك يدها على كتفه رانيا  من ظهرها 

بتلفت رانيا  ظهرها باستغراب وقالت : مين ملك 

وشددت ملك يدها وهي فرحنه من أمام الحالة  

رانيا قالت بدهشة : ملك  استني  بس

ملك بفرحة قالت :عاوزكي 

ولفت رانيا وشها وهي مسكها ومشي وقالت لحالة :معلشي ثانية واحدة وهجي لحضرتك 

الحالة :طيب اتفضلي 

وخرجوا أمام القسم النسا 

رانيا : فيه ايه ياملك مالك فرحنه كده ليه

ملك بفرحة قالت :انا مسكت الحالة اللي عملت العملية بتاعتها مع الدكتور فؤاد 

رانيا  قالت بإبتسامة  :هو الدكتور فؤاد كان عاوزك علشان كده 

ملك قالت بفرحة : ايوه 

فمسكتها رانيا وحطنتها وقالت بإبتسامة : مبروك ياقلبي 

ملك بفرحة : الله يبارك فيكي 

وخلصت رانيا الحضنه وقالت بدهشة : ودكتور فؤاد سبها كده 

ملك : لا ماهي هتكون تحت اشرافه 

رانيا : ايوه كده ما انا بقول برده المهم كده هتبقي عذومه جمده وضحكت 

ملك بضحك : ايووووووه قولي كده 

رانيا بنرفزه : شكلك كده عاوزه تهربي من العذومه صح

ملك بضحك : لا ياستي بس اول ما الحالة بتاعت الطفل تستقر هعذمك على طول في يومها علشان زي ماانتي عارفة دي اول حالة ليها وهتبقي تحت إشراف مدير المستشفى 

رانيا : ماشي ياستي وانا مستنيها هدخل بقي علشان الحالة اللي معايا ملك : طيب وانا كمان هروح اشوف الطفل 

رانيا : طيب ياقلبي ودخلت 









وطلعت ملك للدور الثاني للعناية المركزة تشوف حالة الطفل ولقيت جدة الطفل وقفها تنظر له  من العنايه المركزة فقالت بإبتسامة لها: ماينفعش تفضلي وقفها كده هتتعبي

جدة الطفل قالت بإبتسامة : انا مش تعبانه

ملك بإبتسامة  : بس برده حضرتك مش بتحب حفيدك 

قالت جدة الطفل وهي بتبكي:هو النور اللي بشوف بيه 

ملك بإبتسامة : يبقي خلص تحفظي علي صحتك علشان لما يقوم بسلامها ميلقيش تعبانه ومتعرفيش تلعبي معها صح 

وقالت جدة الطفل وهي بتبكي :معاكي حق بس هو هيقوم بسلمها 

ملك بإبتسامة : ان شاء الله 

وجاء والده الطفل وقال : مالك ياامي 

ملك : مافيش بقول لحضرك ايه انتم تروحوا وتيجوا بكرة أصل وجودكم مالهوش لازم 

قالت جدة الطفل وهي بتبكي بنفعال :انا مش هروح انا هتفضل هنا 

ملك : بس 

والده الطفل:الدكتورة معها حق وجودنا هنا مالهوش لازم بعدين انتي هنا من الصبح ومخديش الدواء بتاعك وانا بوعدك ياستي إن هجيبك هنا من الصبح بدري 

جدة الطفل قالت بانفعال:مش هروح مقدرش أدخل البيت هو مش موجود فيه

ملك : خلاص حضرك احجزلها غرفة بدل هي مصممة 

والده الطفل : طيب ياامي هروح هحجزلك غرفة تنامي فيها 

والداته :طيب 

ملك : بعد اذنك هدخله

جده الطفل: طيب 

وجاء والده الطفل : هحجزلك الغرفة امال الدكتورة فين 

والداته :جوه في العناية 

ابنها :طيب يلا يا أمي علشان اوديكي الغرفة وهبعت السواق بالدواء بتاعك علشان تخديه 

بتنظر والداته الي العناية وهوبكلامها 

ومسكها ابنها من يدها وقومها وقال لها بإبتسامة : ان شاء الله هيكون بخير وودها للغرفة وسندها لتقعد علي السريرمتنسش يا أمي هبعتلك الدواء مع السواق علشان تخديه ماشي 

والداته :طيب 

وبسها ابنها راسها وقال بإبتسامة خفيفة : تصبحي علي خير 

والداته :وانت من اهله 

وطفه ابنها النور وطلع من الغرفة وراح الي العناية المركزة نظر الي ابنه وبكها ومشي ركب العربية ومش وقال للسواق  : علي البيت يااسطي 

السواق : حاضر يابيه

ووصل البيه الي البيت وطلع الي غرفة والداته أخذ الدواء ونزل وناده علي السواق 

السواق : ايوه يا بيه








البيه:امسك يا اسطي الدواء ده توصله دلوقتي علي المستشفى ودديه للحاجة ورقم غرقتها 21 واتاكد إنها أخذته 

واخذه السواق وقال : حاضر يابيه 

وركب السواق العربية وراح علي المستشفى وطلع للغرفة وخبط علي الباب 

الحاجة :اتفضل

ودخل السواق وقال : ده يافندم الدواء

وقطعت الحاجة كلامه وقالت :حطه هنا 

السواق : بس يافندم البيه قالي اتاكد إن حضرتك اخدتيه 

ونظرة الحاجة له ومسكت الدواء وقالت :اديني أخذته تمام 

السواق : بعد اذنك يافندم

الحاجة:بلا تعليق

وخرج السواق وركب العربية ومشي ووصل الفيلا وراح للبيه وقال له :

أخذته يافندم 

البيه :طيب اتفضل 

وظلت ملك فى العنايه المركزة بجانب الطفل

اميرة بدهشة : وسكتي ليه  ايه اللى حصل بعد كده 

رانيا:مافيش بعد مرور أسبوع الطفل خف وروح البيت مع والده وجدته والدكتور فؤاد أمر بتعين ملك مساعدة الدكتور مجدي بس 

اميرة :طيب والدكتور مجدي وافق علي كده 

رانيا : اه وهيرفض ليه يا بالعكس رحب بكده 

اميرة بدهشة : يا سلام لدرجتي 

رانيا : ايوه علشان هي طيب وحبابة وغير كده هي تستهل علي شأن فعلا شطره وانتي اما هتعرفها كويس هتعرفي انها انسانه جميل 

ونظرة اميرة لها باستعجاب وبدون تعليق 

وقالت بداخلها :بيقت مساعدة دكتور القسم  وهي بقلها يومين في المستشفى امال لو قعدت اكتر من كده ---------نتبع

بقلم : Asmaa Salah

 

                         الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×