رواية ذكريات الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية ذكريات الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمي ابراهيم 


رواية ذكريات الحلقه 18

خرج عمر من الشركه جري هو وكريم وبقا عقلو مش فيه ومش عارف يفكر و....

في الفيلا..

رزان..ونتي بقا يحبيبتي عامله اي في الحمل..

بصت ياسمين لشهد كدا انها قالت لرزان..الحمد لله يطنط ..كويسه

كنزي..هو نتي مبتشربيش العصير لي ..دا فيه فيتامين عشان يساعدك في الحمل وكدا...

شكت ياسمين شويه فيهم لكن تراجعت عن الشك ومدت ايديها اخدت العصير ولسه هتشرب ..فونها رن وكانت امها

سابت العصير..عن اذنكم هرد علي ماما ...بصو كلهم لبعض كدا وهما متضايقين.....

......................

عمر وكريم في العربيه وسايقها باقصي سرعه...

عمر بتوتر وقلق شديد.انا مش عارف اعمل اي بجد....حاسس ان مخي مشلول مش قادر افكر

كريم بقلق..رن عليها يعمر بسرعه.....

عمر.. ايوه صح..مش بقولك مخي مشلول....رن عليها لقا فونها مشغول 

عمر بعصبيه وهو بيخبط ع الدريكسيون..مبترديش لييييه يياسمين...ردي بقااا..فونها مشغول يكريم....

كريم..طب اهدي بس يعمر.. خلاص قربنا اهو عالبيت....فضل يرن عليها وهي بردو فونها مشغول.....

في الفيلا.....

كنزي..هي مش ناويه تيجي بقا...دا اي دا

شهد..مش عارفه اي الحظ دا ..امها جايه ترن دلوقتي....

كانت ياسمين بتتكلم مع مامتها في الفون وبعد كدا قفلت ولسه جايه تقعد لقت عمر داخل البيت جري بس كريم مشي عشان ميعرفوش انو بقا معاه...اول حاجه بص عليها كانت كانت العصير لقاه كامل ..حط ايده علي قلبه وهو بينهج 

ياسمين باستغراب..مالك يعمر في اي








عمر بزعيق شديد وعصبيه..هو انتي مبترديش ع الزفت لي يست هانم

ياسمين بهدوء..مفيش كنت بكلم ما.....

عمر بزعيق اكتر..لا والله..تردي بردو..بطلي استهتار 

بصتلو ياسمين بدموع واستغرب من طريقته..عن اذنكم يجماعه......

وطلعت علي فوق ........كل اللي قاعدين استغربو واتحرق*و من جواهم عشان مشربتش العصير 

كريم بابتسامه..عاملين اي...

كلهم..تمم الحمدلله.....

رزان..مبتسالش عليا لي يعمر..زعلانه والله

بصلها عمر بابتسامه لكنو من جواه في نار..معلش بقا..هبقا اسأل عليكي...

ونده عالخدامه وجاتلو واخدها علي جنب....

عمر..بقولك اي..انا هنده عليهم كلهم دلوقتي وانتي براحه كدا هتبدلي كوباية العصير اللي أدام كنزي ببتاعت مدام ياسمين..فاهمه 

الخدامه..تحت امرك يا افندم.......

عمر..تعالو يجماعه عاوز اوريكم العربيه بتاعتي بعد ما غيرتلها شويه حاجات كدا......

خرجو كلهم بصو عالعربيه وبدلت الخدامه العصير وبعدين رجعو وشربو كلهم العصير وياسمين كمان وقعد معاهم عمر يجي نص ساعه 

بدأت كنزي تحس بوجع في بطنها...

عمر ..مالك يكنزي في اي....

كنزي..مش قادره..يطنيييييييي الحقيني يماما.....

شهد وعمر بصو لبعض..ماما

رزان بتوتر..مهو انا زي امها يعني عادي....مالك يكنزي..

كنزي بصراخ..بطنييييييي...واخدوها عالمستشفي وفضل عمر في الفيلا واقف يضحك وبعت لكريم يطمنه .....وبعدها بص علي أوضة ياسمين 

بزعل لانو زعلها وطلع جري عالاوضه وكانت هي قاعده في زاويه كدا ومحاوطه رجليها بين ايديها وبتعيط فوقف فضل باصص لها شويه و..

عمر بحده..قومي اقفي وتعالي هنا 

ياسمين لسه جايه تتكلم.....

عمى بحده اكتر..بقولك قومي اقفي وتعالي هنا .....

قامت ياسمين وهي في منتها خوفها منو وفضل باصص لها بدون رياكشن وهي واقفه بصالو بخوف فقام ابتسم وبصت في في الأرض

رفع وشها بايده ومسك ايديها با*سها

عمر بهدوء وحنيه..انا اسف......

ياسمين بدموع..اوعي كدا ...انت بتزعقلي لي...

عمر..انتي مش عارفه كان في اي...ياسمين انا كنت هموت من القلق عليكي...







ياسمين..لي هو اي اللي حصل

عمر..مش مهم تعرفي دلوقتي..اهم حاجه انك لا تاكلي ولا تشربي من هنا خالص...

ياسمين باستغراب..لي يعني كل دا 

عمر.. اسمعي الكلام...

ياسمين..هو انت عرفت اللي شهد قالتهولي

عمر باستفهام..اللي هو اي

ياسمين بدموع وخوف..شهد جاتلي هنا هددتني انها ممكن تحطلي حبوب تسقطني او توقعني من عالسلم

عمر..انتي ازاي متقوليليش حاجه زي دي...

ياسمين بعياط..خوفت ..خوفت يعمر دي هددتني لو انا قولتلك حاجه عليها تاني...عمر عشان خاطري متسيبنيش في البيت هنا ..انا خايفه

عمر شدها في حضنه..متخافيش....متخافيش يحبيبتي ...طول ما انا جنبك متخافيش..وضمها اوي ليه وغمض عينه باستمتاع بحضنها وهي نفس الكلام وشالها حطها عالسرير وغير هدومه .....

ياسمين..عمر..هو العصير بتاعي كان فيه حاجه....

عمر بحزن..اه...كان فيه حبوب اللي شهد قالتلك عليها

ياسمين برعب..يعني لولا أن ماما رنت عليا كان زماني خسرت البيبي.....هي اختك عاوزه اي مني

عمر..للاسف مش اختي ..دي كنزي وران واختي ماشيه وراهم كدا زي الهبله....

ياسمين بدموع ومسكت ايده..بالله عليك يعمر...متسيبنيش لوحدي هنا فالبيت...شوفلي اي مكان تاني اقعد فيه...

عمر..حاضر يحبيبتي...تعالي بقا فحضني عشان انتي وحشتيني اوي ...وراحت في حضنه ودفنت راسها في صدرو ........

في اليوم اللي بعده عند رزان ...

كان كريم قاعد ميت من الضحك على كنزي...

كريم بضحك شديد..يعني انتي يشهد بدلتي الكوبايات..ههههههههه







شهد..مش عارفه ازاي والله....حاسه ان في حاجه غلط

رزان..وبعدين هو عمر كان متعصب ليه 

شهد..لا عادي هو ديما كدا اصلا...

كريم..طب وبعدين..هنعمل اي بعد كدا.....

رزان..شهد..هو مش انتي حاولي توقعيها من السلم قبل كدا ونجحتي 

شهد..اه ...

رزان..خلاص هنعمل كدا تاني.....

شهد..عندك حق بردو....وفون شهد رن ومان مازن.......

شهد..الو....ايووه...حاضر جايه حالا سلام

كريم.، راحه فين

شهد..واحده صاحبتي عاوزاني..عن اذنكم...باصلها كريم كدا بقلق ...

كريم..طب انا هنزل اجيب علبه سجاير وهاجي........ونزل وراها منغير ما تاخد بالها.....

وهي راحت لمازن البيت وراح وراها كريم وشافها وهي داخله

مازن..وحشتني اوي....

شهد بقلق..ونت كمان.....

مازن..مالك يحبيبتي 

شهد..مازن...انا حامل...........

مازن..نعم يختي...ازاي يعني........

شهد..اي يمازن...انت لازم تيجي تتجوزني 

مازن..انتي هبله ولا اي.....ورن جرس الباب وكانت ساعتها مصدومة شهد من ردت فعله ولما فتح الباب لقا كريم شافته شهد واترعبت اكتر 

كريم مسك مازن نزل فيه ضر*ب وكانت شهد واقفه حاطه ايديها علي بوقها برعب ..وسابو كريم ومسك شهد من شعرها جرها عالارض وهي بتصرخ واخدها معاه العربيه واتصل ع عمر و...........

يتبع.....................

تسلم ايدك يكيمو 😂❤️


                     الفصل التاسع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×