رواية ذكريات الفصل الخامس 5 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية ذكريات الفصل الخامس 5 بقلم سلمي ابراهيم 


رواية ذكريات الحلقه الخامسه 

فضلنا انا وهو نبص لبعض انا وهو كدا وبعدين ...

ياسمين..بس...هو كدا مش بدري شويه 

ايمن..لا ولا بدري ولا حاجه ....اطلعي يبنتي عشان عاوز عمر فكلمتين كدا....وطلعت ياسمين

عمر.. اي التدبيسه دي يبابا...ينفع كدا يعني

ايمن..اه ينفع ...هى دي اللي انا عاوزها هي دي اللي هتصون بيتك وشرفك..مش الصايعه اللي عاوز تجيبهالي 

عمر.. متقولش عليها كدا لو سمحت ...

ايمن..هي البنت دي جاتلك امبارح امتا...

عمر..الساعه 12 تقريبا.....

ايمن..ومش مكسوف من نفسك ونت بتقول كدا...كلمها خليها تيجي عشان نخلص الموضوع دا معاها...اخلص...طلع عمر فونه ورن عليها وقالها وقفلوا...خلاص زمانها جايه.......

طلعت ياسمين اوضتها وهي مش مستوعبه اصلا..ازاي هتجوز عمر يعني انا معرفوش ...اي ياربي انا قلبت علي الروايات اللي بكتبها كدا لي...وهحبو بقا في الاخر وكدا ....ربنا يستر ولقت رقم غريب بيرن عليها فردت..الو

كريم..انا كريم...عامله اي 






.ياسمين بتوتر وعصبيه..انت عاوز ياض انت....

كريم..توء توء توء......كدا ازعل منك....انا عاوز اقابلك 

ياسمين..لا دا انت هبت منك عالاخر...اقفل يلا بدل ما ازعلك..انا بقيت خطيبه اخوك

كريم..نعم يختي....عمر مش هياخد مني وهتشوفي مش هسيبك..قفلت في وشه وقالت لنفسها..اي ياربي الغم دا ..هلاقيها منين ولا منين ووقفت في الشباك لقت عربيه في الشارع اللي جنبهم ونازله منها شهد وسايقها ولد كدا وبعدين شهد جات وخرجتلها ياسمين 

ياسمين..انتي كنتي فين...

شهد..اي دا..ونتي مالك انتي كنت فين....

ياسمين..شهد انا زي اختك الكبيره وعادي يعني دا مجرد سؤال...

شهد..لا بقولك اي..انتي عايشه معانا هنا كدا...ضيفه يعني مش قاعده علطول...ملكيش دعوه باي حد وبيا انا بالذات..عشان مزعلكيش

ياسمين..انا مش ضيفه يشهد ..دا بيت خالي وبيت جوزي قريب انشاءالله 

شهد بصدمه..انتي بتقولي اي ...جوز مين

ياسمين..انا وعمر كتب كتابنا الاسبوع الجاي.....سابتها شهد بعصبيه وطلعت وياسمين لنفسها..هو نا مالي فخوره اوي كدا ..كل شويه اقول كدا..

بعد كدا سمعت صوت كنزي تحت وبتزعق وبتقول..ماشي يعمر والله العظيم انا هوريك وهندمك علي كل دا 

عمر..كنزي انا بحبك انتي والله صدقيني انا متجوزها عشان ابويا ..اهدي بقا

كنزي..المهم انك هتتجوزها

عمر..هتجوزك انتي كمان بعد 3 شهور....

كنزي بدلع..بجد يموري...ولا بتسكتني 






عمر..بجد يحبيبتي والله......كنت سامعه الكلام دا وزعلانه جدا مش منو زعلانه عليه لانو وحش جدا...ونا مش هقبل انو يتجوز عليا انا اي اللي اللي يخليني اعمل في نفسي كدا..بس للاسف دا خالي وامي مش ممكن ترفض طلب لخالي...ربنا معايا بقا....عدي الاسبوع وجهه معاد الفرح واتعملي فرح كبير اوي وكان عمر بيرق*ص ويهزر معايا ولا كانو عمل حاجه زعلت اكتر انو ممثل حلو اوي كدا ..حكايتي مش ماشيه زي الروايات اللي بكتبها اوي...بس هنشوف اخرتها...اول ما صوت الموسيقي وقف وخلاص هنمشي ضربات قلبي زادت وخوفت اوي ومسك ايدي وروحنا الفيلا وطلعنا الاوضه بتاعتنا وكانت كبيره جدا ......

عمر..ادخلي غيري هدومك في الحمام...دخلت منغير ولا كلمه ولبست لبس النوم عادي هوت شورت اسود وتيشرت بنص كم ورفعت شعري لفوق ونا شعري طويل اوي واسود ونسيت خالص ان في راجل هيبات معايا ..خرجت بنيه سليمه خالص ...اول ما خرجت ياسمين وشافها فضل باصص عليها كانت قمر اوي وراحت عالسرير عشان تنام 

عمر..انتي راحه فين...

ياسمين..هنام في اي........بص عمر علي رجليها..افتكرت لبسها وقالت بصوت عالي ..ينهار اسود

عمر..بس قمر اوي......راحه فين انا خلاص شوفت

ياسمين..طب انت رايح تنام فين...مسكها عمر وحاوط خصرها..هو ا مش جوزك بردو ومن حقي انام جنبك و........

يتبع........


                      الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×