رواية تزوجت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية تزوجت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية تزوجت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي 

 

#Bart_3✨🦋

(♡تزوجت طفلة) 

صحي زين تاني يوم الصبح علي خبط الباب كانت اختو داليا: صباح الخير ي ابيه 😉لسه نايمين ولا اي 

زين: انتي بتبصي علي اي 

داليا: بشوف مرات اخويا وه 

زين: كنتي جاية ليه علي الصبح 

داليا: انزلوا افطروا مستنينكم علي الفطار 

زين: قوليلهم نازلين 

داليا: لو مش عايز تنزل انا اجبلك الاكل اهني 

زين: لا هننزل امشي انتي دلوقتي 

داليا: انا همشي بكرامتي انا بتهزق 

زين: امشي ي داليا 

داليا: ماشية 

قفل الباب ودخل لقي قمر لسه نايمه 

زين: قمر قومي عشان ننزل نفطر 

قمر: سبيني شويه ي امي خليني نايمه 

زين: انا زين انتي بتحلمي ياك 

قامت اتعدلت من نومتها واتكلمت 

قمر: اصل متعوده ان امي هيا اللي بتصحيني 

زين: ولا يهمك صباح الورد ي وردة 

قمر: صباح النور 

زين: قومي استحمي كده عشان ننزل نفطر 

قمر: ادخل استحمي انت وانا هجهزلك هدومك 

زين: طب ماشي 







دخل زين يستحمي وقمر جهزتله الهدوم وعطتهاله عده وقت وزين طلع متتاخريش عشان ننزل انا وانتي 

قمر: حاضر 

دخلت قمر الحمام وتلفون زين رن كانت ايناس

صباح الخير ي حبيبي 

زين: صباح النور ي ايناس عامله ايه 

ايناس: يهمك اوي عامله اي من امبارح وانت مسالتش عليا 

زين: غصب عني امبارح كان الفرح وكنت مشغول اليوم كله 

ايناس: وياترا حلوه العروسة 

زين: مش اوي انتي  عارفه اني بحبك انتي ومش بهتم بالشكل 

ايناس: وانا بحبك وحشتني اوي 

زين: وانتي كمان 

قمر: انا جاهزة 

زين: طب هكملك بعدين سلام قفل التلفون مع ايناس وراح عند قمر 

عند ايناس بتبص على التلفون وبتكلم نفسها من اولها كده ي زين بتقفل في وشي عشانها انا لازم اشوف حل 

زين: طالعة حلوة اوي ي قمري

كانت لابسه عباية استقبال سكري وعليها طرحة بنفس اللون 

قمر: شكرا 

زين: 😹😹😹اي ده انتي بتتكسفي بقيتي شبه الطماطم 

قمر: بس عاد 

زين: طب خلاص تعالي ننزل عشان كلهم مستنيينا 

قمر: يالا 

نزلوا هما الاتنين وزين ماسك ايد قمر

ام زين اول ما شفتهم قامت من علي السفرة  صباحيه مباركه 

قمر: يبارك فيكي ي مرات عمي 

كله العيلة باركتلهم وقعدوا ياكلو مع بعض في جو اسري سعيد 

داليا: مرات جمر ي خوي 

قمر: انتي احلي 

داليا: انا اسمي داليا طبعا متعرفنيش وده عمي عبدالله ومراته واكيد عارفة امي وده ابوي ودي بنت عمي اسراء ومعاهم احمد بس في الجيش وانتي اسمك ايه 

قمر: اسمي قمر 

داليا: اسم على مسمي مشاء الله 

زين: مش كفايه كلام عاد 







ام زين: متسيبهم يتعرفوا عليها ولا غيران 

زين: لا ي امي مش كده بس الاكل ليه اصول 

داليا: قولتلي كده 😹😹بعد الاكل ناخدك وبقعد مع بعض 

زين: لا هيا هتطلع عشان تعبانه 

داليا: بعينك ي ابيه مش هتاخدها

خلصوا فطار ولموا السفرة وغسلوا المواعين ولسه قمر طالعة من المطبخ لقت اهلها جوا 

قمر: امي وابوي 

جريت علي حضن امها 

ام قمر: عامله اي ي بنتي طمنيني عليكي 

قمر: بخير ي امي انتوا عاملين ايه 

ام قمر: بخير طول مانتي بخير 

محمد ابو قمر: كيفك ي ابنيتي 

قمر: زينه ي ابوي تعالي ي اما اقعدي مع الحريم جوه 

عده وقت وقمر قاعده مع امها وبعدها مشيت امها وهيا طلعت فوق لقت زين 

زين: تعالي ارتاحي اكيد تعبانه 

قمر: لا انا كويسه 

زين: قوليلي ي قمر انتي اتعلمتي لحد فين 

قمر: اتكلمت بحزن انا مدخلتش مدرسة بي كان في واحده عندينا كانت بتروح المدرسة كنت بقعد معاها وهيا كانت بتقولي علي اللي بتاخده كنت بحاول اتعلم الكتابة والقريه واتعلمت خفيف بس مش قوي 

زين: طب اي رايك اعلمك انا 

قمر: بجد 

زين: جد بس انتي تكوني تلميذة شاطرة 

قمر: حاضر ي استاذ هنبدا من امتي 

زين: من دلوقتي لو عايزه 

قمر: هييييييي يالا نبدا 

زين: استني كان عندي هنا كتب وحاجات هجيبها 

قام زين يجيب الحاجات ورجع لسه هيقعد تلفونه رن 

زين: هرد علي التلفون وارجعلك 

قمر: ماشي 

مشي زين يرد علي التلفون بعيد عن قمر شوية 

زين:الوووو 

*********** 

زين: بتقولي اي ****** 

#يتبع

#بقلم_دعاء_تهامي

#رواية_تزوجت_طفلة


                          الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×