رواية مريم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مريم توفيق

رواية مريم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مريم توفيق 

 

#مريم 

بارت ٢٢


فى منزل كرماء. 


كرماء بغل: اسمعع اللى بقووولك علييه 


الشخص:اوامرك يهانم.


كرماء بخبث: عيزاك تخطف رنا وتجبهالى. 


الشخص : اوامرك. 


كرماء بخبث: هبعتلك لوكيشن المستشفى اللى بتشتغل فيها وتراقبها وتعرفلى هى عايشه فين ومع مين فااهم. 


الشخص: حاضر يهانم. 


كرماء بشر: بعد ماتنفذ الخطه دى هبقا اعرفك هنعمل اى تانى. 


الشخص : اوامرك يهانم. 


نظرت كرماء بخبث: هنشوف ي رنا هتهربى منى ازاى بعد كدا. 


________________

فى المستشفى. 


احمد بمرح : ها اى اللى مفرحك كدا. 


رنا بضحك : مريم سامحتنى وكمان شوفت عيالها عساسيل اوى وحضنتهم عسل بجد. 


احمد بفرحه على فرحتها : بجد فرحتلك اوى خدى دى فرصه بقا وافتحى صفحه جديده. 


رنا ببتسامه : انشاءالله ….. شكرا انك ساعدتنى ووقفت جنبى وشجعتنى انى اعمل كدا من غيرك مكنتش هتقدم خطوه واحده. 


ابتسم اليها احمد : هييح طيب يلا طيرى على شغلك. 


رنا بمرح: اوك. 


___________________







فى الليل. 

فى منزل صخر. 


مريم بتوتر: صخر ممكن اقولك على حاجه. 


صخر بحب: قولى يحبى. 


مريم بتوتر: بس متدايقش منى ماشى. 


صخر بجديه: هو فى حاجه. 


مريم بتوتر : رنا جات النهارده. 


صخر بجديه: كانت عايزه اى. 


مريم بتنهيده: بوص هى جات مش علشان تدايقنى او كدا. 


صخر بهدوء: اتكلمى ي مريم وبلاش الغاز. 


مريم : هى جات علشان تعتذز منى وتصالحنى. 


صخر : وانتى صدقتيها بقا. 


مريم ببراءه: والله ي صخر هى كانت باين عليها انها صادقه وكمان قعدت تحلف كتير وانا صدقتها ووعدتنى انها مش هتإذينى تانى. 


صخر بهدوء : يحبيبتى ما يمكن امها بعتاها علشان تقول كدا وتكسب ثقتك. 


مريم بتلقائيه: لا هى سابت كرماء وراحت تعيش مع بابا يعنى بعدت عنها وبعدين ي صخر انت جنبى واكيد مش هتخلى حد يقدر يإزينى صح. 


صخر بحب: صح طبعا. 


احتضنته مريم بحب ودفئ. 


مريم بحب: بحبك. 


____________________

فى المستشفى فى غرفه الاستراحه. 


رنا بتعب: اووف النهارده الشغل كان كتير اوى. 


احمد بلطف: خدى اشربى دا. 


رنا وهى تأخذ قاروره الماء : اى دا. 


احمد ببتسامه: دا مياه وعليها لمون ست الكل بتعملها علطول وبتقولى بتريح الاعصاب بس هو فعلا حلو. 


رنا ببتسامه: بحيث كدا بقا اشرب وانا مطمنه. 


ابتسم : اكيد. 


اخذت رشفه من القاروره. 


رنا بأعجاب: واو طعمها حلو اوى. 


احمد ببتسامه: عجبتك. 


رنا : جدااا. 







احمد بحب: خلاص هخليها تعملك معايا بعد كدا. 


 رنا بضحك: لا كدا هتزهق طنط منى. 


احمد بضحك: لا لا مش هتزهق. 


رنا ببتسامه: حسيتها طيوبه كدا يارب اشوفها بقا. 


احمد ببتسامه: طيبه الدنيا كلها فيها والله. 


رنا وهى تنظر له ببتسامه لطيفه: ربنا يخليهالك. 


احمد : يارب. 


رنا وهى تحمل حقيبتها : هطير بقا علشان بابى هينفخنى لو اتأخرت. 


احمد بضحك: ماشى يستى خلى بالك من نفسك. 


رنا ببتسامه : باى. 


خرجت رنا من مقر عملها وهى سعيده جدا ولكن سعادتها لن تكتمل عندما وضع احد على وجهها منديل به مخدر. 


اخذها الى سيارته السوداء الضخمه. 


___________________

فى منزل صخر. 


مريم : صخر مش انت كنت قولت ان طنط وعمو ولانا هيجو. 


صخر بحب: اه كلمتهم وقالو ان هما هيركبو الاسبوع الجاي يوم الخميس. 


مريم ببتسامه : يجو بالسلامه. 


صخر: لانا مش هتحلك. 


مريم بضحك: دى روحى روحى روحى. 


ضحك صخر 


_________________

فى منزل كرماء. 


كرماء بسُخريه : بقا تسيبنى وتهربى وتروحى لبوكى ابوووكى ي رناا. 


رنا ببكاء: حراام عليييكى بقاااا انتى عايزه منى اى. 


كرماء بغل : ترجعى تعيشى معايا وهتسااعدينى انى انتقم من الزفته مررريم. 


رنا بنهيار: مستحيييل مستحييل اعمل كداا انا بكررهك انا مش هأذى اختتتى تااانى انتى شيطاااانه. 


كرماء بسخريه: اختك انتى نسيتى كنتى بتعملى فيها اى…..تؤ تؤ تؤ زعلتينى. 


رنا بدموع: هى سامحتنى خلاص وعدتها انى هتغير. 


كرماء : لا لا شكلك نسيتى انتى عملتى اى كدا بقا لازم افكرك…..اكملت بسخريه شكل رنا حبيبت قلب ماما نسيت ان هى من فتره قصيره اوى اتفقت مع عصابه كبيره انهم يخطفو عيال اختها حبيبتها ويقت**لوهم ومش بس كدا دا كمان يطلعو اشاعات وحشه على اختها روح قلبها وينزلها على السوشيال ميديا علشان تدمر سمعتها ومستقبلها وتاخد جوزها. 


رنا بنهيار : بس بس انا اعتذرتلها. 


كرماء بسخريه: ويترا بقا قولتلها اللى انتى نويتى تعملى واللى وقفك انهم طلبو مبلغ كبير جدا ومقدرتيش تكملى…..اعتقد ان لو كان معاكى المبلغ دا كنتى ودتيلهم الفلوس ونفذتى كمان. 


نظرت اليها رنا بكسر: بكررهكك. 


كرماء بجمود وشر: عارفه دا مش موضوعنا ……انتى عملتى خطوه حاوه خليتى مريم تثق فيكى يعنى اللعب هيكون اسهل هتفضلى تظهريلها حبك ليها و فى نفس الوقت هنكون بنخطط لتدميرها. 







رنا ببكاء : مستحييل. 


كرماء بزهق : بقولك اى منوجعيش دماغى واه لو فكرتى تقولى حاجه لمريم حبيب القلب بتاعك هيتقتل. 


رنا بصدمه ودموع: م..مين. 


كرماء بسخريه: احمد ومتخاوليش تنكرى انك بتحبيه وهو كمان بيحبك ما علينا انا قولت لو فكرتى تعملى حاجه غير اللى فى دماغى انسى خااالص فااهمه. 


رنا بنهيار: حرام عليكى. 


كرماء بخبث: وكمان هعرف مريم انك كنتى ناويه تعملى اى. 


رنا بتسرع: مش هتصدقك. 


كرماء بسخريه وهى تشغل ڤيديو على هاتفها: ودا مش كفيل. 


محتوى الڤيديو : كانت رنا تتحدث فى الهاتف وهى تقف فى منتصف غرفتها كانت تتحدث بغل كبير وهى تتطلب من تلك العصابه القداء على اولاد شقيقتها وتشويه سمعتها. 


رنا بصدمه : اازااى. 


كرماء : دلوقتى متطره انك تسمعى كلامى. 


_____________________

فى منزل ساره. 


ساره : يمالك متتعبنيش معاك بقا يلا حل الهوم وورك. 


مالك بعند: لا لا انا عايز اروح عند زين. 


ساره : يا ابنى الساعه اتناشر بليل وانت هتشوفو فى المدرسه بكرا. 


مالك: لااا انا عايز اروح العب انا وهو كوره. 


ساره : طيب هوديك بكرا والله بعد المدرسه. 


مالك ببراءه: وعد. 


ساره ببتسامه: وعد بس تعمل يور هوم ورك الاول. 


مالك بفرحه: اووكى. 


___________________

بعد مرور اسبوع. 

فى تمام الساعه العاشره مساءا ___________________

فى منزل صخر. 


مريم ببتسامه : اهلا ي اونكل اهلا ي طنط. 


والد صخر : اهلا يبنتى. 


والدت صخر: اهلا يروحى. 


لانا بمرح وهى تدخل من المنزل : مريوووووماااااعععع. 








واسرعت اليها وهى تركض ومريم ايضا ذهبت اليها وهى تركض بفرحه. 


مريم وهى تحتضن لانا: لووووولى. 


لانا بمرح: الواد جوزك فين. 


صخر بقرف مصانع: الواااد. 


لانا بمرح: اييووه الوااد. 


صخر وهى يضربها على خدها بخفه: طيب احترمى فرق السن اللى ما بينا. 


لانا بضحك: خلاص يعم متزعلش المهم عامل اى. 


صخر : بخير الحمدلله وانتى. 


لانا : زى الفل. 


رنا وهى تدخل الى المنزل. 


رنا بحرج: او اسفه مكنتش اعرف ان عندكم ضيوف. 


مريم ببتسامه: لا دول عيله صخر مش ضيوف هيقضو معانا الاجازه. 


رنا وهى تلقى عليهم السلام: اهلا انا رنا اخت مريم. 


الجميع: اهلا يا حبيبتى. 


ابتسمت اليهم ووجهت نظرها الى مريم. 


مريم : اى. 


رنا : تعالى. 


ذهبو الى مكان خالِ


مريم : كلو ماشى تمام. 


رنا ببتسامه خبيثه: جبتلك مل الادله. 


مريم : معاكى تسجيلات. 


رناا بخبث: وانا انسا حاجه زى دى. 


مريم بخبث: اما نشوف يكرماء. 


#روايه_مريم 

#مريم_توفيق❤️ 


                الفصل الثالث والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×