رواية حب الهلال الفصل الثاني عشر 12 بقلم سما الحملاوي

رواية حب الهلال الفصل الثاني عشر 12 بقلم سما الحملاوي 

 

#حب_الهلال🌙♥

#البارت_١٢🌙♥

نجمه بقلق...يعني ايه 

هلال بقسوة...يعني يانجمه كل واحد من الطريق الي يريحوا سلام 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

نجمه بصدمه...انت بتقول ايه يعني ايه

هلال...انا قولت الي عندي ربنا يسعدك

نجمه دموعها بدأت تنزل جامد...هلال انا غلطت حقك عليا بس متسبنيش 

هلال...بصلها ومشي 

نجمه حاولت تروح وراه لكن معرفتش كان هو مشي بسرعه واختفي...

فضلت تعيط في الشارع..

فوق في البلكونه عند خالتها...

صفيه بقلق...هو عملها ايه الي ما يتسم دااا 

محسن...باين انو سابها

هاجر بقلق عليها...انا هنزلها يابابا 

محسن...ماشي يلا








عند هلال..

واقف في شارع جانبي بيتفرج عليها وهي كانت مدياله ضهره وبتعيط...

بص على البلكونه شاف خالتها واقفه ف قرر ميعملش الي في دماغوا دلوقتي...

بص لقى طفل معدي جنبو قالوا يروح ينده لنجمه تشوف معاه حاجه وهو عارف انها بتحب الاطفال...

الطفل...طنط 

نجمه بدموع وحنيه...نعم ياقلبي 

الطفل...حضرتك ممكن تيجي لحظه

نجمه بأستغراب...فين 

الطفل...تعالي بس 

شدها وهي مشيت معاه على طول وصل عند الشارع الي في هلال وهلال شدها من دراعها بسرعه...

نجمه بخضه...انت بتعمل ايه 

هلال بأبتسامه...بخطفك 

نجمه بصتله بعتاب...انت هتسبني 

هلال...مقدرش ياروحي 

نجمه...عملت كدا ليه 

هلال...عشان احسسك بنفس الوجع 

نجمه...انا بحبك ياهلال 

هلال...وانا كمان ياوردت هلال 

نجمه كانت فرحانه اوي بس انتبهت لنظراته...

نجمه بقلق...هو في ايه 

هلال بغيظ...لبسك ضيق ياهانم

نجمه...مقصدتش 

هلال مسكها من دراعها...لأخر مرا اللبس دا يتلبس اطلعي يلا وبكره هنرجع القاهره 

نجمه...ارجع انت انا قاعده مع خالتي 

هلال...بكره تكوني جاهزه

بصتلوا بصدمه اكتر لما سابها ومشي...

نجمه طلعت وقابلت هاجر وحضنتها جامد...

هاجر...الله ما انتي فرحانه اهو 

نجمه حكتلها على كل حاجه..

هاجر...ربنا يسعدك ياجو

طلعوا وحكتلهم وزعلوا انها ماشيه بكره...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

تاني يوم الساعه ١١الضهر...

صفيه...يعني خلاص هتمشي 

نجمه...كلها اسبوع وانتي جايه عشان هيبئا فاضل اسبوع على فرح نادر وعلا

محسن...ياحبيبتي انتي نورتينا 

نجمه...وانتو كمان والله 

هاجر...انا جهزت

نجمه...يلا يا حب 

روئه...وكمان هتاخدي هاجر معاكي وسيباني 

نجمه...بعد الامتحانات هنقعد مع بعض طول الاجازة ياعمري 

فلااااش باك...

نجمه...جوجو هتيجي معايا بكره

هاجر...فين

نجمه...انا راجعه وهترجعي معايا لحد فرح نادر وعلا 

هاجر بفرحه...بجد بس ماما هتوافق

نجمه...سيبي ماما عليا انا بس جهزي حاجتك 

واتحايلت عليهم كتير لحد ما وافقوا...

بااااااك...

محسن...خدو بالكم من نفسكم

نزلوا من البيت كان هلال بعت واحد من رجالته يجبلوا عربيتوا وكان مستنيهم...

هاجر بهمس لنجمه...هو دا

هلال ضحك وقال...ايوه هو دا 

هاجر بكسوف...احم ازي حضرتك 

هلال...الحمدلله نجمتي عامله ايه 

نجمه...الحمدلله وانت

هلال...بخير

ركبوا العربيه...

في نص الطريق هاجر نامت ونجمه كانت قاعده جنب هلال بيتكلموا...

هلال...تاني مرا متروحيش مكان الا بأذني وتترجعي الشغل بكره 

نجمه...حاضر

هلال...حاسس عاوزه تقولي حاجه 

نجمه...انت ليه اتغيرت مش حاسه فيك احساس زمان مع اننا كنا صغيرين لكن كان كلامك ديما بيحسسني بأحساس مختلف

هلال بصلها كتير وقال...هتعرفي قريب 

نجمه سكتت بضيق وبصت على هاجر وبعدين فتحت فونها تلعب في...

بعد شوية وقفوا في زحمه الطريق وكان جنبهم عربية فيها شباب...

نجمه مكنتش واخده بالها وهما كانوا عمالين يبصولها...

هلال لاحظ وبصلهم نظرات حاده..

فجأة نجمه لقت الشباك بيتقفل استغربت وبصتلوا لقتوا مضايق وبصت على العربية لقت شباب ضحكت بصوت عالي...

هلال بضيق...بتضحكي ليه







نجمه بطفوله...انت غرييب بس انا بحبك

هلال بصلها وضحك وقال بصوت عذب...

اصابك عشق أم رميت بأسهم

فما هذه إلا سجية مغرم

ألا فاسقيني كاسات وغني لي

بذكر سليمة والكمان ونغمي

أيا داعيا بذكر العامرية أنني

أغار عليها من فم المتكلم

أغار عليها من ثيابها

إذا لبستها فوق جسم منعم

ليل ياليل ليل الليل يا ليل يا ليل

يا ليل..أغار عليها من أبيها وأمها

إذا حدثاها بالكلام المغمغم

وأحسد كاسات تقبلن ثغرها

إذا وضعتها موضع اللثم في الفم

أغار عليها من أبيها وأمها

إذا حدثاها بالكلام المغمغم

وأحسد كاسات تقبلن ثغرها

إذا وضعتها موضع اللثم في الفم

ليل يا ليل

نجمه بفرحه...حلوووو اوي 

هلال...بحبك

نجمه...وانااا كمان 

هاجر بمقاطعه ومرح...حد قالك يانجم ان الاغاني حرام في رمضااان

نجمه بضحك...انتي صحيتي امتى 

هلال بمرح...الموسيقى يا اختااااه الموسيقى

هاجر بضحك...ربنا يديمكم لبعض لكن بس بئا عشان انا سنجوله 

هلال بغمزه...عندي ليكي عريس بس تظبطي موضوعي عند خالتك اشطا 

هاجر بسرعه...اتقدم انت ومتاكلش هم 

نجمه بغيظ...لا ونبي وانت بتغمزلها وانت بتبعيني 

ضحكوا كلهم...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

عند علا ونادر...

نادر...ايه رأيك في الشقة دي 

علا بفرحه...واسعه اوي وحلوة

نادر بحب...دي بقت ملكك 

علا بأبتسامه...ربنا يخليك ليا يارب 

نادر...يااارب ناقص العفش هننزل بكره نجيبوا وتكون نجمه جت وتنزل معانا ويبئا مش ناقص حاجه 

علا...الاجهزه كلها جيباها وتبئا شقتنا جهزت كلها 

نادر...مبروك علينا ياحبيبي 

علا...يباركلي فيك

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عدا اليوم ونجمه وصلت هي وهاجر البيت في اذان المغرب وهلال روح بيتو...

نور...هاجر ياحبيبتي عامله ايه 

هاجر حضنتها...الحمدلله يانونو

نور...عامله ايه يانجمتي 

نجمه حضنتها...الحمدلله ياحبيبتي 

دخلوا وبعد سلامات كتير فطروا وقعدوا...

نورسين...هتقعدي معانا لفرح نادر 

هاجر بحزن...اه ان شاءلله 

هاجر كانت داخله اوضة نجمه قابلت نادر كان لسه داخل من البيت بعد ما فطر هو وعلا...

نادر...ازيك ياهاجر عامله ايه ياجوجو

هاجر بأبتسامه حزينه...الحمدلله يانادر انت اخبارك 

نادر بأبتسامه...الحمدلله 

هاجر...الف مبروك لـ لـيك انت وعلا

نادر...الله يبارك فيكي عقبالك 

ابتسمتلوا ودخلت...

فضلت تعيط كتير...

نجمه دخلت الاوضة واتخضت لما شافتها كدا...هاااجر حبيبتي مالك 







هاجر بدموع... لا ياحبيبتي متقلقيش مافيش 

نجمه بقلق...مالك ياقلبي 

هاجر بكدب...والله عادي انا بس بعيط عشان افتكرت تيته انتي عارفة اني متعلقه بيها وخالتو شبها وكدا

نجمه بشك...الله يرحمها ياحبيبتي كلنا كنا بنحبها هي في مكان احسن من هنا قومي ارتاحي 

هاجر...حاضر ياحبيبتي 

نامت على السرير ونجمه دخلت البلكونه كلمت علا وبعدين شافت الرسايل الي مبعوتالها...

رساله من مجهول...»طبعا انتي صدقتي كل دا وانه جاب واحد تبعه يخلي يعمل فبركه في الريكورد ويقولك بصي الكدب عشان يكمل لعبته«

نجمه بشك لكن كدبته...انت مين 

مجهول...مش لازم تعرفي 

نجمه...انتي ميرنا 

ميرنا...طيب كويس انك عارفه وفاهمه انا بعمل كدا عشان انا اتخذلت منه ومعتبراكي اختي والله اه كنت بحبه لكن كفااايا بئا هو هيفضل يضحك على بنات الناس 

نجمه افتكرت كلامها معاه وانو اتغير...وبعدين 

ميرنا...لو مش مصدقة تعالي بكره واسمعي بودانك هنكون في**** الساعه**

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

تاني يوم في المكان الي ميرنا قالت عليه...

نجمه راحه بتقدم رجل وتأخر رجل خوفاً من انه يطلع حقيقه...

راحت المكان وكان عبار عن شقة ولقت الباب مفتوح دخلت وكان هلال وميرنا في اوضة وقفت على الباب تسمع...

هلال...يابنتي انتي في القلب نجمه دي عبار عن لعبه وانا خليتها تصدق 

ميرنا لمحت نجمه...بس هي شكلها بتحبك 

هلال...وانا بحبك انتي ياميرنة قلبي 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

استوووووووووووووووووب...

#بقلمي_سما_الحملاوي♥


                     الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×