رواية حب الهلال الفصل الرابع عشر 14 بقلم سما الحملاوي
#حب_الهلال🌙♥
#البارت_١٤🌙♥
خرجت من المستشفى وفونها رن ردت...
نجمه....حاضر ياميرنا نص ساعه وهكون عندك
وافتكرت لما كانت في الطريق للمستشفى..
فلاش باك...
نجمه رنت على ميرنا...
نجمه...ميرنا انتي فاضيه
ميرنا...ايوه ليه
نجمه...عاوزه اقابلك ضروري
ميرنا...طيب نتقابل فين
نجمه...في****
ميرنا...طيب انا هروح اهو
باااك...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
الي بيراقب نجمه وبيوصلوا اخبارها...هلال بيه سمعتها بتقول انها هتقابل ميرنا هانم
هلال قام بسرعه من على الكرسي...اعرفلي هي راحه فين بسرعه وانا جاي في الطريق
ايمن...حاضر يا هلال بيه
قفل معاه وقعد متوتر جدا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه وصلت مكان ميرنا كان مكان مافيهوش ناس كتير وفاضي شوية...
ميرنا... نعم طلبتيني
نجمه قربت منها...انا عرفت كل حاجه من الاول خالص
ميرنا بضيق...والله وعرفتي ايه بئا
نجمه بهدوء...عرفت علاقتك بهلال من زمان
وحكتلها كل الي هلال قالوا...
ميرنا بصتلها وعيونها فيها انكسار..
نجمه فتحت دراعها وقالتلها...تعالي ياميرنا قربي
ميرنا اكنها مصدقت ودخلت بسرعه في حضنها وفضلت تعيط عياط هيستيري..
في الوقت دا جه هلال...
كان رايحلهم لكن وقف لما شافهم حاضنين بعض وميرنا بتعيط...
نجمه دموعها نزلت...خرجي كل الي في قلبك يا ميرنا عيطي براحتك
ميرنا بعياط...كنت بحبو والله ما بأيدي مكنتش شايفه حد يوجهني بعدت عن الطريق الصح وبئا اسـ اسلوبي وـ وححش انا حبيتوا واكتر غلط اني حبيتوا حب امتلاك اتوجعت وشيلتوا ذنبي
نجمه خرجتها من حضنها وقالتلها بحزن...الحب ياعمري مش بأيدنا لو كان بأيدنا كان في حاجات كتير هتتغير دا قدر ومكتوب وقدرك كدا وقدري كدا وكل واحد هياخد في النهاية شريكة انتي لسه شريكك هيجي وصدقيني هتعرفي ان حب لهلال كان مجرد حب تعود وعشرة وان حبك الحقيقي لسه مكنش جه
ميرنا بحزن...انتي طيبة اوي انا ازاي كنت عاوزه ادمرك كدا
نجمه بأبتسامه حانيه...ياحبيبتي الي حصل حصل انسي
ميرنا...انا اسفة سامحيني
نجمه...اختي وكانت محتاجه تتعلم درس واتعلمتوا
ميرنا...بجد انا اختك
نجمه...واكتر كمان دا انا ليا الشرف
ميرنا حضنتها...احسن اخت في الدنيا
نجمه حضنتها وقالت بمرح...عارفة مبن بيراقبنا
ميرنا بأستغراب...مين
نجمه بضحك...بصي ورايا كدا
ميرنا بصت وكان هلال واقف...ايه دا دا هلال
نجمه بضحك ولفت...امشي معايا يلا
راحولوا وهلال استغرب انهم عرفوا انه واقف...
نجمه بهدوء...هلال ميرنا عاوزه تقولك حاجه
ميرنا وهي منزله راسها بحزن وكسوف...هلال انا..انا اسفة على كل حاجه اسفة على طمعي فيك اسفة على حب الامتلاك الي كان عندي اسفه على سلوكي اسفة على غروري اسفة على اذيتي ليكم اسفة على كل حاجه عملتها انا كنت فاهمه غلط والله وغلط وندمانه الي فوقتني هي نجمه نجمه بتحبك ياهلال اوي وجدعه حافظ عليها مش هتلاقي زيها تاني وانا واثقه انك بتحبها وفي النهاية بقولك تسامحني ياهلال
هلا فضل ساكت ونجمه بصتلوا بقلق انه هيكسفها ومش هيرد عليها...
ميرنا بخذلان...انا همشي ومش هتشوف وشي تاني متقلقش بس المهم انك تسامحني
كانت ماشي بس هلال مسك ايدها وقال...استني
ميرنا بصت على ايده..
هلال بهدوء رفع راسها...انا الي يعتبر ربيتك مع ان الفرق بنا مش كبير كنتي عاقلة وهاديه انا الي المفروض اطلب منك تسامحيني اني مقدرتش ابادلك المشاعر وياستي انا مسامحك اصلا انتي اختي ياميرنا ومقدرش ازعل منك
ميرنا فرحت جدا وهو قرب باس راسها...
نجمه بأبتسامه...شوفتي ياستي يلا بئا افرحي
ميرنا جريت حضنتها...انتي احسن واحده في الدنيااا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
وصلوا ميرنا واتحركوا بالعربية...
هلال...عرفتي منين اني واقف شوفتيني
نجمه بضحك...انا عارفة انك بتراقب كل تحركاتي
هلال بضحك...انتي يابت طلعتي مش سهله
نجمه بغرور...شوفت بئا
هلال باس كف ايدها...وانا حبيبتي لازم تكون ذكيه وقوية ودا الي فيكي ياروحي
نجمه خجلت من حركته وقالت...ركز في الطريق
هلال بضحك...بتفصليني ديما
نجمه بغيظ...والله لو عملنا حدثه ما انت هتقول بسببي
هلال ضحك...فال الله ولا فالك ياشيخه
قعدوا يضحكوا وبعدين وصلها علي البيت..
نجمه...ازيك يابابتي
محمد ببرود...تمام
نجمه بأستغراب...في ايه ياحبيبي
محمد...مافيش حاجه ادخلي اوضتك يلا
نجمه دخلت بأستغراب...
هاجر...نجومه عامله ايه
نجمه بأبتسامه...بخير ياحب
هاجر...مالك
نجمه...مش عارفة بابا مالو
هاجر بأستغراب...مالو ما هو تمام
نجمه...خلاص سيبك المهم انتي عامله ايه
هاجر...بخييير
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
محمد...هاااجر
هاجر...نعم ياحبيبي
محمد...ادم استأذن مني تفطري معاه انهاردة
هاجر بكسوف...وحضرتك قولت ايه
محمد بأبتسامه...موافق يلا روحي اجهزي وهو هيعدي عليكي
هاجر...حاضر يا اونكل
نور بأبتسامه...الولاد كلهم كبروا عقبال نجمه
محمد...اممم يارب
في اوضة نجمه...
نجمه بأبتسامه...اوعا بئا الي هيفطر برا
هاجر بخجل...انا مكسوفه اوي
نجمه بغمزه...يلا بس يابت خلصي عشان تلحقوا
هاجر خلصت وخرجت كان ادم مستنيها تحت نزلت على طول...
كان نادر طالع...
نادر بأستغراب...راحه فين
هاجر بأبتسامه...راحه افطر مع ادم
نادر بأستغراب...دا الي هو ازاي بصفته ايه
ادم جه عليهم...بصفتي خطيبها
نادر...ودا حصل امتى انا مش فاهم
ادم حكالوا بضيق كل حاجه...
نادر بأبتسامه...اه طب الف مبروك
هما...الله يبارك فيك
مشيوا وهاجر راحت تركب العربية مع ادم...
ادم بحب....ايه القمر دا
هاجر بخجل...تسلملي
ادم باس ايدها...يديمك ليا
هاجر اكتفت بأبتسامه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
في اوضته...
نادر...انا بجهز اهو انتي جهزتي
علا في الفون...اه انا جهزت مستنياك
نادر...انا نص ساعه واكون عندك اهو
قفلوا سوا وهو خرج من اوضته...
نادر...بابا ماما انا نازل هفطر مع علا برا
محمد...طيب يابني
نور...ماشي ياحبيبي
نزل ونورسين قالت...ياعيني ياعيني كل واحد نزل مع حبيبه
ماجد...قصدك ايه ياختي
نورسين بدلع...فاكر ايام خطوبتنا ياحبيبي
ماجد...ياااا دي ايام تتنسي
نورسين بدلع...تعالى نعيدها
ماجد بغيظ....اتهدي لحد ما نطلع بتنا احنا قدام الحج والحاجه
محمد بضحك...انتي يابت مش بتتكسفي
نور...مافيش حياء
وقعدوا يضحكوا...
نورسين...يوووه ما هو جوزي بردو
ماجد...بس بئا بس
فضلوا كلهم يضحكوا على نورسين وكلامها...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند علا ونادر...
نادر وصل لعلا...
نادر بغزل...ايه القمر دا
علا بأبتسامه...تسلملي يلا بئا الفطار قرب
يلا ركبوا العربية وراحوا في طريقهم لمطعم..
..
عند ادم وهاجر...
هاجر...هنروح نفطر فين
ادم بشرود...في مطعم****
هاجر بأستغراب...مالك
ادم...هاجر انتي حسيتي بحاجه من ناحيتي
هاجر بعدم فهم...مش فاهمه
ادم بعصبيه...شعورك اتحول لحب يعني
هاجر...انت بتتعصب ليييه وبعدين لسه لازم اخد وقتي
ادم بسخريه...وبالنسبه لنادر شعورك لسه زي ماهو ناحيته
هاجر...ادددم نادر ابن خالتي وشعوري دلوقتي مجرد اخوه زي زمان وانا عاوزه علاقتكم ترجع حلوة متبقاش كدا بسببي
ادم فكر في كلامها وقال...حاضر ياهاجر يلا احنا وصلنا
نزلوا من العربية ودخلوا المطعم...
شافوا علا ونادر قاعدين...
هاجر بهمس...دا علا ونادر اهو
ادم بأبتسامه...لحظه وجايلك
سابها وراح ناحيه نادر...
ادم بأبتسامه...الله انت هنا
نادر قام بأبتسامه...شوفت ياسيدي صدفة حلوة
علا...طب ونبي يانادر نروح نقعد معاهم هاجر وحشتني بقالي كتير مقعدتش معاها من ساعه ما مشيت
ادم بضحك....طب تعالو فعلا
نادر...طب ياسيدي يلا بينا
راحوا وهاجر استغربت...
علا راحت عليها وحضنتها...وحشتيني اوي ياجوجو
هاجر...وانتي كمان يالولي عامله ايه ياحبيبتي
علا...الحمدلله بخير الف مبروك عرفت ان ادم اتقدملك
هاجر...يبارك فيكي ياقلبي والف مبروك ليكي.
علا...الله يبارك فيكي يارب ياحبيبتي
نادر...ناوين فرحكم امتى
ادم...انا لسه متكلمتش معاهم لكن شكلي هخلي بعدك
هاجر اتصدمت بس فرحت وابتسمتلوا...
نادر بتفكير...طب ما تقول لعمو محسن وتخلي معانا
علا...اه والله فكره حلوووة
ادم...فعلا ايه رأيك ياهاجر
هاجر بكسوف...الي تشوفوا بس اتكلم مع بابا وماما الاول وبردو خالتي واونكل محمد
ادم...اكيد هيحصل
نادر بأبتسامه...دا لو حصل هيبئا يوم تحفه
بعد شوية الفطار نزل وفطروا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند نجمه...
حطوا الفطار وقعدوا يفطروا...
نورسين بضحك...ايه ياختي كلو بيتجوز وانتي قاعده
نجمه بحرج...احم ربنا يتمم لهم على خير
نور بضيق...بت يانورسين هزارك التقيل دا تبطلي
نجمه بهدوء...خلاص عادي ياماما انا شبعت هقوم اصلي المغرب
قامت تصلي المغرب...
محمد بضيق...مكنش لازمته يانورسين الكلام دا
نورسين بحرج...والله ما كنت اقصد هقوم اصالحها
ماجد...لا سيبيها دلوقتي
عند نجمه صلت وخلصت صلاة ودخلت بلكونة اوضتها...
قعدت على السرير بهدوء...
نجمه لنفسها...انا لازم انهي الموضوع دا هلال مش هيفضل معلقني نادر حب علا تاني يوم راح اتقدملها وهيتجوزوا اهو ادم قابل هاجر واعترف بحبه في نفس اليوم كلم اهلها وانا عارفة بقابل هلال كل يوم وحصل مشاكل كتير وهو لسه متقدمش حليت كل المشاكل وخلاص مبقاش حاجه الي بيحصل دا غلط وحرام لازم ينتهي
استنت شوية ورنت عليه...
هلال...نجمتي عامله ايه ياحبيبي
نجمه بهدوء...بخير
هلال...مالك حاسك زعلانه
نجمه...هلال هو احنا هنفضل كدا كتير
هلال بعدم فهم...كدا ازاي يعني
نجمه...هلال الي بيحصل دا مينفعش كل الي حواليا اعترفوا تاني يوم اتقدموا ياهلال انا حاسه ان الي بيعملوا ذنب الحب مش حرام بس طلاما انت جاهز وبتحبني وانا كذلك ليه نتأخر
هلال...اااه عشان كدا مضايقة
نجمه...اه
هلال سكت شوية وقال...بصراحه يانجمه
نجمه بقلق...في ايه
هلال...معلش احنا ممكن نأجل فترة الخطوبة دي سنه ولا حاجه لحد ما اتأكد من مشاعري
نجمه بغضب...تتأكد من مشاعرك
هلال...اه طبعا
نجمه بسخريه...اتأكد منها بئا بعيد عني امبارح بتقولي معرفتش تحب ميرنا عشان وانهاردة عاوز تتأكد من مشاعرك شكلك مش سوي نفسياً ياهلال سلام انا مش عاوزه اعرفك تاني
قفلت معاه لكن...
استوووووووووووووووووب...
#بقلمي_سما_الحملاوي♥