رواية حكايتي الفصل الثاني عشر 12 والاخير بقلم سلمي ابراهيم
رواية حكايتي الحلقه 12 والاخيره
فتحت عيونها شافته ادامها ونفس الصوره اللي كانت رسماها في خيالها وكانت مبتسمه ليه ولقيتو مبتسم ليها و...
سليم بلهفه وحب..ملك حبيبتي...انتي شيفاني
ملك بفرحه هزت راسها..اه ...شيفاك ..قرب عليها وحضنها اوي وهي حضنته اوي
سليم..حمدلله على سلامتك يحبيبتي ...وبعد عنها شويه وجاتلها شروق حضنتها وكانت فرحانلها جدا ...وقعدو مع بعض شويه و..
سليم..ملك انا هروح بس مشوار كدا وجيلك .
ملك بقلق..مشوار...مشوار اي.
سليم بابتسامه..هتعرفي..وبا*س ايديها وراسها ومشي.......اول ما خرج اتحول وشوه من الفرحه والابتسامة للغل ورغبتو انو ياخد تار حبيبتو ...ركب عربيته وراح ونزل من العربيه بهدوء ودخل المخزن وباين عليه البرود لكنه من جواه بيغلي وكان محمد متك*تف ومض*روب جدا ووشه مليان دم وتعبان جدا وراح سليم قعد ع الكرسي ادامه ووراه رجالته وفضل باصصله باحتقار..
سليم..اي..اتوج*عت يلا .....الضر*ب وج*عك اوي ...صح .....دي حاجه بسيطه ..انا لسه ماخدتش حقي وحق مراتي
سكت محمد وباصص ف الارض ومرعوب منه .....
سليم..كنت بتحس بايه ونت داخل بيتي وبتضحك معايا ومراتي تجيبلك الطفح لحد عندك ونت عامل فيها كل دا ...
محمد..انا مضربتهاش علي ايديها ...هي اللي ج.....قاطعه سليم وقال للرجاله يخرجو برا عشان ميعرفوش حاجه عن مراته
سليم..للدرجه نت ك*لب.....عاوز كمان تتكلم أدام الرجاله يلا .....دا انت عيل نا*قص فعلا......
محمد ..يسليم بقولك هي اللي رضيت وجاتلي وخليتني احب.....قاطعه سليم
سليم..أخرس...اوعي تجيب سيرتها علي لسانك دا تاني ....انت راجل كدا بقا ...لما تخلي بنت تحبك وتتعلق بيك تقوم تعمل فيها كدا..هي دي الرجوله ياض...لا برافو .....وقام وقف..انا احييك علي رجولتك بجد ..وقرب منه وضربو في وشو وقال..بحييك اهو ياض....وفضل يضرب فيه ويطلع كل غله وحرفيا كسرو من كتر الضرب و...
سليم..كفايه عليك كدا...الحكومه بقا تكمل عليك
محمد بيتكلم بصعوبه.. حكومه...
سليم..اه ...مهو نت اغت*صبت واحده وسببتلها عاهه وعميتها وطبعا لازم القانون ياخد مجراه ...ونا بلغت عنك والشهود شروق والعيال اللي كانو معاك انا اديتهم فلوس وراحو شهدو ضدك ...مكملش الكلام ودخل البوليس اخدو وحس ساعتها سليم انو ارتاح واخد حق مراتو وحبيبتو ..وراحلها المستشفى وهو مبسوط وباين علي وشه النصر والفرح دخل لها وكانت هي قاعده ع السرير لوحدها في الاوضه واول ما دخل فضلو باصين لبعض زياده عن الدقيتين مركزين جدا في ملامح بعض وقرب عليها ومسك ايدها
سليم..خدتلك حقك يملك ....خدت حقك وحقنا كلنا
ملك بفرحه شديده..بجد يسليم ...عملت اي..وكملت بقلق..اوعي تكون قتلته
سليم بضحكه..لا متخافيش..هو نا صحيح كنت هعمل كدا بس سامي صاحبي حذرني ...انا ضربتو وسجنتو بس
ملك..انا اسفه يسليم بجد علي كل اللي حصل مني ...اتمني تكون سامحتني
سليم..سامحتك يملك...بس اهم حاجه نكون اتعلمنا من الدرس دا ..ونعلمو لعيالنا انشاءالله
ملك..صح...انا اتعلمت والله...اتعلمت حاجات كتير اوي ...شكرا يسليم
سليم..عاوزه تشكريني بجد
ملك..اه...ازاي
سليم..هتعملي تلت حاجات ...اول حاجه هنروح لاهلنا نصالحهم ونعرفهم اني اخدت حقك بس مش هنقولهم سبب انك مكنتيش عاوزه تقولي اسمه
ملك بفخر بجوزها وحبيبها..اومال هنقول اي
سليم..هنقول انك مكنتيش راضيه تقولي عشان مكناش هنصدق لانو صاحبي وكدا ....تاني حاجه عاوزك متخافيش من اي حاجه طول ما انا جنبك واي حاجه قلقتك بس قوليلي عليها ونا هحلهالك فثانيه
ملك..حاضر يحبيبي ...وتالت حاجه
سليم..تعالي فحضني اوي ...ابتسمت ملك وحضنتو اوي ....عدي الوقت وراحو لاهلهم صالحوهم ومبقاش في مشاكل بينهم وقعدت ملك مع امها لوحدهم كتير اوي حكتلها عالحقيقه وقالتها هي لي عملت كدا ..حست الام بالذنب بسبب عدم اهتمامها ببنتها لكن في الاخر اخدتها في حضنها واتصالحو
روحو ملك وسليم وهما ماسكين في ايد بعض بانتصار وفرحه ودخلو الاوضه قعدو
سليم..مبسوطه يملك...
ملك..مبسوطه عشان انت معايا وشايفاك..وشايفه نظرتك ليا بعيونك القمر دي ..انا كنت محرومه من النظرات دي
سليم..بحبك يملك ....
ملك..ونا بحبك يسليم ...وشدها لحضنه وكمل..مش يلا بقا
ملك بضحكه وتوتر..يلا...يلا اي
شالها سليم رما*ها ع السرير براحه وقعد جنبها وفضل يملس علي شعرها ويبو*سها من كل وشها
ملك بتوهان..سليم هو ممكن اسالك سؤال
سليم..اممم..اسألي
ملك..هو نت لي ديما بتملس علي شعري كدا
سليم بابتسامه..لما باجي ادي اي طفل حقنه وبيكون خايف بلاقي ابوه او امه بيملسو علي شعره كدا فيحس بالأمان
ملك..انا مش بحس بالأمان غير ونت لامسني
سليم.. هحبك اكتر من كدا اي ...تعالي بقا.................
بعد مرور سنه كان واقف سليم أدام اوضه المستشفي هو وعيلتهم وشروق صاحبها مستنين الدكتور اللي بيولد ملك يخرج وفعلا خرج وملك جابت توأم ولد وبنت وساموهم احمد وفريده وحست ملك ان خلاص أيامها الحلوه جايه وربنا عوضها بعد ما تابتله بجد وسليم فرحان جدا بيها وانو كون اسره جميله بيحبهم بجد
خلصت روايه حكايتي اتمني تكون عجبتكم
تمت