رواية حكايتي الفصل الخامس 5 بقلم سلمي ابراهيم

رواية حكايتي الفصل الخامس 5 بقلم سلمي ابراهيم 

 

رواية حكايتي الحلقه الخامسه 

سليم بقلق..هو نا هتجوز علي ملك يبابا....

ايمن..ومالك قلقت كدا لي ..ما احنا متفقين من اول يوم اتجوزتها علي كدا 

سليم بتردد..مش عارف بقا يبابا ....بس انا مش عاوز دلوقتي 

ايمن،.يبني لو خايف علي زعل عمك او كدا فاطمن هو عارف اللي بقولهولك دا وملك كمان عارفه وكلهم ..من اول يوم واحنا مفهمنهم 






كان لسه سليم هيرد فجأه  سمع صوت خارج من اوضه ملك وكان زعيق من امها وحاجه وقعت على الأرض..قام جري سليم وأيمن دخلو لقو امها ومرات عمها عمالين يزعقولها ولقوها وقعه علي الارض ومنهاره من العياط وعاملين يقولو..يا وس*خه ..مخبيه اي متنطقي مقدرش يستحمل كدا سليم ولقا امها راحه تمسكها عشان تكمل عليها ضرب محسش بنفسو وراح زق مرات عمو والكل استغرب ومسك ملك من ايديها قامت حضنته اوي ومنهاره من العياط .......

ايمن بعصبيه..اي اللي انت عملتو دا ..بتزق مرات عمك

سليم بزعيق..هي بتضربها لي ..هي ناقصه حرام عليكم

ايمن..وطي صوتك يسليم ونت بتتكلم 

حاول سليم انو يهدي ورجع لحالته الطبيعيه وكانت ملك ماسكه فيه جامد وجسمها بيترعش اوي..

سليم..لو سمحتم انتو عاقبتوها بما فيه الكفايه ..وجوزتهاللي امانه تحت ايدي يعني محدش ليه حق يعملها اي حاجه غيري انا وبس ...






علاء..يبني احنا لازم نعرف مين عمل فيها كدا عشان نجيب حقها وحقنا كلنا وهي مش راضيه تقول اسمه...

سليم..محدش هياخد بتار مراتي غيري انا وبس ....قفلو بقا عالموضوع دا عشان ابتديت اتعصب ...

وفضلت ملك ماسكه فيه وحاوطها هو بدراعه واستاذنو أهلهم ومشيو فقام شالها ونيمها علي السرير وقعد جنبها وفضل يملس علي شعرها الحرير وهي الدموع نازله منها جدا وقلبو يوجعو اكتر و....

سليم بحنيه..ملك...قومي اتعدلي ...قامت ملك قعدت وكمل هو..متزعليش يملك هما بس بيعملو كدا عشان خايفين عليكي ودمهم محروق بس وعاوزين ياخدولك حقك ....

ملك بدموع..ونت ...مش خايف عليا ومش عاوز تاخد حقي.....

بصلها سليم في عيونها الجميله لكنها للاسف اتحرمت من شوف النظرات الجميله دي وقالها..اكيد خايف عليكي 

ملك ..اومال لي مش بتعمل زيهم.......مقدرش يرد عليها ومش عارف يقولها اي اصلا ...

سليم..ممكن بس تمسحي دموعك وتقومي معايا 

ملك..اقوم فين...

سليم بيحاول يفكها..هنقوم ندخل المطبخ سوا نعمل اكل ..احنا ما اكلناش حاجه من الصبح ونا جعان بصراحه ..نتي مش جعانه

ضحكت ملك كدا ضحكه خفيفه ظهرت غمازاتها ..احنا في اي ولا اي يسليم

سليم بضحكه..يشيخه سيبك من الهم دا ..أنا مبحبش النكد..يلا تعالي معايا دا انتي هتشوفي الشيف سليم بقاا

ضحكت ملك اوي وسط دموعها فمد ايده مسحلها دموعها بايده براحه حست هي انها متطمنه اوي وساب ايده علي وشها شويه قامت رفعت ايديها ولمست ايده وفضلو ساكتين حوالي دقيقه وفاق سليم...تعالي يلا بقا ...وشالها لحد المطبخ ودخلو...





سليم..نعمل اي بقا .....

ملك..مش عارفه ..عاوزه نجرسكو....

سليم..عرفتي منين اني بحبها اوي .،يلا بينا نعملها ..وبداو يعملها سوا وهو كان بيساعدها وكانت هي بتقطع حاجه بالسكينه لكن معرفتش تكمل فجه هو وقف وراها وحاوط خصرها وماسك ايديها وبيقطعلها وهي كانت محروجه اوي بس مبسوطه انما هو كان في دنيا تانيه...وخلصو الاكل وقعدو ياكلو وقعد يهزر معاها وخرجها شويه من مود الاكتئاب وبعدين وجه معاد النوم و..

ملك..شكرا بجد يسليم..

سليم..شكرا علي اي بس يبت 

ملك..انت فعلا ارجل حد شوفته فحياتي..شكرا انك دافعت عني ووقفت جنبي ..شكرا

سليم..طب ممكن بس متقوليش شكرا دي تاني ...عاوزه تشكريني فعلا

خافت ملك انو يقولها قوليلي اسم الولد فقالت بقلق...اشكرك ازاي 

سليم..مشوفش دمعتك تاني ..ممكن...

ملك بابتسامه..هو في وسط كل اللي انا فيه دا ومش هعيط..بس عشانك هحاول 

سليم..ماشي يستي ..يلا ننام بقا عشان هروح بكرا المستشفي مش العياده وبيكون فيها حالات طارئه كتير 

ملك..ماشي تصبح علي خير 






سليم..ونتي مو اهلو ......ونامو هما الاتنين وكانت ملك فرحانه جدا انو مهتم بيها كدا وبدأت تحبو بس ديما بتخاف من موضوع محمد ..بعد ما نامو بساعتين صحيو علي صوت رن فون سليم...الو....اي...طيب حاضر نا جاي حالا..سلام 

ملك بقلق..في اي يسليم...حصل حاجه

سليم وقام يغير هدومه..في حاله طوارئ في المستشفى ولازم اروح دلوقتي...

ملك بخوف..ونا هقعد لوحدي ..نا بخاف....

سليم..هي شروق ممكن تجيلك دلوقتي 

ملك..لا طبعا..الساعه ٢ باليل مش هينفع

سليم..معلش يملك ..شغلي اي حاجه جنبك ونا ساعتين بالكتير وهاجي.....

كان خارج سليم من الباب ووراه ملك وكانت عماله تقولو..خلي بالك من نفسك متتاخرش عليا ..بخاف والله وكان رد سليم حاضر ..

سليم..خلاص خلصتي ....امشي بقا 

ملك بزعل..ماشي...باي

سليم..طب هو ممكن اعمل حاجه بس...

ملك..حاجه اي....

اتفاجات ببو*سه علي خدها وقال بعدها..سلام ومشي ...حطت ايديها علي خدها بفرحه وقفلت وراه الباب وفضلت فرحانه وقعدت لوحدها تقريبا نص ساعه وبعدين سمعت صوت رز*ع عالباب فخافت جدا 

ملك برعب..مين.............

يتبع..........


                     الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×