رواية حكايتي الفصل الثامن 8 بقلم سلمي ابراهيم

رواية حكايتي الفصل الثامن 8 بقلم سلمي ابراهيم 

 

رواية حكايتي الحلقه الثامنه 

فضلت كلمه انتي طالق ترن في ودنها اوي احد ما صحيت من النوم وهي مفزوعه وبتصرخ وبتقول..لاا يسليييييم

كان سليم قاعد ع المكتب جنب السرير بيخلص ورق اول ما سمع صوتها جري عليها و...

سليم بقلق شديد..اي مالك يملك ..في اي 

ملك بانهيار شديد وعياط..سليم ..سليم ..انا مش قادره أخد نفسي 





سليم قرب عليها اوي..طب اهدي ..اهدي بس اي حصل..مسكت فيه ملك وحضنته اوي وقالت..متسيبنيش يسليم ونبي ..ونبي متطلقنيش ونبي

سليم بعدم فهم وقلق عليها..ونا هطلقك لي بس اهدي اهدي ...نتي حلمتي بحاجه

ملك بعياط..حلمت انك طلقتني متسبنيش يسليم ونبي خليك جنبي....ضمها سليم ليه اوي فحضنه 

سليم..متخافيش يملك ..متخافيش....مهما حصل هفضل جنبك مش هطلقك .......فضلت في حضنه بتعيط زي الأطفال بتعيط لحد ما نامت في حضنه فقام براحه منغير ما يقلقها وراح يقف في المكان المفضل ليه وهو البلكونه يستنشق هوا وفضل يفكر..يترا عملتي اي يملك مخوفك مني اوي كدا ..هو نتي ممكن تكوني عملتي حاجه تستاهل اني اطلقك...طب يسليم لو هي فعلا عملت حاجه غلط اوي وحاجه تستاهل الطلاق..هتقدر تطلقها...بدأت تحبها يسليم ...خليتك تحبها طبعا ..مش عارف بصراحه هقدر اطلقها ولا لا ...وتننهد وقال..ربنا يستر..شويه ودخل نام هو كمان والنهار جهه ....صحيت ملك من النوم سمعت صوت خروشه جنبها ...

ملك..سليم...صحيت 






سليم.. اه ..بجهز شويه ورق بس عشان احتمال اروح المستشفى انهارده 

ملك..طب لو خرجت ابقا اتصل علي شروق تجيلي

سليم..حاضر...المهم انتي عامله اي دلوقتي 

ملك..انا اسفه يسليم بجد ..قلقتك امبارح

سليم بهدوء ..ولا يهمك المهم انك تكوني كويسه...وقرب عليها..بس ونتي بتعيطي بيقبي شكلك كيوت اوي 

ملك بابتسامه ظهرت غمازاتها..والله..خلاص هعيطلق كل يوم

سليم بضحكه..لا منا قلبي بيوجعني عليكي ..مش عارف لي ..انتي عارفه

ملك بضحكه..ونا هعرف منين يعني ..انت لما تعرف ابقا قولي

سليم..هقولك..هقولك قريب اوي...بت انتي واخده الغمازات دي من مين..اكيد مش من عمو علاء يعني 

ضحكت ملك بصوت عالي..والله العظيم انت رايق..

سليم..ومبقاش رايق لي ..القمر قاعد ادامي ...مهو مش هسيبك انهارده غير لما تقوليلي واخده الغمازات دي منين 

ملك..تصدق بالله انا نفسي افتح عشان اشوفك وبس واعرف الرياكشن بتاعك ونت بتقول الكلام دا 

سليم..انتي لو مفتحه عمري ما هبصلك كدا....

ملك ..اي دا لي...

سليم..هبصلك اكتر من كدا......ورن الفون بتاعه...قال..يووووه دا وقت الفون يرن فيه ..الو ....طب تمام ..احسن بردو...سلام

ملك..خير مبرتاحش لمكالماتك 

سليم..لا دا بيقولولي اني مجيش انهارده مفيش حالات

ملك..احسن بردو ..بخاف اقعد لوحدي والله

سليم..بقولك يملك..هو نتي محاولتيش تعالجي عينك

ملك بزعل..لا محدش جابلي حتي دكتور ..هو يدوب عملولي الجرح اللي دماغي وخلاص 

سليم..طب بقولك اي...نتي مزهقتيش من القعده في البيت...متيجي نخرج

ملك بانكسار..مبلاش.. مش هتستمتع ونت معايا ...وكدا يعني

سليم..هو نتي هبله يملك...قومي يلا ..ونا اللي هختارلك اللبس كمان

ملك..انت متاكد...





سليم.. قومي يملك عشان متعصبش عليكي ..وشدها وطلعلها لبس جميل ولبسو هما الاتنين وجهزو وفضل هو سرحان في جمالها وكل شويه حبو ليها بيزيد اكتر وهي عماله تنادي عليه لكنو مش مركز لحد ما علت صوتها..سلييم

سليم بخضه..اي يملك خضيتيني ...

ملك..ونت سرحان في اي 

رد عليها بكل تلقائيا..فيكي

اتحرجت ملك ووشها احمر ولاحظ دا سليم وقالها..يلا بينا ..هاتي ايدك ...ومسك ايديها وخرجو وركبو العربيه وفسحها شويه وخرجو واكلو وبعدين وداها الملاهي وفضلو يضحكو مع بعض ويهزرو وكانت مبسوطه جدا ووصلت لمرحله انها متقدرش تبعد عنو وحبتو اوي ...

وبعدها اخدها وراحو لدكتور صاحبه دكتور عيون

ملك..طب احنا فين طيب ...

سليم..متسكتي شويه بقا يملك ..زمانه جاي 

اترعبت ملك وافتكرت انو محمد ..هو..هو مين دا يسليم اللي جاي 

سليم..شويه وتعرفي...فضلت ملك تفرك في ايديها وخايفه ...وخافت جدا وبدأت تمل من حياتها لأنها دينا خايفه ومرعوبه وقررت انها لازم تقوله

ملك...سليم انا ....عاوزه اقولك حاجه

سليم..قولي يلوكه..في اي ..لسه هنتكلم جهه الدكتور ...سلام عليكم

سليم..وعليكم السلام...اي يادكتور..اتاخرت لي

ملك باستغراب..دكتور..دكتور اي 

سليم..دكتور عيون ..عشان نعرف اي سبب اللي في عينيكي وتفتحي بقا انشاءالله 

فرحت ملك اوي وبان عليها فرحتها 

الدكتور..تعالي اتفضلي ...وبص في عيونها ...وقال..بص هنمشي علي علاج لمده اسبوع وبعدها انشاءالله هنحدد يوم نعمل عمليه 






سليم بفرحه..ودي نسبه نجاحها اد اي

الدكتور..من 70 ل75 في الميه وانشاءالله خير 

فرحت ملك جدا انها ممكن ترجع تفتح تاني وقررت انها انشاءالله اول لما تفتح هتقول لسليم علي كل حاجه ..خلصو وروحوا هما الاتنين ووصلوا البيت..سليم..بقولك يملك نسيت اجيب بودره الجيم هنزل اجيبها من السوبر ماركت اللي تحت البيت وهاجي 

ملك..ماشي يعم الجيم ..متتاخرش ....

سليم بضحكه..هجيلك فثااانيه اقولك حاجه كدا 

ملك..حاجه اي ..حاجه  اي 

سليم..اسكتي بقا لما اجي هقولك 

ملك..طب وحياتي عندك متتاخرش بقاا...ونزل سليم ورن فون ملك وهي عملت رنه مخصوصه لكل حد من عيلتها وكانت شروق حاولت تفتح وبعد كتير من المحاولات فتحت ..الو ...اي يشروق.....لسه مقولتش ....شروق انتي عاوزاني اقوله صاحبك محمد علطول كدا ...بصي اتفقنا مع دكتور هيعملي عمليه اول ما افتح هقوله ....مكملتش كلامها وسمعت صوته وراها 

سليم..شروق 

وقع من ايديها الفون وبصت وراها برعب ......

يتبع..........


                        الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×