رواية في منتهي العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم نونا علي

رواية في منتهي العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم نونا علي 

 

البارت الرابع عشر

في منتهي العشق

عشق بتصحي الصبح بتلاقي ساره تعبانه وجسمها دافي 

بتجيب مياه وتعمل ليها كمادات

وقتها يزن بيتصل: صباح الورد 

عشق بزعل: صباح النور 

يزن: مالك يا حبيبي صوتك متغير

عشق: ساره تعبانه ومش عارفه اعمل اي 

يزن: طيب مفيش حد ف البيت 

عشق: صحيت ملقتش حد واحمد نزل الشغل

يزن: طب هجيب حياه ودكتور وجاي

عشق: متتعبش نفسك يا قلبي هيا شويه هتبقي كويسه 

يزن: قولت كلمه خلاص 

عشق: طب عرف زين عشان ميزعلش 

يزن: طب البسي عقبال لما اجي

عشق: حاضر 







يزن بيصحي حياه وزين

يزن: زين اصحي

زين : مش عايز اروح الشغل يا يزن سيبني انام

يزن: يبني ادم ساره تعبانه 

زين سمع كدا وقع من ع السرير من الخضه

يزن بيضحك عليه : قدامك عشر دقايق لو مجهزتش هاخد حياه وامشي 

زين بينط ويجري: انا جهزت اصلا

بعدها بيروحو بيت عشق مع الدكتور 

يزن بيخبط وبيدخلو 

الدكتور بيكشف ع ساره وبيخرج 

زين بخضه: طمني يادكتور ف اي

الدكتور ب اطمئنان: اطمنو حمي وكويس انكم لحقتوها واديتها حقنه وهتبقي بخير وجيبوا باقي العلاج وتاخدو ف الميعاد وتاكل كويس

زين: حاضر 

عشق: الحمد لله شكرا يا يزن 

يزن: بس يا عبيطه دي اخت الغاليه 

زين بيدخل يطمن ع ساره بتلاقيها بتحاول تفوق

ساره بتتخض لما بتشوف زين : زين ف اي وجاي عندنا ليه

زين بصدمه: اي شوفتي عفريت 

ساره: هو ف اي

زين باستغراب: هو انتي مش فاكره حاجه

ساره : لا

زين: كنتي تعبانه وعشق كلمت يزن والدكتور قال حمي

ساره بصدمه: للدرجادي 

زين : انا عارف ان حد باصص ف الجوازه دي

ساره بتتضحك 

زين: بتضحكي طب جيبي تصبيره ل بكره طيب 

يزن بيحط ايده ع خدها وبيبوسها 

وقتها عشق وحياه ويزن بيدخلوا وبيتخضو وساره بتتكسف وبتخبي وجها ف حضن زين

يزن: اي يعم الرومانسي الفرح بكره

زين: مش باينلها هههه

اهل عشق بيشوفوا الدكتور وهو خارج وبيتخضو

الام: ف اي ولمين الدكتور 

عشق: اهدي يا ماما ساره تعبت وخير 

الام والاب بيحضنوها: سلامتك يا روحي 

ساره بحب: الله يسلمكم 

يزن بيسحب عشق ل برا الصاله

عشق: اي يا يزن 

يزن بيطلع فلوس من جيبه : خدي دول خليهم معاكي 

عشق : لا انا معايا والله 

يزن بزعل: هزعل منك وبعدين عارف ان معاكي بس هتحتاجي حاجه للفرح وكدا ومتضغطيش ع اهلك








عشق: يا حبيبي مش كفايه انك مخلتنيش اجيب حاجه فرحي

يزن: انتي تيجي بيتك أميره بشنطه هدومك وكل حاجه تحت امرك ولو معجبتكيش الشقه نجددها بعد الفرح

عشق بحب: اي حاجه منك حلوه ربنا ميحرمنيش منك يا زينو

يزن: لا لا ابوس ايدك بلاش دلع هتهور والله 

عشق بكسوف: لا خلاص ههههه

زين بيخرج وبيستاذن ويمشوا 

اخر اليوم زين بيطمن ع ساره انها بقت كويسه 

حياه بتروح اوضه يزن وزين وبتتطلب تتكلم معاهم

حياه بجديه: في كام حاجه لازم تكونو عارفينها انتو واخدين بنتين من بيت واحد يعني لازم يكون بينكم الحب والاحترام والصدق والثقه والأمان الخمس حاجات دول هما اهم اساس نجاح اي زواج وكلهم مرتبطين ببعض مينفعش تتنازل عن حاجه عشان التانيه

وانت بتعامل مراتك عاملهم بالخمس دول

اسمعها حتي لو بتقول حاجه تافهه بالنسبه ليك لكن حسسها انها مهمه وبتشارك يومها اوعي ف يوم تسيبها زعلانه منك ومتبطلش تقولها كلام حلو مراتك انت اخدتها من بيت اهلها ال هيا كانت فيه ملكه ولازم تفضل ملكه ف بيتك

لو عملت كل ده مش هينقص من رجولتك بالعكس ده هيزودها الراجل بجد هو ال يحتوي مراته ويكون ليه اب وابن قبل الزوج وحسسها بالأمان واوعي تشك فيها


اول لما خلصت كلامها حضنوها وفرحو بكلامها


ف بيت عشق طلبت تتكلم مع احمد

عشق: انا عارفه ان اخويا عاقل ومش محتاجه أوصيك علي حياه عشان عارفه انها هتكون ف عيونك قبل قلبك دي وصيه رسول الله وحافظ عليها ودايما تكون محتويها مش معني انها اخت خطيبي لا انا اعتبرتها اختي الاول مش مرات اخويا واجبك تصونها واسمعلها حتي لو تعبان وخليها دايما ف حضنك ورافع راسها وسط اي حد حتي لو متخانقين 

احمد: ربنا ميحرمنيش من كلامك ال دايما مفرحني اني عندي اخت زيك وبتوعيني دايما وبيحضنها 

بيخلص اليوم بفرحه وسعاده عليهم

وبيجي يوم الفرح ال كلهم مستنينو...... 


♡Nona Ali ♡


" يارب  اجعل لي حظًا عاليًا ، و إختر لي من أقدار الدُنيا خيرها ، اللهُم أرنِي الفرح في كُل ما أُريد ، يارب العوض الجميل بعد الصبر الطويل .."


                     الفصل الخامس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×