رواية احببت مشهور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنان القوقازية


 رواية احببت مشهور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنان القوقازية 


#احببت_مشهورا 

#البارت 22

خالد : زكرياء مراتك شكلها جنت خدها خليها تنام يمكن ده بسبب التعب ولا حاجة 


أمينة : انت بتقول ايه يا خالد ما انا عارفة لي بقوله ده و كويس كمان و متأكدة منه 


خالد: أمينة بنتي ماتت 


زكرياء: هي معاها حق على فكرة و تعرف حاجة احتمال كبير اني عارفة مين هي بنتك 


خالد : ازاي ده 


زكرياء: انا عندي شغل مع شركة تانية و لما التقيت بصاحب الشركة كانت معاه بنت نسخة من عبد الحليم اسمها فردوس يعني احتمال كبير جدا تكون بنتك 


خالد : لا ده مستحيل يمكن مجرد شبه 


زكرياء: يمكن بردو بس لازم نتأكد 


خالد : مبضنش خالص بس ماشي نتأكد .. بس ازاي ده 


زكرياء: هعزم الراجل ده هو و عائلته تالت يوم برمضان و نشوف 


خالد : ماشي مين ده الراجل بقا 


زكرياء: ياسين الشيخ صاحب لتصميم الازياء بينا شغل عشان  عملنا تعاقد معاهم عشان يصمموا ثياب للممثلين في المسلسلات و الافلام و الكليبات لي ننتجها 


خالد: ماشي أن شاء الله


زكرياء: أن شاء الله. يلا يا أمينة نروح ننام الوقت اتأخر 


أمينة : بس لحظة .. يا خالد لو طلعت بنك هتجيبلي سيارة رينج روفر اخر طيراز 


خالد:ماشي يا أختاه 


زكرياء: يلا نروح يا عمري و انا متاكد انها بنته 


أمينة : حلو اوي يا زكريا نفسي ترجعلنا البنوتة دي بقولك هي بقت حلوة 


زكرياء: الصراحة بتجنن و نسخة من حليم حتى في الصوت و التعامل كمان


أمينة ابتسمت بحب 

🤍🤍🤍💙💙🤍🤍🤍

حليم و هي يحتضن زوجته و يجلسان على السرير ليردف:


_حورية مالك تعبانة يا عمري 


حورية : مفيش حاجة مخنوقه الشوي 


حليم : و مخنوقه ليه 


حورية: مش عارفة تعرف نفسي في ايه 


حليم : نفسك في ايه بقا 


حورية: اسم ريحة البنزين دلوقتي


حليم بصدمة: حورية انت اكيد جنيتي 


حورية بصوت عالي : قصدك ايه انا مجنونة يعني 


حليم: لا يا حبيبي بس انت اليومين دول مش مظبوطة خالص 


حورية ببكاء: اه يا انا مش عارفة مالي بطني وجعاني و عايزة اكل بس حلو و عايزة ريحة البنزين دلوقتي


لتقطع كلامها و هي تضع يدها على فمها و تذهب باتجاه الحمام و يلتحق بها زوجها 


لتجلس عند مقعد الحمام و ترجع كل ما بمعدتها . و زوجها واضع يده على ضهرها يملس عليه و يردف :


_مالك يا حبيبي انت بخير ها .. احسن دلوقتي


هزت رأسها بايجاب و عينيها حمراء و وجهها شاحب . ساعدها بدوره و غسل وجهها و وضع على السرير و أردف : 







_قومي البسي نروح لمشفى 


حورية: ملوش لازمة والله انا بخير 


حليم : لا يا حبي يلا قومي بسرعة 


حورية بطاعة: حاضر 


بعد قليل وصلوا إلى المستشفى و دخلت الى طبيبة عامة كشفت عليها 

أردف حليم : في حاجة بتخوف يا دكتوره


الطبيبة: لا مفيش حاجة مرات حضرتك حامل يمكن عشان كدا و فيك تتأكد و تعملوا سونر 


ابتسم عبد الحليم لحورية و اقترب منها و أردف : 

_شكرا يا دكتوره 


اخذ زوجتها و ذهبوا إلى طبيبة نسائية التي أكدت له حمل حورية 


فرحتهما عارمة حقا ...


بعد العودة إلى المنزل أخبروا الجميع بالخبر و فرحوا لهم و باركوا لهم 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙

مرت ايام و جاء اليوم الثالث لرمضان على الافطار حضر الضيوف 

ياسين و ابنته فردوس و عائلته 


جلسوا على طاولة الطعام ... كانت عائلة الكيلاني كلها موجودة الا عبد الحليم و حورية الذين حضروا بعد دقائق


و اردفوا : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 


رد الجميع السلام و جلسوا 


ليردف ياسين لعبد الحليم : احم انت نفسك عبد الحليم HR جرافيك ديزاينر 


عبد الحليم: اه انا هو 


ليردف و أشار على أولاد عائلته: كلهم متابعينك 


عبد الحليم: الشرف ليا والله

ابتسموا له بلطف

لتردف حبيبة :يا حبيبي على الشهرة 


ياسين بتسأل و أشار على حبيبة : و دي مين بقا 


حبيبة: حبيبة زكرياء الكيلاني مليارديرا 


ياسين: اووه حلو .. ايه هو مجالك 


خالد أشار على حبيبة: الإنسان ده اي حاجة فيها فلوس يعملها . يعني هتلاقيها في أي مجال 


ياسين: بجد والله حلو عمرك كام يا بنتي 


حبيبة: 31 ليه عندك عريس ليا 


ضحكوا كلهم و أردف خديجة: 

_في عندي ابني 


حبيبة: اسمه ويشتغل ايه 


خديجة: زين الدين و عنده مستشفى خاصة بألمانيا يعني دكتور و عنده وكالة سيارات مع صحابه 


حبيبة: مش صحابه يا طنط في عنده وكالة معايا .. يعني زين ده ابنك 


زكرياء: ليه تعرفيه 


حبيبة بضحك : كان يدرس معايا مش هقول المرحلة 


خديجة : بجد 


حبيبة: اه يا طنط لو عايزة اسئليه قوليله حبيبة يعرفني 


خديجة: استني هتصل بيه 

اتصلت به مكالمة فديو بعد السلام و سؤال عن الحال اردفت خديجة: 

_زين تعرف بنت اسمها حبيبة


زين: حبيبة مين اسم العيلة 


قاطعته حبيبة و اردفت: حبيبة انا 


زين : حبيبة يا بنتي زمان ملتقيناش فينك ده 


حبيبة: بقيت مليونير او ملياردير


زين: فيكي تقولي مليونير 


حبيبة بضحك : بقيت احسن منك يا دكتور و من هنا نستنتج أن الاقتصاد و البزنس احسن من الطب


كانوا في صدمة كل العائلتين 


انتهت المكالمة و أردفت فردوس: 

_عملتي اي محاضرات في البزنس بجامعات 


حبيبة: اه عملت بس كنت اطلع بكمامة وجهي مكنش بيظهر 


فردوس: حضرت كل محاضراتك بجد تحفة استفدت اوي انت مثلى الاعلى 







حبيبة: جماعة طلعت مشهورة انا كمان .. فرحتي في انك استفدتي و انت تشتغلي ايه 


فردوس: مصممة أزياء


حبيبة: مفيش ليك بزنس خاص 


فردوس: لا الصراحة 


حبيبة: اها عادي  

تم الصمت بعد قليل ثم قطعته حبيبة و اردفت : 

_جماعة انا و انتو عارفين و انتبهنا للشيخ لي بين عبد الحليم و فردوس و من هذا المنبر عايزة اقول لازم نعمل تحليل الDNA عشان احتمال فردوس تكون بنت خالد لي تخطفت زمان 


ياسين: احم بس فردوس لقيناها رضيعة بمشفى مرمية 


حبيبة: قصة طويلة ابقوا اسمعوها بعدين فردوس رايك نعمل التحليل 


فردوس: طبعا يا بنتي سنوات و انا ابحث على عائلتي 


حبيبة: لو اديتي لانس ابن عمك وجه لكان ساعدك 


فردوس: مالو انس بالقصة 


حبيبة: بعدين بكرا نروح نعمل التحليل 


فردوس: أن شاء الله 

في صباح اليوم التالي ذهبت 


خالد : زكرياء مراتك شكلها جنت خدها خليها تنام يمكن ده بسبب التعب ولا حاجة 


أمينة : انت بتقول ايه يا خالد ما انا عارفة لي بقوله ده و كويس كمان و متأكدة منه 


خالد: أمينة بنتي ماتت 


زكرياء: هي معاها حق على فكرة و تعرف حاجة احتمال كبير اني عارفة مين هي بنتك 


خالد : ازاي ده 


زكرياء: انا عندي شغل مع شركة تانية و لما التقيت بصاحب الشركة كانت معاه بنت نسخة من عبد الحليم اسمها فردوس يعني احتمال كبير جدا تكون بنتك 


خالد : لا ده مستحيل يمكن مجرد شبه 


زكرياء: يمكن بردو بس لازم نتأكد 


خالد : مبضنش خالص بس ماشي نتأكد .. بس ازاي ده 


زكرياء: هعزم الراجل ده هو و عائلته تالت يوم برمضان و نشوف 


خالد : ماشي مين ده الراجل بقا 


زكرياء: ياسين الشيخ صاحب لتصميم الازياء بينا شغل عشان  عملنا تعاقد معاهم عشان يصمموا ثياب للممثلين في المسلسلات و الافلام و الكليبات لي ننتجها 


خالد: ماشي أن شاء الله


زكرياء: أن شاء الله. يلا يا أمينة نروح ننام الوقت اتأخر 


أمينة : بس لحظة .. يا خالد لو طلعت بنك هتجيبلي سيارة رينج روفر اخر طيراز 


خالد:ماشي يا أختاه 


زكرياء: يلا نروح يا عمري و انا متاكد انها بنته 


أمينة : حلو اوي يا زكريا نفسي ترجعلنا البنوتة دي بقولك هي بقت حلوة 


زكرياء: الصراحة بتجنن و نسخة من حليم حتى في الصوت و التعامل كمان







أمينة ابتسمت بحب 

🤍🤍🤍💙💙🤍🤍🤍

حليم و هي يحتضن زوجته و يجلسان على السرير ليردف:


_حورية مالك تعبانة يا عمري 


حورية : مفيش حاجة مخنوقه الشوي 


حليم : و مخنوقه ليه 


حورية: مش عارفة تعرف نفسي في ايه 


حليم : نفسك في ايه بقا 


حورية: اسم ريحة البنزين دلوقتي


حليم بصدمة: حورية انت اكيد جنيتي 


حورية بصوت عالي : قصدك ايه انا مجنونة يعني 


حليم: لا يا حبيبي بس انت اليومين دول مش مظبوطة خالص 


حورية ببكاء: اه يا انا مش عارفة مالي بطني وجعاني و عايزة اكل بس حلو و عايزة ريحة البنزين دلوقتي


لتقطع كلامها و هي تضع يدها على فمها و تذهب باتجاه الحمام و يلتحق بها زوجها 


لتجلس عند مقعد الحمام و ترجع كل ما بمعدتها . و زوجها واضع يده على ضهرها يملس عليه و يردف :


_مالك يا حبيبي انت بخير ها .. احسن دلوقتي


هزت رأسها بايجاب و عينيها حمراء و وجهها شاحب . ساعدها بدوره و غسل وجهها و وضع على السرير و أردف : 


_قومي البسي نروح لمشفى 


حورية: ملوش لازمة والله انا بخير 


حليم : لا يا حبي يلا قومي بسرعة 


حورية بطاعة: حاضر 


بعد قليل وصلوا إلى المستشفى و دخلت الى طبيبة عامة كشفت عليها 

أردف حليم : في حاجة بتخوف يا دكتوره


الطبيبة: لا مفيش حاجة مرات حضرتك حامل يمكن عشان كدا و فيك تتأكد و تعملوا سونر 


ابتسم عبد الحليم لحورية و اقترب منها و أردف : 

_شكرا يا دكتوره 


اخذ زوجتها و ذهبوا إلى طبيبة نسائية التي أكدت له حمل حورية 


فرحتهما عارمة حقا ...


بعد العودة إلى المنزل أخبروا الجميع بالخبر و فرحوا لهم و باركوا لهم 


🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙

مرت ايام و جاء اليوم الثالث لرمضان على الافطار حضر الضيوف 

ياسين و ابنته فردوس و عائلته 


جلسوا على طاولة الطعام ... كانت عائلة الكيلاني كلها موجودة الا عبد الحليم و حورية الذين حضروا بعد دقائق


و اردفوا : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 


رد الجميع السلام و جلسوا 


ليردف ياسين لعبد الحليم : احم انت نفسك عبد الحليم HR جرافيك ديزاينر 


عبد الحليم: اه انا هو 


ليردف و أشار على أولاد عائلته: كلهم متابعينك 


عبد الحليم: الشرف ليا والله

ابتسموا له بلطف

لتردف حبيبة :يا حبيبي على الشهرة 


ياسين بتسأل و أشار على حبيبة : و دي مين بقا 


حبيبة: حبيبة زكرياء الكيلاني مليارديرا 


ياسين: اووه حلو .. ايه هو مجالك 


خالد أشار على حبيبة: الإنسان ده اي حاجة فيها فلوس يعملها . يعني هتلاقيها في أي مجال 







ياسين: بجد والله حلو عمرك كام يا بنتي 


حبيبة: 31 ليه عندك عريس ليا 


ضحكوا كلهم و أردف خديجة: 

_في عندي ابني 


حبيبة: اسمه ويشتغل ايه 


خديجة: زين الدين و عنده مستشفى خاصة بألمانيا يعني دكتور و عنده وكالة سيارات مع صحابه 


حبيبة: مش صحابه يا طنط في عنده وكالة معايا .. يعني زين ده ابنك 


زكرياء: ليه تعرفيه 


حبيبة بضحك : كان يدرس معايا مش هقول المرحلة 


خديجة : بجد 


حبيبة: اه يا طنط لو عايزة اسئليه قوليله حبيبة يعرفني 


خديجة: استني هتصل بيه 

اتصلت به مكالمة فديو بعد السلام و سؤال عن الحال اردفت خديجة: 

_زين تعرف بنت اسمها حبيبة


زين: حبيبة مين اسم العيلة 


قاطعته حبيبة و اردفت: حبيبة انا 


زين : حبيبة يا بنتي زمان ملتقيناش فينك ده 


حبيبة: بقيت مليونير او ملياردير


زين: فيكي تقولي مليونير 


حبيبة بضحك : بقيت احسن منك يا دكتور و من هنا نستنتج أن الاقتصاد و البزنس احسن من الطب


كانوا في صدمة كل العائلتين 


انتهت المكالمة و أردفت فردوس: 

_عملتي اي محاضرات في البزنس بجامعات 


حبيبة: اه عملت بس كنت اطلع بكمامة وجهي مكنش بيظهر 


فردوس: حضرت كل محاضراتك بجد تحفة استفدت اوي انت مثلى الاعلى 


حبيبة: جماعة طلعت مشهورة انا كمان .. فرحتي في انك استفدتي و انت تشتغلي ايه 


فردوس: مصممة أزياء


حبيبة: مفيش ليك بزنس خاص 


فردوس: لا الصراحة 


حبيبة: اها عادي  

تم الصمت بعد قليل ثم قطعته حبيبة و اردفت : 

_جماعة انا و انتو عارفين و انتبهنا للشيخ لي بين عبد الحليم و فردوس و من هذا المنبر عايزة اقول لازم نعمل تحليل الDNA عشان احتمال فردوس تكون بنت خالد لي تخطفت زمان 







ياسين: احم بس فردوس لقيناها رضيعة بمشفى مرمية 


حبيبة: قصة طويلة ابقوا اسمعوها بعدين فردوس رايك نعمل التحليل 


فردوس: طبعا يا بنتي سنوات و انا ابحث على عائلتي 


حبيبة: لو اديتي لانس ابن عمك وجه لكان ساعدك 


فردوس: مالو انس بالقصة 


حبيبة: بعدين بكرا نروح نعمل التحليل 


فردوس: أن شاء الله 

🤍🤍🤍🤍💙💙💙

في الصباح اليوم التالي ذهبت حبيبة برفقة فردوس فقط إلى مستشفى و قامو بعمل تحليل 

 و النتيجة ستكون في اليوم التالي 

ليخرجان من المستشفى و تردف فردوس: انت رايك ايه 


حبيبة: انت من عائلتي الكيلاني يا بنتي متأكدة بقولك ايه تعالي نروج نشوف صديقي في حاجة مهمة 


فردوس: ماشي يلا 


ذهبتا و وصلا إلى مبنى عملاق دخلوا فيه و ذهبا إلى الطابق العلوي لتستقبلهما السكرتيرة و تردف : 


_حبيبة هانم اوليفر بيه في انتظارك 

اومأت لها حبيبة و دخلت الى مكتبه 

اقترب منها اوليفر و أردف : ازيك يا حبيبة 


حبيبة: بخير الحمدلله. و انت 


اوليفر : الحمد الله عايز اقولك حاجة 


حبيبة ؛ قول بسرعة 


اوليفر : تتجوزيني 


حبيبة : ايه ... 


#يتبع 

#بقلم حنان القوقازية

عيد مبارك كل عام وانتم بخير


                الفصل الثالث والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×