رواية حب الهلال الفصل الثامن 8 بقلم سما الحملاوي


 رواية حب الهلال الفصل الثامن 8 بقلم سما الحملاوي 


#حب_الهلال🌙♥

#البارت_٨🌙♥

نجمه خرجت وراه...نااادر تعالى عشان خاطري هفهمك 

لكن نادر كان مشي وركب عربيته واتحرك بيها بأقصى سرعه...

فجأة صوت  زمارة عربيات وفرامل...

...حاااااااسب

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

نجمه لبست عباية بسرعه فوق لبسها وخدت طرحتها والبوك بتاعها ونزلت بسرعه...

فضلت تجري ورا عربية نادر لكن هو كان سريع ف وقفت تاكسي وقالتلوا يمشي ورا عربية نادر...

نجمه بدموع...يارب احمي نادر في عصبيته ممكن يأذي نفسه..سرع شوية لو سمحت

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻





عند نادر...

وقف بسرعه بعربيته على اخر لحظه وفي بنت كانت هتتخبط..

نزل بسرعه ليها...انتي كويسه 

رفعت وشها...نادر 

نادر بغضب...علا هاانم الي متفقه مع اختي عليا 

علا بسرعه ودموعها بدأت تظهر...انا سمعتك وانت بتكلم نجمه لأني كنت معاها على الخط لسه وانا كنت تحت واول ما عرفت انك مشيت اتجهت لبيتكم عشان افهمك والله انت فاهم غلط

نادر بضحك وغضب...كدبه جديدة صح 

نجمه وصلت ونزلت بسرعه لنادر ومسكت ايدو...نادر حبيبي استنى هفهمك 

نادر زقها جامد ووقعت...ابعدي عني انتي لا اختي ولا اعرفك من انهاردة انتي اكتر بني ادمه انانيه ومنافقه شوفتها في حياتي 

وبص لعلا وكمل...وانتي زيها امشوا مش عاوز اشوف وشكم 

نادر ركب عربيته وكان بيتحرك ركبت علا معاه بسرعه وهو مشي وكان هيفرمل بس هي قالت...ارجوك كمل سواقه 

نادر بغضب...انزلي بقولك 

علا...لازم تسمعني 

نادر بغضب جحيمي...طيبب انتي الي اختارتي 

واتحرك بالعربية على اقصى سرعه...

عند نجمه..

قاعده على الارض ودموعها نازلة وبس قالت...انا انانيه ومنافقه 

قامت تتحرك وفضلت تمشي بوجع وحزن...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻





عند هلال...

ايمن...ياهلال بيه اخوها نزل متعصب وركب عربيته وهي نزلت وراه خدت تاكسي وانا روحت وراهم 

هلال...وبعدين 

ايمن...وقفوا لما كان هيخبط بنت وشكله يعرفها بسـ

هلال بشك...بس ايه كمل 

ايمن...اخوها زقها واتخانق معاها وهي وقعت على الارض ومشي والبنت ركبت معاه

هلال بغضب جحيمي...ايهههه طب هي فين دلوقتي

ايمن...هي على النيل قعدت لما مقدرتش تمشي في مكان*****

هلال بغضب...انا جاي حالا

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

في بيت محمد المالكي...

محمد ونور نزلوا من عند نورسين...نااادر نجمههه انتو فين ياولاد 

محمد...محدش فيهم موجود 

نور...رن عليهم كدا 

رن على نجمه فونها كان في البيت...

محمد...فونها هنا 

نور...طب رن على نادر يمكن تكون معاه 

محمد...حاضر هرن اهو..»الهاتف الذي طلبته غير موجود بالخدمه«فونه مقفول 

نور بقلق...وبعدين هيكونوا فين 

محمد...اهدي تلاقي نادر خدها ونزلوا وانتي عارفة نجمه مش غاويه فون اوي 

نور بقلق...يارب يكون كدا 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند نادر...

علا...هدي السرعه يانااادر 

نادر بغضب...انتي الي ركبتي معايا 

علا بخوف من سرعته القوية...ونبي وقف لو بتحبني وقففففف

نادر وقف فجأة وهي كانت هتتخبط في التابلوه...عاوزه ايييه 

علا...اسمعني عشان خاطري 

نادر بغضب...اسمع ايهههه انتي لسه عاوزه تحوري وتكدبي 

علا بغضب...انت اييييه يا بني ادم مش رااااحم نازل كلام كلام اسمعني الاول وبعدين اتكلم هتعيد الغلط مرتين 

نادر...غلط ايهههه انا سااامع بوداااني 

علا بغضب...نااادر افهم بئاااا واسمع 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻





عند نجمه هلا وصل عندها ونزل بسرعه...

هلال بغضب دفين...نجمه 

نجمه رفعت راسها وعيونها حمرا والطرحه خارج منها خصل وشكلها متبهدل فضلت بصاله شوية وبعدين جريت عليه حضنته...

هلال اتفاجأ من حضنها لي لكن رفع ايدو وضمها اكتر...

بعد شوية وهي لسه حضناه قالها...نجمتي بطلي عياط وفهميني 

نجمه وهي لسه في حضنه...انـ انااا غلطت بس والله مكنش قصدي 

هلال خرجها من حضنه وقال...فهميني براحه 

نجمه بدموع...نادر اخويا كان بيحب علا صحبتي لكن من ٧شهور قرأ شات ليها مع شاب وهو بيقولها بحبك افتكر انها مرتبطه ف بعد عنها وقرر يخطب من غير حتى ما يسمع لها وخطب ٦شهور لكن من كام يوم فشكل عشان هي طلعت مش كويسه وــــــــــــــــــــ

حكتلوا بقيت الحكاية وهو بيسمع بأهتمام...

نجمه بدموع...والله انا ساعدتها وانا متردده عشان هي صحبتي 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند نادر وعلا...

علا بغضب...يوم ما كلمتني اني انزلك بعت لنجمه ولما قولت هتتصل بيها ساعتها قولتلها انه اكيد هيعرض عليا الجواز ف لو عرض انا هقول اني مش موافقه عشان اعلمك درس بعد كدا متتسرعش في الحكم واخد حق حبي وعذابي وانت خاطب وانا كدا كدا كنت موافقة وعرفت ماما وكنت بكره هاجي اقولك ونجمه ساعدتني لما اتحايلت عليها ووافقت عشان انا صاحبتها..كملت بسخريه..وانت ما شاءلله اتعلمت من الدرس واتسرعت وقولتلها كلام سم وكمان زقتها انا لولا اني عاوزه افهمك مكنتش جيت معاك وكنت وقفت جمبها لكن للأسف انت ابهرتني..

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

هلال بغضب من نادر...نجمتي حقك عليا انا متزعليش نفسك هو اكيد ميقصدش 

نجمه بدموع...زعلني اوي 

هلال رفع وشها وقالها...متزعليش نفسك خالص ياوردتي 

نجمه بأستغراب...وردتي! 

هلال بأيجاب...اه وردتي 

نجمه...انت عرفت الاسم دا منين 

هلال بتذكر...من ١٢سنه كدا كنت عارف بنت كنت بقولها وردتي لدرجة اني نسيت اسمها من كتر ما كنت بقولها ورد 

نجمه...وليه قولتهولي

هلال...عيونك نفسك عيونها 

نجمه بضحك...عشان كدا بس 

هلال بأبتسامه...اه بالظبط 

هلال قرب وعدلها طرحتها وقالها...يلا عشان اوصلك بكره ورانا فطار 

نجمه...حاضر 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

نادر بصدمه...يعني اختي انا قسيت عليها 

علا بعتاب...غلطت يانادر اوي 

نادر...لازم اصالحها 

علا...انا ماشيه 

نادر...لا هوصلك 

علا...لما ترجع لنادر الي اعرفوا ابئا تعالى وصلني سلاام 

ونزلت من غير ما تستنى ردو..

ضرب نادر على الدركسيون وقال...اااه يااارب اعمل اييه 

هدى نفسه وطلع على محل فضه اشترى خاتم لنجمه على شكل نجمه...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻





عند نجمه...

رجعت البيت...

محمد بغضب...كنتي فين وسايبه فونك هناا 

نجمه بهدوء...علا كانت تعبانه جدا ف نزلت روحتلها على طول 

نور...طب ودلوقتي 

نجمه...اتحسنت

محمد بهدوء...سلامتها متزعليش ياحبيبتي قلقت عليكي 

نجمه راحت باست راسه وباست راس نور ودخلت اوضتها...

عدا ساعه ونادر جه...

محمد...كنت فين 

نادر...نزلت مع صحابي شوية نجمه فين 

نور...في اوضتها

سابهم ودخلها كانت نايمه...

نادر قرب منها...نـ نجمه

مافيش رد ف طبطب عليها بردو مصحيتش ف خرج وهو زعلان...

اول ما قفل الباب نجمه فتحت عيونها وقالت بحزن...مش بالساهل هرجع اكلمك 

فتحت فونها وكانت علا بعتالها...

»انا حكيت لنادر كل حاجه«

نجمه...مبقتش فارقه 

»بردو اي حد مكانو هيزعل بس هو غلط بردو«

نجمه...مهما حصل كان المفروض يسمعني انا اخته مش واحده عارفها من الشارع

»انا خدتلك حقك ياقلبي«

نجمه...تسلميلي ياحبيبتي 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻





تاني يوم...

نجمه لبست عشان تروح الشغل...

لبست دريس اسود طويل وعليه طرحه زرقا غامق..

وصلت الشغل...

دخلت مكتب هلال كان لسه موصلش...

طلعت ورده لونها احمر حلوة اوي وحطتها على مكتبه وكتبت كارت مكتوب عليه»صباح الجنه«

خرجت بسرعه قبل ما يجي وقعدت تشوف شغلها...

بعد ٥د جه هلال..

هلال...صباح الفل 

نجمه...صباح النور 

دخل مكتبه وشاف الورده ابتسم وقرأ الكارت وقال لنجمه تيجي...

نجمه...نعم 

هلال...انتي الي حطيتي الورده دي 

نجمه بكسوف...لا مش انا 

هلال بشك...اومال مين 

نجمه...مش عارفة 

هلال ابتسم بخبث لأنه عارف انها هي و بعدين قال...طيب انتي كويسه دلوقتي 

نجمه...اه الحمدلله 

هلال...طيب بقولك في شباب جاين لو شوفتك بتكلمي حد فيهم مش هيحصل كويس فهمااني 

نجمه...حاضر ياهلال بس انا عاوزه افهم حاجه 

هلال...قولي 

نجمه...انت بتعمل ايه معايا لا انا فاهمه انت بتحبني ولا بتعمل كدا ليه طيب نهاية كل دا ايه هلال انا بتمنى تفهمني قريب 

وسابته وخرجت ومستنتش رده..

وهو قعد يفكر في كلامها..

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻






هلال...نجمه يلا عشان نروح الفيلا قبل المغرب ما يأذن 

نجمه بتردد...هاجي وراك بس هات العنوان 

هلال بصرامه...يلا يانجمه قدامي بصتلوا وقامت تمشي معاه وركبوا العربية وراحوا في اتجاه الفيلا...

معتصم راح جاب انغام واتجه لفيلا هلال...

وبقيت الموظفين المهمين راحوا...

بعد شوية معتصم وزوجته وصلوا ووراهم نجمه وهلال...

معتصم...ازيك يانجمه 

نجمه...الحمدلله ازي حضرتك 

معتصم...بخير 

انغام بهمس لمعتصم...مين دي 

معتصم...سكرتيرة هلال وصديقته

انغام...ازيك ياحبيبتي 

نجمه...الحمدلله وحضرتك 

انغام...الحمدلله انا انغام زوجه معتصم

نجمه بأبتسامه...اتشرفت بمعرفتك 

انغام...الشرف ليا 

هلال...نجمههه تعالي لحظه 

راحتلوا وقالها بهمس...حسابنا بعد ما اعرفك على والدتي 

هبه خرجت بأبتسامه...اهلا يا بنتي منورانا 

نجمه بصتلها بأبتسامه وبعدين اتصدمت...طنط هبه

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

استوووووووووووووووووب...

ياترى هيحصل ايه؟! 

#بقلمي_سما_الحملاوي♥🫶🏻


                         الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×