رواية ملكي من البدايه الفصل السابع والعشرون 27 والاخير بقلم فاطمه حسن

رواية ملكي من البدايه الفصل السابع والعشرون 27 والاخير بقلم فاطمه حسن 

 

البارت27

فاطمه حسن

ملكي من البداية 

بعد خمس شهور

عند ياسمين 

واقفه قدام الدولاب بتختار  هدوم الي ايهم هيروح بيها اشغل

ايهم طلع من الحمام بينشف شعره 

ايهم رما الفوطه علي السرير وقرب من ياسمين حضنها من ضهرا 

ايهم با""سها علي رقبتها. صباح الخير 

ياسمين لفت ليه. صباح النور حضرتلك الهدوم بتاعت الشغل

ايهم حرك ايده على وشها. متيجي معاي الشغل. بدل ما كل يوم بتروحي عند ضي 

ياسمين. بخاف اعطلك. مبحبش اقعد لوحدي 

ايهم بسرعه. لا مش هعطليني وبعدين انتي بتوحشيني اوي 

ياسمين بخجل. خلاص ماشي

ايهم ابتسم. طاب يلا وريني جمال ضحكت 

ياسمين بتحاول تداري ضحكتها. بس بقي

ايهم. يلا بس 

ياسمين ضحكت. اهو

ايهم بفرحه. ايوه كدا 

ياسمين بضيق. اوعا بقي

ايهم ضحك وقر**ب منها اكتر. مكسوفه

ياسمين نزلت وشها وهي بتزيح شعرها. ايهم

ايهم حط ايده ورفع وشها 

ايهم بهمس. ايهم تعب 

ياسمين فضلت تبصله وسرحت شويه 

ايهم قرب منها وبا**سها وبعدين 

..... 







معتصم. ضي هاتي المفتيح

ضي بيتجري في الشقه. لا مفيش شغل انا بزهق 

معتصم حاول يمسكها. ضي كفايه لعب هتاخر 

ضي. تؤ لو عايز تعاله خده 

معتصم. Ok

معتصم شدها وضي بقيت تحتيه

معتصم. هاتي المفتاح 

ضي حطته ورا ضهرها. لا 

معتصم. يا حبيبتي والله هتاخر على الشغل وعندي شغل مهم

ضي بدلع. اهم مني 

معتصم. لا طبعاً ياروحي بس ساعتين وهرجع 

معتصم حاول يطلع المفتاح من ورا ضهرها

ضي. براحه يا معتصم علشان ابنك 

معتصم. هاتي المفتاح و

معتصم سكت شويه يستوعب الي قلته 

معتصم. ابن مين

ضي بدلع مسكت ايده وحطتها على بطنها. ابنك يا معتصم. انا حامل

معتصم فضل متنح شويه وبعد

معتصم. حامل.. يعنى هنجيب بيبي وهبقا اب. 

معتصم رجع قرب منها تاني وحاوط وشها بأديه. بجد يا ضي هجيب ولاد منك. منك انتي يا ضي 

ضي بصتله بتركيز. لدرجه بتحبني يا معتصم

معتصم بحب. انا بعشقگ يا ضي بعشقگ 

ضي حضنته ودموع في عنيها

. انا اسفه يا معتصم اسفه اني مشفتش حبك دا

معتصم حضنها وحرك ايده على شعرها 

معتصم بعدها عنه وكانت عيونه هو كمان مليانه دموع

معتصم. خلاص بق بطلي نكد

ضي مسحت دموعه وعطته المفتاخ. يلا بقي روح شوف شغلك

معتصم خد المفتاح وقام وشد ضي. 

معتصم. لا شغل اي احنا هنقوم نروح لدكتوره نطمن علي ابني الي منك. منك انتي ياضيي

ضي بتزمر. ابنك لوحدك

معتصم ضحك. وابنك يا ستي

... 

ايهم ماشي في الشركه واحطط ايده على وسط ياسمين بتملك وسط الشركه كله

اول ما ايهم دخل وقفل باب المكتب 

ياسمين بتزمر. البت الي بره  بتبصلك كدا ليه 

ايهم. معرفش والله انا مشفتهاش اصلا 

ياسمين بصتله بحده وسكت 

ايهم اتنهد ومسك وشها باين اديه

. ابص لمين بس وانا القمر كله  ماشي جنبي

ياسمين. بتثبتني 

ايهم. والله مبقيت اشوف غيرك 

ياسمين بخجل. انا عارفه انك مكنتش بتبصلها بس انا اضيقت

ايهم. هترض البت دي و هجيب راجل مكانها مرتاحه كدا يا برنسيسة 

ياسمين ابتسمت وحطت ايدها على ايد ايهم

ياسمين. خلاص ماشي 

ايهم. بعد اذن البرنسيسه تدخل تستننا جوه في لاوضه علشان عندي زبون رخم وانا مش عايزة يشوف مراتي حبيبتي 

ياسمين. تمام 

ياسمين دخلت وهي بتضحك مش مصدقه ان الدنيا بتضحكلها كدا 

....... 






تقي. زين 

زين جري عليها. ايوه 

تقي. تعبانه 

زين. طاب يحبيبتي الدكتوره قالت عادي 

تقي. لا انا تعبانه يا زين

زين. طاب انت اعمل اي 

تقي بعياط. معرفش 

زين قعد جنبها على السرير ومسك ايدها 

زين باس ايدها وراسها

زين. اهدي خالص 

تقي تبتت فيه وحاولت تنام 

شويه كانت تقي نامت وزين جنبها 

زين حاول يقوم من غير متحس

فاطمه دخلت وهي شايله صنيه

فاطمه بحنيه. نامت 

زين. كانت تعبانه ونامت 

فاطمه قربت من زين حركت ايده على كتفه

فاطمه. معلش يا حبيبي هما الكام شهر دول بيبقوا متعبين روح يا حبيبي شوف شغلك وانا قاعده معاها

زين. خدي بالك منها 

فاطمه. ماشي يا حبيبي 

.... 

بعد مرور اربع شهور كمان

تقي بدموع وصريخ. مش قادره  مش قادره

فاطمه بقلق. اهدي يا حبيبتي 

زين كان واقف بعيد وعلى اعصابه

فاطمه. تعاله يا زين لمراتك 

زين قرب وقعد جنبها ومسك ايده بدعم

تقي بصتله ودموع في عنيها

تقي. لو مت يا زين اوع تتجوز وتجيب لابني مرات اب

زين.تقي اهدي دي ولاده عادي 

تقي. مش قادره يا زين 

زين حرك ايده علي شعرها 

زين. اهدي اهدي وخدي نفس 

تقي خت نفس عميق وبعده الحل سمع صوت عياط طفل 

زين ميل باس تقي على راسها 

زين. مبروك

فاطمه زغرطت بفرحه

 الدايه. مبروك يا ست فاطمه ولاد زي القمر

فاطمه خته منها وعطها فلوس فاطمه خدته علشان لبسه وزين فضل جنب تقي

زين. احسن دلوقتي 

تقي بتاخد نفسها. شويه 

فاطمه دخلت ومعاها الطفل اتده لزين

فاطمه. مبروك يا حبيبي 

زين خده منها وهو بيسمي الله 

زين حطه جنب تقي الي حضنته وهي بتبصله بفرحه

فاطمه. هنزل اعمله حاجه تكله واطمنهم تحت 

فاطمه نزلت 







تقي بهمس. زين

وين بلهفه. ايوه

تقي. عايز اروح الحمام علشان استحما 

زين حط الوالد علي السري وسعده تدخل الحمام 

زين. هتقدري تكملي ولا اسعدك 

تقي. لا هقدر

زين طلع برا وجمعلها هدوم لقي الولاد بيعيط 

زين قرب منه وشاله وفضل يلف بيه في لاوضه

زين. حبيبي ابوك بتعيط ليه، ماما شويه وهتطلع، بس يا محمود.. محمود زين محمود  على اسم ابوي

تقي من جوه. زين 

زين. ايوه 

تقي. عايزه الهدوم

زين مسك الهدوم وزي ما هو شايل ابنه خد الهدوم ودخل جوه الحمام وكانت تقي قاعده في البنيو

تقي. انت شايله ليه كنت سبته نايم

زين حط الهدوء. عيط. استحمي وتعالي اكليه 

زين طلع

تقي لبست هدومه وطلعت

تقي قعدت علي السرير وشورت لزين

تقي. هاتو

زين قرب منها وعطاها محمود 

تقي رضعت وزين قاعد جنبها وبيبصلها 

زين. هنسميه محمود

تقي كرمشت وشع بضيق. مش حلو

زين. مش عاجبك اسم ابوي

تقي عضت على شف""تها بخجل مكنتش واخده باله انه عايز يسمه غلى اسم ابوه

تقي.خلاص ماشي محمود محمود 

زين قرب منها وزحاها شعرها وباسها

زين. ربنا يخليكي ليا 

وباس محمود. يخليكم ليا 

تقي ابتسمت. ويخليك لينا يا ابو محمود

.... 







يوم سبوع ابن زين " محمود زين"

ضي ومعتصم موجدين وايهم وياسمين 

كان تقريباً فرح ودبايح واهل البلد كله معزومه 

البيت كله زيطه وهيصه 

زين معدي وجلبيه البيضه بتاعته مليانه دم الدبيحه

فاطمه سحبته. تعاله جنب مراتك

 زين قرب ومسك راس تقي بين اديها وباسها  وهي شايله محمود 

فاطمه جابت البخور وفضلت تبخر فيهم بفرحه وبتقرا قرأن عليهم 

معتصم ضم ضي ليه 

معتصم. عبالنا

ضي بحب. ان شاءلله 

ياسمين لايهم. ايهم

ايهم ميل لمستواه علشان يسمعها 

ياسمين. انا حامل 

ايهم فضل شويه يستوعب 

ايهم. اي

 ياسمين ضحكت. بقولك حامل 

ايهم حضنه قدامهم كلهم 

ايهم. بحبك والله العظيم بحبك

ياسمين بخجل. ايهم 

ايهم بعد وستغلت اغنيه صعديه وشباب رقصو عليه وكل واحد عينه على مراته بيبصلها بفرحه وحب..... 

تمت بحمدالله 🌚❤🥀              

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×