رواية ملكي من البدايه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمه حسن

رواية ملكي من البدايه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمه حسن 

 

البارت 24

فاطمه حسن

ملكي من البداية 

مريم واحمد مره وحده وقفه وفضلو يضحكوا

زين بيبص عليهم بستغراب 

مريم وقفت ضحكت وبصت احمد وسرحت شويه 

تقي طلعت بشاي

تقي بستغراب. في اي 

زين بص لتقي وخد منها الشاي

زين. مجنين

مريم بخجل. اسفه بس انا بخاف من الكلاب اوي

احمد.احم ولا يهمك

زين. نورت يا احمد 

احمد سلم عليها. الحمدلله انت اخبارك 

زين. تعاله نتكلم جوه

.... 

ياسمين قاعده بتعيط 

ضي قاعده جمبها ومش عارفه تقلها اي 

ضي مره وحده حضنتها وعيطت هي كمان 

في الحظه دي دخل ايهم و معتصم 

ايهم. في اي 

ياسمين بعت عن ضي ومسحت دموعها 

ياسمين. مفيش

معتصم بهدوء وهو بيبص على ضي

معتصم. الاكل جهز

ضي. ايوه هغرف اهو 

ياسمين وضي قامو يغرفوا الاكل

ايهم و معتصم طلعوا 






معتصم بهدوء. براحه علي ياسمين متبقاش خشيم في التعامل معاها 

ايهم ابتسم بسخريه

ايهم. اسم الله عليك و ضي الي القهر طالع من عنيها.فهمه ان الي حصل حصل وانتوا دلوقتي لازم تكملو مع بعض 

معتصم هز راسه بهدوء 

وشويه وطلعت ياسمين وضي يرصو الاكل 

.... 

محمود. طاب خليك بايت هنا النهارده 

ايهم. معلش يا عمي هروح شقتي وبكره الصبح هطلع على الشغل

زين بهدوء. سيبه يا بوي على راحته 

محمود. انت حر يا ولدي 

كل دا مريم بتبص من فتحت الباب وهي بتبسم وبتكلم نفسها

امها جات من وراها وشفتها بتبص علي احمد ابتسمت بخبث

امها. حلو برضو احمد مش بطال

مريم شهقت وبصت لامه بتوتر 

هي اصلا مكنتش بتفكر توقع احمد هو عجبه بس ابتسمت انه عجب امها برضو

.... 

ايهم تلفونه رن 

ايهم طلع برا يرد شويه ورجع 

ايهم قرب من ياسمين

ايهم. احم انا عندي شغل وحتمال اتاخر فيه لو عايزه تقعدي هنا مع ضي وابقا اعدي اخدك

ياسمين فرحت انها مش هتقعد في الشقه لوحدها 

ياسمين. خلاص ماشي

ايهم هز راسها وبص علي معتصم

. يلا يا معتصم 

معتصم قام. يلا 

معتصم قرب من ضي وبصلها 

معتصم. خدي بالك من نفسك 

ضي هزت راسها و ايهم و معتصم مشيوا 

... 






عند زين طلع اوضته

زين لقي تقي واقفه تسرح قدام المرايه

زين حضنتها وباسها على رقبتها 

تقي غمضت عنيها بتعب

تقي. زين معلش انا تعبانه 

زين بعد بضيق وقعد علي السرير

تقي قرب منه وحطت ايدها على ايده

تقي. زين انت زعلت انا والله تعبانه بجد

زين اتعدل وبصله

زين حط ايده على خدها

زين. اي الي تعابك

تقي. حاسه جسمي كله وجعني ودايخه و

زين بصله بتوكيز

زين. واي

تقي. ونفسي في منجا 

زين قام. هروح اجبلك المنحا متنميش

... 

عند ضي وياسمين 

كانوا قعدين يلعبوا كوتشينه 

ياسمين ضربت ضي بالمخده علشان عماله تكسب عليها 

ياسمين. والله ما انا لاعبه تاني 

ضي ضحكت. احسن انتي كدا كدا معرفاش تلعبي

 ياسمين. بقولك اي انا هقوم اشتغل اغاني احسن

ياسمين شغلت اغاني وبدات ترقص 

ياسمين قربت من ضي وشتها ترقص معاها 

ولاتنين فضلوا يرقصو ويتنططوا 

مسكوا المخدات وفضلو يضربو في بعض بمرح 

مره وحده وقعوا علي السرير 

ياسمين بضحكت وهي بتبص لسقف

  ..... 






عند ايهم رفع وشه من على الورق الي قدامه وحرك ايده على رقبته بتعب 

ايهم مسك التلفون بترادد وبعدين اتصل علي ياسمين 

ياسمين بعدت عن ضي وردت

باسمين. الو

ايهم مكنش عارف يقول اي هو بس كان زهقان ولقي نفسه بيتصل بيها 

ايهم. بتعملي اي

ياسمين بستغراب. قاعده

ايهم. قاعده تعملي اي يعنى 

ياسمين سكتت شويه 

ياسمين. كنت برقص انا وضي

ايهم حرك الفلم بين اديه 

ايهم. بتحبي، الرقص انتي

ياسين استغربت من امتى وهو كدا

ياسمين. في حاجه 

ايهم بضيق. لا 

وقفل

شويه ولقي زين بيتصل بيه 

زين ماشي في الطريق وناسك كيس فيه منجا 

زين. الو

ايهم. ايوه ي زين

زين. اي هتقدر علي الصفقه ولا هتطلع عيل

ايهم بتحدي. هتشوف

زين. مستني. اسيبك لشغل 

زين قفل ودخل البيت 

زين طلع 





زين دخل لقي تقي قاعده على السرير 

زين حط الكيس علي الكنبه و طلع شويه حطهم في طبق ودخل يغسلهم كل دا وتقي بتبص عليه 

زين طلع وحط الطبق قدامه 

زين مد ايده وفيها وحده 

زين. خدي 

تقي خدتها وكلت 

زين خد وحده وكل هو كمان 

زين رفع وشه لقي تقي وشه كله عليه منجا

زين قرب منها يمسحله وشها

زين وهو مركز مع عنيها 

زين. بكره هنروح عند الدكتوره علشان نشوف من اي التعب دا 

تقي هزت راسها وزين قرب منها باسها وبعد 

زين. هتاكلي تاني 

تقي هزت راسها برفض وزين شال الطبق وخدها في حضنه وناموا 

زين معا نفسه

زين. ان شاءلله الي بفكر فيه صح.. يتبع


لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×