رواية ملاك الجاسر الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ملاك الجاسر الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة 

 

عمر دخل : فرعون مين؟!


تمارا : احم هوا يعني راح بدون ميسمع شيئ نتش منها الموبايل ورن علي الرقم الي متسجل بإسم يارا وقال الو فرعون كان ذكى وعارف ان تمارا غبيه وكان عامل حساب اليوم ده عمر سمع صوت بنت بتتكلم قالها اسف وقفل 

تمارا : في اي يا عمر 


عمر: انتى متوتره كده لي


تمارا بتوتر ذايد: انا ها لا ابدا مفيش 


عمر : متأكده 

تما : اه كنت بتكلم علي فرعون الي مضيتو معاه انهارده وبحكي ليها عليه هي سألتني عنو مش اكتر






عمر. : هحاول اعمل نفسي مصدقك

عمر خرج من الاوضه


تمارا حطت ايدها علي قلبها وقفلت الياي بالمفتاح وفضلت انها تكلمه رسايل


فرعون فضل يشتم غبائها 


اليوم التاني 

الكل فاق من نومه 


جاسر صحى من النوم ولقا ملاك لسه نايمه محبش يزعجها

دخل ياخد دوش 

وخرج لقاها مش موةجوده عالسرير بص بعينه ملقاهاش في الاوضه سمع غروشه خارجه من اوضه الملابس دخل لاقاها ماسكه بدله ليه وبتبتسم 


بصلها وقالها نعم في اي مبسوطه كده لي 


ملاك : علي شان هلبس جوزي علي مزاجي انهارده


جاسر : الله اكبر باينك مبسوطه وفايقه ورياقه تتحسدى بالله 


ملاك : بطل هزار انهارده عيد ميلادى تمين ٢٠ سنه وانا كنت مقرره اول متجوز يوم عيدد ميلادى هلبس جوزي علي مزاجي


جاسر : بس انا استحاله البس بدله اوف وايت انسي لو مت كده مش هلبسها


ملاك بعيون استعطافيه : استاذ جاسر هتلبسها لو سمحت 


جاسر : بخبث بس بشرط


ملاك : هاااا


جاسر : هتبوسينى بوسه


ملاك : بس كده عنيا 


وصدمت جاسر بعملتها راحت لخده وباسته


جاسر بضحك : ههههههههه هوا انا ابن اخوكي بتبوسينى من خدى انا جوزك يعني تبوسينى من هنا وشاور علي شفايفها 


ملاك اتكسفت جدا وقالت : انا وفيت بوعدي وبوستك مش مهم بقا من اي مكان وانتا اوفي والبس البدله


جاسر قرب منها جامد وقلها : مش قبل ماخدها الاول


ملاك : جاااشر ابعددد متقربش اكتر وفجأه كان محاوطها من خصرها ولف ايده علي وسطها وقال : مهو اصل كل ده ميبقاش قدامى واقعد ساكت يعني 


جاسر : انتا قليل الادب






جاسر بدون مبررات وفجأه لقت شايفها مطبوقه علي شفايفه (اللهم انى صااائم) 

قعدت زياده عن دقيقتين بيزود طاقته منها وكأنها افضل علاج ليه


هي بصت بعيون كلها وجع ومأساه 

جاسر : ملاك في اي طب عملت حاجه غلط طب انا اسف لو وجعتك طب حاسه بألم


ملاك بعياط : المى هنا وشاورت علي قلبها 


جاسر : انهارده يومك مش عايز حد ينكد عليكى يلا انا هلبس البدله وهروح الشغل لان اجازتي خلصت


ملاك : تمم متتأخرش يا استاذ جاسر


جاسر :  ههههه حلوه اوي استاذ دى


عند تمارا


تمارا : الو اي يا فرعون .....انهارده ؟!؟ ،....كمان ساعه اي لا صعب ممكن عالساعه ٤ كده انما احنا لسه الساعه ١١ اقلهم اي صعب جدا 


فرعون : طب اخريها. ل٧ بليل بقا واتحججي بأي حجه وقولي لواحده من صحباتك تداري عليكى في غيابك تمم


تمارا بقلق: حاضر


الكل اتجمع عالفطار تحت ولاول مره ينصدمو من جاسر كان في قمه الوسامه اخيرا قلع البدله السوده وغير لةنها كاة جميل جدأ بقميص اسود علي بدله اوف وات وجزمه سوده وهي نزلت جمبه شبه الاميرات لبسها دايما بسيط بس هي بتحليه 


اسر : اوباااا توينزي بقا ماشي عالموضه من شاعه متجوز حور العين الي عايشه معانا دى


عمر داس علي رجله نمن تحت السفره بمعني اخرس 


تمارا كانت مضايقه كل متفتكر الي ملاك عملته ق

في فرعون


الاب: اخيرا قلعت السواد


جاسر: هههه البركه في مرااااتي الي كبرت سنه انهارده


الاب: عيد ميلادك انهارده يا ملاك،؟!

ملاك : اه يا عمى


الكل : كل سنه وانتي طيبه


عمر : هتمي كام سنه بقا يا ملاك


ملاك : ٢٠


عمر : ياااااااااه صغيره جدداااا اي ده 






تمارا : انا اكبر منك بسنتين يا ملاك تعرفي كده


اسر : وانا ب١٠ سنين ههههه


جاسر : اسر اخرص 


ملاك : اي دا انتا عندك ٣٠؟!

جاسر : اه في اعتراض؟!


عمر: يعم اتهد بقا البت بتستفسر


جاسر: بت اما تبتك متتلمو بقااااااااال


الكل قعد يفطر وبعد وقت جاسر مشي 

تمارا كلمت صاحبتها انجى والي اصلا فرعون كان متفق معاها علي كل شيئ وقالو انها هتكون عند انجي في الوقت الي هتبقا فيه عند فرعون وانو عيد ميلاد انجى .


تمارا : بابا ممكن انهارده عيد ميلاد انجى اروح؟!

الاب : تمم بس حاولي متتأخريش 


تمارا: حاضر يابابا جه الوقت ودقت الساعه ٧ مشيت تمارا وكانت راحه للقدر برجليها 


وصلت فيلا الفرعون والي فاضيه تماما مفيهاش غيرو مشا الخدم والامن وكلو 


دخلت الفيلا وهوا قابلها 


فرعون : اهلا حبيبتي وراح مسكها من ايدها وسلم عليها


فرعون : انتي قلقانه لي مش واثقه فيا برضو 

تمارا: لا بتأقلم مع الجو مش اكتر


فرعون  : تعالي حضرتلك عشوه علي كيفك وفي عصير بقا هيوديكى عالم تاني (هيوديها عالم تاني بالفعل)


قعد اتعشو مع بعض وبعد مخلصةو تحت توترها شربت العصير 


العصير بقا كان كوكتيل من برشامه لتهيج الجسم وبرشامه تانيه لفقدان الوعي بس لانسان فايق يعني الانسان ميكونش في وعيه زي الويسكى بالظب






تمارا بدأت متكونش علي بعضها بدأت حرارتها ترتفع وكانت في حاله غريبه هوا بص وبدأ يبتسم


فجأه واحده شالها وطلعو اوضه النوم 


وقفها عالارض وبدأ يخطف من شفاها سكرات وللاسف مفعول العلاج اشتغل وهي بدأت تتفاعل معاه ومسكته من ياقه قميصه وهوا كان مبسوط جدا لانو هياخد الشيئ الي عاوزه وهي صاحيه لا وكمان بتفاعل شديد منها 


نسيبهم بقا احنا في صيااام الااااه 


بعد مرور وقت 


الاب : اتأخرت جدا استنو اتصل بإنجي


الاب : الو يا بنتى امال تمارا اتأخرت كده لي 


انجي: ياعمو انجي فونها فصل وهي هتبات معايا بليز انا مسكت فيها جامد انا فوق دلوقتي بليز سيبها


الاب؛ ماشي يابنتى حاضر انبسطو سلام


بعد فتره حوالي ساعتين : فرعون بص لتمارا وسط دمها الي مغرق السرير وكان جسدها كلو لايستره الا اللحاف الي عليها وهوا كان عارف انها مش هتفوق الا بكره 


بص وابتسم جامد


انا فرعون محدش يصعب معايا مفيش ست خدت في ايدى اكتر من ٣ ايام اما نشوف دورك الكام يا ملاك السما اتتى هههههه


ويتبععععع


#***********************************


#ملاك_الجاسر


#السادس


#الكاتبه_المجهولهN


                      الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×