رواية امتلكني حبها الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم رحمه محمد

رواية امتلكني حبها الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم رحمه محمد 


 #امتلكني_حبها ال15والاخير
عدي بش.ر: خلاص اجهز عشان بكرا هنعمل الي اتفقنا عليه 
: بس انا بقا ليا من الحب جانب بقا 
عدي طلع فلوس كتير من جيبه: خد يعم وبعد كدا مشوفش وشك تاني انت فاهم
الشخص الفلوس زغللة عنيه: انت تأمر ي عدي بيه 
ومشي الشخص وساب عدي (كان في ايده كاس شربه): اخيرا ي ريم جايه النهارده متتخيليش مستني بكرا دا ازاي ي حبيبتي هتعرفي بقا بحبك قد اي 
وفجاه تليفونه رن بصله وابتسم بش.ر اول ما شاف ان ريم هي الي بتتصل رد بسرعه: ريم حبيبتي 
ريم ببتسامه: انا راجعه النهارده 
عدي بش.ر: مقولكيش فرحان قد اي اني هرجع اشوفك تاني 
ريم: ما انا بكلمك عشان عايزه اشوفك اول ما اوصل
عدي كشر: النهارده 
ريم ببتسامه: ايوا
عدي ابتسم: ماشي ي حبيبتي اول ما توصلي كلميني وهتلاقيني في الكافيه بتاعنا الي بنقعد فيه علطول 
ريم ببتسامه: ماشي ي حبيبي باي بقا 
عدي قفل معاها ورن علي الشخص الي كان لسه معاه من شويه: اجهز هنفذ النهارده 
وقفل معاه 

ورد بم.لل: ي جابر انا رجلي بقت كويسه زهقت من القعده في الاوضه (ورد كانت رجليها مكسوره عارفه انكم نسيتو الاحداث) 
جابر كان نايم ووخدها في حضنه: لما تخفي ابقي روحي في المكان الي نفسك فيه 
ورد بعدت عنه وودت وشها الاتجاه التاني وهي زعلانه
جابر ابتسم علي شكلها وجاب وشها نحيته تاني بايده: انا خا.يفه عليكي ي وردتي 
ورد ابتسمت وبصتله: اممم خا.يف عليا 
جابر استغر.ب: طبعا مش مراتي وحبيبتي لازم اخا.ف عليها من الهوا 
ورد: دا انت مكنتش بطي.ق تبص في وشي فاكر اول يوم دخلت فيه الاوضه دي سبتني يوم الفرح ورجعت في نص الليل وكنت كار..ه اليوم دا وكر..هني معاه 
جابر: كنت غ.بي مكنتش اعرف اني هحبك اوي كدا 
ورد بعيون بت.لمع من الفرحه: بجد ي جابر 
جابر ببتسامه: بجد ي وردتي 














في نفس الوقت اسلام وريم وجاد ركبو العربيه ومشيو كان كل شويه اسلام يبص علي ريم في مرايا العربيه كان مضا..يق انها ماشيه بس في نفس الوقت مبسوط عشان شايفها بس ريم كانت مركز في تليفونها 
جاد: شكرا ي اسلام انك جيت توصلنا 
اسلام ببتسامه: دا واجبي انتو(وبص لريم في المرايا وابتسم) اخوات الغالي 
جاد: يبخت جابر عنده صاحب زيك 
اسلام بصله وابتسم ورجع بص للطريق تاني وفضل من الوقت للتاني يبص لريم وفجاه رفعت دماغها وبصت في المرايا لقتو بيبصلو.. اسلام اتخض وبعد عينه عن المرايا ورجع بص تاني للمرايا لقاها بصتله وابتسم ورجعت بصت لتليفونها 
اسلام حرفيا طار من الفرحه وابتسم ليها وبص للطريق تاني وطول الطريق مبتسم بسبب ابتسامتها دي 

وبعد ساعات وصلو قدام البيت الي عايش فيه جاد وريم 
جاد: يلا ي ريم 
ريم بتو.تر: لا.. انا.. انا هروح اشوف وحده صحبتي 
جاد بصلها وراه بستغراب: صحبتك دلوقتي؟ طب ارتاحي شويه 
ريم بتو.تر اكبر: لا ما هي تعبا.نه شويه ولازم اروح اشوفها
جاد اتنهد: طيب متتاخريش وخدي بالك من نفسك
اسلام: انا ممكن اوصلها لو تحب 
ريم بسرعه: لا انا هروح بعربيتي (ونزلت من العربيه بسرعه) يلا باي بقا 
جاد وهو نازل من العربيه: يلا ي اسلام انزل 
اسلام: لا انا هرجع اليلد بقا عشان متاخرش 
جاد: لا طبعا تعالي ارتاح شويه عشان تقدر تسوق العربيه الطريق كان طويل يلا انزل بقا 
اسلام طبعا وافق لان دي كانت فرصه يشوف ريم تاني لما ترجع ونزل مع جاد طلعو الشنط من شنطة العربيه ودخلو البيت 

ريم اول ما ركبت العربيه ابتسمت ورنت علي عدي بسرعه: انا وصلت انت فين 
عدي ابتسم بش.ر: مستنيكي في الكافي بتاعنا متتاخريش 
ريم قفلت معاه ومشيت بالعربيه وبعد فتره كانت قدام الكافي بصت في المرايا وعدلت شعرها والمكياج بتاعها ونزلت من العربيه واتجهت ناحية الكافي 
في نفس الوقت وقفت عربيه سودا قدام ريم وحد شدها لجوا العربيه ريم صرخت بس بسرعه الشخص كتم بو.قها 
: هووووششش 
ريم بصت للشخص واتص.دمت وحاولت تتكلم من تحت ايده: عدي 
عدي بش.ر: ايوه يقلبي انا (وضحك لما علامات الاستغراب بانت علي وش ريم) متخا.فيش انا هخطفك كام ساعه وهرجعك تاني  
(كان الشخص الي عدي اداله الفلوس بيسوق وعدي ماسك ريم وقاعد وراه) زود السرعه شويه 
الشخص: اوامرك ي بيه 
عدي ببتسامه خب.يثه لريم: انا عارف انك مش فاهمه حاجه انا هفهمك انتي بالنسبالي كنتي مجرد وسيله انت..قم فيها من اخوكي 
ريم كانت بصاله بصد..مه وهي شا..يفه نظرات كلها ش.ر في عينه معقوله كل دا كان بيمثل وبضحك عليها حاولت تزقه وتبعد ايده بس معرفتش وفضلت ترفص ورفعت رجليها وضر..ب الي بيسوق في كتفه 
: اااااههه 
عدي حط منديل علي مناخيرها وبوقها في منو..م وبعد ثواني هدية ونامت: كنت عارف انك هتتعبيني 
وبعد فتره 
وصلو قدام العماره الي فيها الشقه بتاعت عدي طلع فلوس من جيبه وداها للشخص الي معاه: خد اتكل انت بقا 
وفعلا مشي وعدي اتاكد ان مفيش حد شايفه وشال ريم ودخل بيها العماره لغايت ما وصل لشقته ونايمها علي السرير وبصلها بكل ش.ر: اخيرا 
عقبال ما تفوقي اكون خت شاور انا عايزه تكون فايق ومصحصح كدا وخرج من الاوضه وقفل الباب ودخل الحمام وبعد فتره 
سمع خبط علي الباب جامد وريم بتز.عق 
ريم بصوت عالي: عددددييييييي طلعني من هنا وخليني اروح... عدي ارجوك متعملش معايا كدا انا حبيتك.. افتحلي الباااابببب
كل كلمه كانت بتقولها وهي بتخبط بكل قوتها علي الباب لغايت مل عدي طلع من الحمام وفتح الباب: هووش اي الازعاج دا ي ريم 
















ريم وهو منهاره: خليني امشي 
عدي ضحك وهو بيتجه نحيتها: تؤ 
ريم بعيا..ط اكتر: ابوس ايدك خليني امشي 
عدي ضحك وهو بيقرب منها اكتر: تؤ 
ولسه هيمسكها نقتو وجريت هو حاول يمسكها من هدومها قطع التيشرت بتاعها (من عند كتفها كدا) ريم خرجت من الاوضه سمعت صوت باب الشقه بيتفتح ودخل جاد واسلام صرخت باسم اخوها: جاااااد 
وجريت عليه حضنته ونهارت في العياط اكتر اسلام لقي عدي طالع وراها جري نحيته وفضل يضر..ب فيه بكل قوته جاد كانت عيونه حمرا من الغ.ضب ساب ريم وجري علي عدي خدو من اسلام وضر..بو اكتر: بقا انت ي كلب تخط.ف اختي فاكر نفسك هتبقا راجل كدا.. والله ولا عمرك هتبقا راجل طلما بتاخد حقك من بنت ومش قادر تاخده مني 
عدي بقا وشه كله د..م ومش قادر حتي يرد عليه 

اسلام بص علي ريم كان قلبه و..جعه علي منظرها وجري عليها بلهفه حضن وشها بايده بحنان: عملك حاجه انتي كويسه 
ريم بد..موع: ل.. لا 
اسلام اتنهد براحه وقلع الچاكت بتاعه ولبسه لريم وبعد فتره كانت عساكر دخلت الشقه وبعدهم دخل الظابط ومعاه محمد (صاحب عدي الي كان عارف انو هيعمل كدا مع ريم) 
محمد بص لصحبه بقر..ف: قولتلك بلاش 
عدي كان وشه كله ورم من الضر.ب والظابط امر العساكر تاخد عدي ومشيو 
جاد: انا مش عارفه اشكرك ازاي ي محمد 
محمد: دا واجبي ي جاد انا عندي اخوات وعمري مستحمل يحصل معاهم كدا المهم تكون ريم كويسه 
جاد بص لريم بزعل كبير باين في عنيه زعل وعليها.. وخرجو كلهم من الشقه محمد مشي وسابهم واسلام ساق العربيه وجاد ركب جنبه وريم ركبت ورا 
ريم بدمو..ع: جاد انا اس... 
جاد بغضب: مش عايز اسمع صوتك 
اسلام: مش وقته ي جاد الكلام دا انت مش شايف حالتها 
جاد بغ.ضب: هي السبب انتي متخيله لو كنا اتاخرنا شويه كان اي الي هيحصل.. كنتي عارفه ان انا وهو اعدا..ء وكنتي بتقابلي من ورايا كنتي بتضحكي عليا.. شايفه الي كد..بتي عليا من شويه عشانه كان هيعمل معاكي اي 
ريم انهارت من العياط 
اسلام: قولتلك مش وقته ي جاد.. تعالي نرجع البلد تاني هناك ريم هترتاح اكتر مع ورد وشمس 
وفعلا رجعو البلد 
ناصره اول ما شافت ريم اتخ..ضت: ريم مالك ي ينتي 
ريم جريت علي حضن مامتها وانهارت عياط بقا صوتها مسمع البيت كله جابر اول ما سمع صوت عياط نزل علي تحت لقاها ريم جري عليها: في اي 
ريم بصتله وترمت في حضنه: جابر 
جابر بخو.ف وقل.ق بص لجاد واسلام: اي الي حصل 
اسلام بصله بنظره جابر فهم انه مش عايزه يتكلم قدام ناصره وريم 
جابر بص لناصره: خدي ريم وحاولي تهديها 
ناصره فعلا خدت ريم ومشيت.. واسلام حكي لجابر كل حاجه.. جابر كان مصد..وم: ابن ال.....  هو فين
جاد بحز..ن: اتحبس خلاص 
جابر بغ.ضب: انا هروحه (ولسه هيمشي اسلام مسكه) 
اسلام: رايح فين ي جابر بنقولك خلاص اتحبس 
جابر كان عمال يلف في البيت بغ.ضب مش عارف يعمل اي 














مر اسبوع 
البيت كله كان تو..تر وريم بتحاول تكلم جاد بس مش مديها فرصه: ي جاد اسمعني ونبي حقك عليا 
بس هو سبها ومشي اسلام شاف الي حصل وقرب منها: هو زعلان شويه وهتتصلحو 
ريم بدمو..ع: مش باين انو هيسامحني 
اسلام: جاد طيب وبيحبك دا انا متجنن عليكي انتي مش اخته بس انتي بنتو ي ريم هيصالحك 
ريم بصتله بد..موع: طب امتي 
اسلام ابتسم عشان يطمنها: سيبي شويه بس هي خدودك حمره كدا لي 
ريم ضحكت وسط عيا..طها: اصل انا لما بعيط بقلب طماطمايه 
اسلام: دي فرولايه وانا بحب الفراوله علي فكره(وغمز) 
ريم اتكسفت وفضلو قعدين يتكلمو كتير مع بعض 
(وفي الاسبوع دا كانو قربو من بعض شويه) 

ورد: ي جابر اقعد بقا خيلتني 
جابر كان رايح جاي في الاوضه من عصبيته: مش هتهد غير (قاطعه رنت تليفونه رد بسرعه وقفل وهو مبتسم) 
ورد: مش مرتاحه للابتسامه دي.. عملت اي مع الواد
جابر بصتناع البراءه : ولا حاجه توصيه بسيطه من السجن بس
ورد: مش بقولك مش مرتاحلك 

منصور كان قاعد في الاوضه وزعلان علي بنته ناصره قربت منه: خلاص بقا ي منصور 
منصور: انا قولتلك بلاش ز..فت التعليم الي برا البلد دا 
ناصره بدمو.ع: وهو انا كنت اعرف ان دا الي هيحصل انا هتمني لبنتي الش.ر يعني يخويا 
الباب خبط ودخلت ريم وهي بصه في الارض: انا اسفه... حقكم عليا انتو كنتو واثقين فيه وانا خونت الثقه دي انا اسفه.. اسفه ي بابا.. اسفه ي ماما 
ناصره جريت خدها بالحضن: الحمدلله انك كويسه الحمدلله يارب 
منصور قام وقف وبص لريم بحز.ن وهي بصتله وجريت في حضنه وهو حضنها وفضل يحاول يهديها 
لقو الباب بيخبط ريم بتبص لقتو جاد واول ما شافها خرج من الاوضه ومشي 
منصور: روحي صلحي اخوكي 
ريم مسحت دمو..عها وحركة راسها يالايجاب وجريت وراه لقتو دخل اوضته دخلت وراه: جاد 
جاد: اطلعي برا عايز انام 
ريم انفجرت في العياط: انا اسفه والله حقك عليا.. انا اسفه والله ما كنت اعرف انه هيعمل معايا كدا هو واعدني انه هيحل كل حاجه ما بنكم وهيجي يتقدملي انا اسفه.. سامحني ي جاد انا مبقتش قادره اسيبك زعلان اكتر من كدا انا اسفه
 
جاد كان مديها ضهره بس مقدرش يستحمل يسمع صوت عيا.طها الي بيو..جع قلبه دا ولف وخدها في حضنه: هوووش خلاص اهدي انا مش زعلانه هوووش اهدي 
وبعد فتره ريم هديت وبصت لجاد: يعني صافي ي لبن 
جاد ابتسم: حليب ي قشطه يستي 
ريم ضحكت وحضنته تاني وعدا اسبوعين كمات وكانت كل حاجه اتحلت ورجع البيت زي ما كان خناقات شمس وجاد.. وورد شالت الجبس الي في رجليها.. ريم واسلام بقو صحاب جدا 
شمس: ر..خم 
جاد: بار..ده 















ورد بتعب: بطلو خناقات بقا (وفجاه جريت علي الحمام) 
ناصره شافتها جريت عليها: مالك ي ورد 
ورد: معرفش ي عمه بطنس وجعاني من الصبح ودايخه 
ناصره ببتسامه عريضه: لتكوني حامل ي ورد 
شمس وجاد ببتسامه: حااامل 
جابر دخل البيت في الوقت دا: فين ريم 
ريم نزلت من اوضتها: انا هنا اهو 
جابر ابتسم: تعالي ي ريم اقعدي جنبي
ريم راحت قعدت جنبه: نعم ي جابر 
طبعا جابر مسمعش الكلام الي دار بين ناصره وورد 
جابر ببتسامه: اسلام متقدملك 
ريم فجاه ابتسمت(لانها اعجبت باسلام فعلا): ايه 
جابر: زي ما سمعتي يقلب اخوكي اي رايك 
ريم بكسوف: الي تشوفو انت وبابا وجاد وماما
جاد ضحك: يبقا موافقه ي جابر اسمع مني واسلام كويس 
شمس: لولولولوووووي يبقا في خبارين حلوين خطوبه ريم وحمل ورد 
ورد بصت ليها بصد..مه اول ما قالت 
جابر بص لورد بسرعه: ب.. بجد انتي حامل؟ 
ناصره ضحكت: شكلها كدا ي جابر بس برضو عايزين نتاكد 
جابر قام بسرعه وحضنها ولف بيها وكانت الفرحه مش سيعاه
جاد بر..تباك: طب حيث كدا بقا انا عايز اتجوز شمس 
شمس بصتله بصد..مه: اييي(وبصت لناصره بخو.ف) 
ناصره ضحكت: متخا.فيش مني كدا انا اول واحده عارفه واول واحده موافقه مش هلاقي زيك لابني ي شمس 
شمس اتو.ترت وبصت لورد لقاتها فرحانه: طب امم عليك وعلي ابويا بقا
ودخل منصور ومعاه ابو ورد وشمس 
جاد ضحك: ي سلام علي الصدف دا انت جيت في وقتك
كلهم ضحكوا عليه وهو جري علي ابوه: انا عايز اخطب شمس في اتقدملي بقا من ابوها دلوقتشييي 
منصور ضحك وفعلا اتقدمله وابو شمس: وانا مش هلاقي حد احسن منك لبنتي ي جاد 
جابر: وريم اسلام متقدم عليها 
وفجاه لقو اسلام داخل لابس بدله ومعاه بوكي ورد: انا جاي اطلبها بنفسي منك ي عم منصور 
منصور بص لريم لقاها مكسوفه وبصه في الارض فهم انها موافقه وضحك: وانا موافق 
ناصره: وكدا بقا فاضل نتاكد ان ورد حامل 
منصور وابو ورد اتفاجاو وفرحو اووي وجابر كانت عينه بتلمع من الفرحه وورد برضو 
جاد قرب من شمس وفضلو يتهمسو سوا وبضحكوا 
واسلام قرب من ريم وادالها الورد وفضل واقف جنبها وهي مكسوف... منصور وابو ورد وشمس وناصره كانو بيبصولهم بسعاده ظاهره 
وفعلا اتاكدو انو ورد حامل والبيت اتملي زغاريظ وسعاده وخطوبه جاد وشمس واسلام وريم اتحددت ورجعت الفرحه تاني تملي البيت 
تمت.   #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×