رواية حب الهلال الفصل الرابع 4 بقلم سما الحملاوي

رواية حب الهلال الفصل الرابع 4 بقلم سما الحملاوي 

 

#حب_الهلال🌙♥

#البارت_٤🌙♥

فطروا ونجمه نزلت تتمشى شوية...

قعدت قدام النيل سمعت صوت من وراها...

شخص...مش حابه تكوني نجمه ليلي

نجمه بصت وراها وقالت...انت مين وتعرف اسمي منين

الشاب بسخريه...اسمك ايه وانا ايه هيعرفني اسمك 

نجمه بغضب...لا يابا انت لسه كنت بتقول نجمه ليلي 

الشاب بسخريه...وفين اسمك دا ياحلوة 

نجمه بغضب...نجمه 





الشاب...اااه طب منا قصدي انك شكل النجمه ب لون عيونك دي ما تيجي نشرب حاجه ساقعه في اي كافيه 

نجمه بغضب...حل عني ياجدع انت احترم الشهر الكريم حتى 

الشاب مسك ايدها...ما تيجي يابت ومتعمليش محترمه اوي 

نجمه وبدأ الخوف يدخل قلبها...ابعد عني احسنلك 

الشاب بخبث ومسك دراعها جامد...ولو مبعدتش 

نجمه فكرت في فكرة...يلاااااهوي الحقووووني 

جه شاب تاني بنيته قويه...انا شايفك بتضايقها من الصبح وشكلك مش هتجبها البر

الشاب الاول...وانت مالك دي تخصني 

الشاب التاني...انا هعرفك مالي 

وفجأة هجـ ـم عليه بالضر""ب والتاني قام وخاف وجري...

نجمه كانت واقفه بعيد وخايفة...

راح عليها الشاب التاني...عملك حاجه يا انسه

نجمه رفعت وشها وقالت...لا الحمدلــ هو انت 

هلال بكبرياء....هلال الخولي 

نجمه...احم شكرا لحضرتك جدا 

هلال اتحول فجأة واتكلم بغضب....تاخدي بعضك حالا وتطلعي على بيتك عشان معملش تصرف مش هيعجبك 

نجمه بغضب...انت بتتكلم معايا كدا بتاع ايه 

هلال بغضب...نجمهههه روحي البيت احسنلك 

نجمه بصتلوا بغضب ومتعرفش ليه مشيت فعلا من غير ما تتكلم تاني وهلال فضل ماشي وراها بالعربية...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

بليل قبل السحور بساعه...

لقت رسالة على فونها...

»بعد كدا خروجك بأذني ودخولك بأذني فاااهمه«

نجمه ردت...انت هلال صح 

هلال...ايوه 

نجمه...هعملك بلوك 

هلال...تبئا تحصل يانجمه هعمل تصرف صدقيني هيزعلك 

نجمه شافت الرسالة ومردتش...

وبعد شوية قامت تتسحر...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻





عند هلال...

هلال...معتصم عازمنا بكره على الفطار 

هبه...ماشي ياحبيبي نروح 

هلال...تمام هقولوا بئا 

هبه بأبتسامه...مش ناوي تفرحني بجوازك بئا 

هلال بأبتسامه...قريب ياحبيبتي قريب 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻

تاني يوم في شغل هلال...

قاعد وقاعد قدامه دراعه اليمين ايمن...

هلال...فاهم يا ايمن عاوزك تراقب تحركاتها كلها وتبلغني 

ايمن بأحترام...فاهم يا هلال بيه 

هلال...روح انت يلا 

خرج ودخل معتصم...

معتصم...انا عاوز افهم حالك دا ايه 

هلال بضحك...اقعد بس وانا هفهمك 

معتصم قعد وهلال حكالوا كل حاجه...

معتصم...وانت عرفت انك بتحبها بالسرعه دي 

هلال بسرحان...تقدر تقول مش الحب الكامل بس حسيتها دي الي انا عاوزها البنت الجريئه المتمرده وفي نفس الوقت محترمه الطيبه والحنونه والعصبيه والمجنونه كل دا فيها 

معتصم...دا انت وقعت مش حبيت بس 

هلال...بس المهم انها مش هتبئا لغيري 

معتصم بضحك...مافيش بعد هلال الخولي 

هلال بغرور...بالظبط 

معتصم...طب متنساش الفطار 

هلال...هجيب ماما ونيجي متقلقش 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

نجمه قاعده في البيت...

نجمه سرحت في هلال وبعدين قالت...استغفر الله العظيم 

نورسين بشك...مالك يابت يانجمه

نجمه بأنتباه...ها مالي في ايه

نور...من ساعه ما رجعت امبارح وانت سرحانه 

نورسين...يمكن بتحب 





نجمه ضربتها بالمخده والجرس رن راحت تفتح...

نجمه...ادخل يا ماجد وعقل مراتك 

ماجد بضحك...عملت ايه تاني 

نورسين...الله بقولها يمكن بتحبي 

محمد خرج من اوضته...بس يابت يانورسين نجمتي مش هتتجوز حد هتفضل مع ابوها حبيبها 

نجمه بحب...صح يابابتي

نور بغيظ...لا ونبي طب اشبعوا ببعض 

خرج نادر بمرح...معلش ياحج هتصالحها بعد الفطار 

ماجد بضحك...وهو الحج هيقدر يستنى على خصام نوره 

محمد بغضب وضحك...بس ياض منك له مشفتوش تربيه صحيح 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

بعد ساعه هلال خد مامته وراحوا يفطروا في بيت معتصم...

زوجه معتصم انغام...نورتونا يا جماعه والله 

هبه بأبتسامه...بنورك ياحبيبتي 

معتصم دخل من باب الشقة...هلال ومرات عمي جم اتاريني بقول ليه الشقة منوره 

هبه...تعالى يابكاش يالي مش بتسأل خاالص 

معتصم...حقك عليا ياحبيبتي الشغل والله 

هلال بملل...وكمان احسن ولا متسألش عشان بتصدعني 

هبه بضحك...اخس عليك يا هلال دا معتصم عسل 

انغام...ونبي ياماما هبه هلال معاه حق 

هلال بضحك...شوفتي 

معتصم بغيظ...حسابنا بعد الفطااار 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند نجمه...

نجمه...ماما هنزل اجيب تمر وعصاير 

نور....ماشي ياحبيبتي خدي بالك من نفسك 

نزلت نجمه تجيب الحاجه...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند هلال...

جاله مكالمه وقام يرد...

هلال...ايوه يا ايمن 

ايمن...ايوه ياباشا الي الهانم نزلت دلوقتي وانا وراها 

هلال بغضب دفين...انت فين بالظبط 

ايمن...في ******

هلال...انا جايلك سلام 

قفل معاه وخرج...

هلال...جماعه انا نازل في شغل مستعجل هخلصوا واجي على طول 

هبه...شغل ايه يابني 

هلال...شغل ضروري 

معتصم...اجي معاك 

هلال...لا انا اقل من ساعه وهكون هنا سلام 

وخرج على طول ونزل ركب عربيته...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻





بعد شوية وصل هلال عند ايمن...

هلال بجديه...هي فين

ايمن...في المحل دا 

هلال...تمام امشي انت 

مشي ايمن وهلال فضل واقف مستنيها واول ما خرجت شدها من ايدها ودخل شارع جانبي...

نجمه بغضب...انت ازاي تشدني كدا 

هلال بغضب جحيمي...اسمعي يابت انتي انا هلال الخولي كلمتي متنزلش ابدااا والي اقولوا لازم يتسمع فااااهمه ولا لا 

نجمه بعصبيه....انت مين انت عشان اسمع كلامك 

هلال بغضب....اتقي شري احسنلك انتي مش قد غضبي ودلوقتي قدامي عشان اوصلك 

نجمه بصتلوا وقالت في بالها...ياترى انت حكايتك ايه ياهلال معايا وليه بتوه جوا عيونك وبسمع كلامك ومش برد...

ركبت معاه العربية من سكات ووصلها قرب بيتها بس مش تحته عشان اهلها...

هلال بهدوء...نجمه اسمعي كلامي وصدقيني مش هتندمي وهتعرفي كل حاجه في وقتها 

نجمه بصتلوا وسكتت..

هلال بهدوء...وصورك من على السوشيال تتشال يلا انزلي الاذان قرب 

نجمه استغربت نفسها انها هزت راسها موافقه على كلامه ونزلت...

هلال فضل يبص عليها بهدوء واتحرك بعربيته...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻

بعد الفطار...

عند نجمه...

قاعده مع اهلها سرحانه...

نورسين بهمس...مالك يابت من امبارح 

نجمه بأنتباه...مافيش تعبانه شوية 

نورسين...طب نروح لدكتور 

نجمه...لا ياحبيبتي شوية وهبئا كويسه 

ماجد...ما تيجوا ننزل نخرج كلنا 

نور...خو بعضكم انتو انا اتهد حيلي في البيت انهاردة والفطار 

محمد...اه انزلوا انتو واحنا يوم تاني 

نادر...ماشي يلا انا موافق 

نورسين...هطلع البس والبس ملاك 

نجمه...وانا كمان يلا 

قاموا كلهم يلبسوا...

في اوضة نجمه...

نجمه خارج ارادتها...ممكن انزل مع اخواتي وزوج اختي

هلال قعد شوية ورد...هتتأخري 

نجمه....لا ان شاءلله 

هلال...تمام ماشي 

نجمه...شكرا 




قفلت معاه وسرحت شوية وقالت...انا ازاي عملت كدا من امتى يانجمه وانتي بتسمعي كلام حد اصلا انا لايمكن اعمل كدا تاني لااايمكن

نورسين من برا...نجمه خلصتيي

نجمه...ايوه اهو خارجه

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند هلال...

معتصم...منورنا والله 

انغام...فعلا والله 

هلال بأبتسامه...بنوركم ياحبيبي 

هبه...بنوركم ياحبايبي 

قعدوا شوية وهلال قال...نقوم احنا بئا ياماما. 

هبه...اه يلا يابني 

معتصم...ايه ليه ما انتو قاعدين

هلال...قعدنا كتير اهو الساعه ١١

انغام...والله كان يوم حلو 

هبه...العزومه الجايه عندنا بئا 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻ 

 نجمه واهلها رجعوا من برا وعدا اليوم. واتسحروا...

تاني يوم...

نجمه عازمه علا عندها على الفطار...

جت وقعدت حكتلها على موضوع هلال...

علا...اسمعي الكلام ونشوف الحوار اكيد بيحبك 

نجمه...في حد يحب حد يعمل كدا 

علا...بس خدي بالك هلال مش سهل 

نجمه...على نفسوا وانا هنزل دلوقتي هو بيراقبني وانا متأكده 

علا...بلاش يا نجمه

نجمه...لا هنزل عشان اثبتلوا ان نجمه مش بتمشي على مزاج حد 





علا...هاجي معاكي 

نجمه...هليكي مع نورسين انا هاجي على طول متقلقيش 

علا...بس 

نجمه...خلاص والله مش هتأخر 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

نزلت نجمه وعلا فضلت في البيت...

علا بصت على باب اوضة نادر وقالت في سرها...امتى هتحس بيا بئا يااارب 

قامت تدخل الحمام ونور دخلت اوضة نادر...

علا غصب عنها سمعت كلامهم لأن صوتهم كان عالي نسبياً والحمام جنب اوضته...

نور...يابني انت خارج وهتشوفها ولازم تسلم عليها 

نادر...قولت لا انا مش بطيقها بجد 

نور...ليه بس دي غلبانه

نادر بغضب...ونبي لو ايه هو كدا انا مش بطيقها مغرفش رجعت ليه ما كانت مشيت

علا سمعتهم ودموعها نزلت كتير...

༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

عند هلال...

ايمن رن عليه...هلال بيه نجمه هانم نزلت انهاردة وهي في####

هلال بغضب جحيمي...اقفل انا جاي..ماشييي يانجمه المرادي مش هتعدي بالساااهل 

استووووووووووووووووووب...

ياترى هيحصل ايه؟! 

#بقلمي_سما_الحملاوي


                     الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×