رواية المراد الفصل السادس 6 بقلم ملك بكر

رواية المراد الفصل السادس 6 بقلم ملك بكر

رواية المراد الفصل السادس 6 بقلم ملك بكر 

 

بارت ٦

ليله : يعني يا ميار اتعرضت للاغت..صاب وبالنسباله عادي ... ده مش مراد اللي أنا اعرفه 


ميار : اكيد الموضوع فيه إنه ... مراد اصلا مبيستحملش عليكي الهوا ... يبقى هيتجوزها ازاي 


ليله : بقولك فرحهم الخميس 


ميار : الموضوع غريب يا ليله 


عاصم : يا بنتي قولتلك قبل كده رديله اللي بيعملوا فيكي ... وكنت أنا الوسيله بتاعتك بس انتي اللي طلعتي خايبه 


ليله : هو انت فاهم أن الموضوع سهل ... ده مفرقش معاه وانا اللي زي الهبله روحت اتخانق معاه أنه ازاي يرفضك 


عاصم : طب وهتعملي ايه يا فالحه


ليله : أنا مش هقدر احضر فرحهم ... أنا بجد بنهار كل يوم عن اليوم اللي قبله 


ميار : طب م تسافري لخالتك 


ليله : ماما بتقولي بلاش دلوقتي 


ميار : ليله انتي لازم تتقبلي الأمر الواقع ... مراد وهيتجوز الخميس ... انتي بقا هتعملي ايه ... لا هتقدري تمنعي الجوازه ولا هتبطلي تحبيه 


ليله : بس بقيت مجنونه بتروح لدكتوره نفسيه تحكيلها حياتها 


ميار : مجنونه ايه بس ... دي بس حاله عاديه 


عاصم : ليله ... انتي مش مجنونه وانسانه عاديه ومش اول واحده تتعرض للموقف ده 


ليله : تقدر تجيبلي حل طيب 


عاصم : والله أنا شايف أن الحل الوحيد هو انك تبعدي 


ليله : أنا لو بعدت مش هرجع دلوقتي خالص 


عاصم : المهم يا ليله انك تبعدي بجد 


ليله : هحاول اقنع ماما بالموضوع ده ... يلا باي عندي معاد مع الدكتوره النفسيه 


ميار : ابقي طمنيني 


عند الدكتوره 


ليله : وده اللي حصل 


ايمان : يعني ده رد فعل مراد ع اللي حصل ؟ 


ليله : اه هيتجوزوا الخميس ... ده حتي مأجلوش الفرح 


ايمان : انتي قولتيلي أن علاقتك انتي ومراد كانت كويسه ... ايه بقا اللي خلاها تتوتر 


ليله : تسنيم 





ايمان : وهل مراد كان اهبل لدرجة أنه يوقع في فخها كده عادي 


ليله : لاء انا اللي كنت الهبله 


ايمان : ومكونتيش عارفه انها عايزه توقع بينكوا 


ليله : كانت كل الأسباب ساعتها بتقول أني لازم اشك ... لانها فهمتني أنه نام معاها ولما واجهته مأنكرش 


ايمان : ازاي وضحي اكتر 


ليله : كان عندنا مؤتمر مهم بره مصر وبحكم شغلنا في الشركه سافرنا أنا ومراد وتسنيم ... وهو اللي ساعدها جدا تشتغل معانا علشان والدتها واسطه عظيمه عند ماما 


فلاش بااااك 


مراد : حمد الله ع السلامه ... تسنيم أنا حاجزلك جناح هيعجبك 


تسنيم : ميرسي اوي يا مراد 


مراد : وحاجزلك سويت يا ليله جنب اوضتي 


ليله بابتسامه : تسلملي يا حبيبي 


مراد : هنطلع دلوقتي ننام ساعتين ونجهز نفسنا علشان بالليل 


ليله وتسنيم : تمام 


بالليل جهزت ليله نفسها بفستان سيمبل احمر بعد الركبه بحاجه بسيطه وميكب بسيط ولمت شعرها كحكه واستنت مراد 


تسنيم لبست فستان قصير فوق الركبه وحطت ميكب تقيل نوعا ما واطلقت لشعرها العنان 


خرج مراد من السويت بتاعه ببدله توكسيدو جميله جدا وراح لليله 


مراد برفعة حاجب : ميكب يا ليله؟ 


ليله : بسيط خالص اهو 


مراد : ده بسيط ... حرام عليكي يا شيخه ... امسحيه 


ليله : نعم ... انت اكيد بتهزر ... أنا بقالي ساعه بظبطه 


مراد : خلاص همسحه أنا بطريقتي 


ليله : لا خلاص همسحه همسحه ... بس هحط روج وماسكرا 


مراد : لاء 


ليله : مراد 


مراد : قولت لاء ويلا علشان منتأخرش 


ليله : هوووف ... حاضر 


نزلوا وحضروا صفقه مهمه وبعد كده عرض عليهم صاحب الشركه التانيه أنهم يسهروا معاهم فراحوا البار اللي تبع الفندق 


مراد : ليله متقوميش من جنبي ولا تشربي اي حاجه من هنا 


ليله : م كلكوا بتشربوا اشمعنا أنا 


مراد : أنا قولت كلامي ومش هكرره ... حسك عينك اشوفك بتشربي حاجه 


ليله : ولا انت كمان تشرب 


مراد : حرام يا حبيبتي 


ليله : بس والله يا مراد نفسي ادوقه 


مراد : تحبي ندوقه مع بعض ؟ 


ليله : بجد 


مراد : اه ناخد ازازتين ونطلع اي اوضة نوم نقضي ليله حلوه زيك كده ويبقي اليوم حرام في حرام 


ليله : مررااااد 





مراد : قلبه 


ليله : اسكت خالص 


مراد : ماشي يا قلبي هسكت 


ليله : عايزه اروح التويلت 


مراد : يلا 


ليله : يلا ايه انت رايح فين 


مراد : هاجي معاكي استناكي بره 


ليله : مفيش داعي 


جت عليهم تسنيم : مراد بيسألوا عليك وانت واقف هنا 


مراد : ٥ دقايق وجاي 


ليله : مفيش داعي يا مراد روح وانا هحصلك 


مراد : قدامي يا ليله وبطلي مناهده 


تسنيم : ايه مشكلتكوا 


مراد : متشغليش بالك ... يلا ؟ 


ليله : يلا 


دخلت التويلت وخرجت وراحوا للطاوله ومراد اندمج مع صاحب الشركه 


تسنيم : شايفاكي مبسوطه يعني 


ليله : دي حاجه متخصكيش 


تسنيم : انتي فرحانه لأن مراد معاكي بس متنسيش أني قولتلك قبل كده أنه بيعاملك كده لانه شايفك أخته ... مراد بيحبني أنا 


ليله : اه انتي هتقوليلي 


تسنيم : قريب اوي هتعرفي ووقتها بس هتتأكدي من كلامي 


ليله مردتش عليها وسابتها ومشيت وقعدت جنب مراد 


واحد من اللي قاعدين باللغه الانجليزيه 


_: كيف حالك يا فتاه الا تريدين مشاركتي في مشروب 


_: ميرسي ... لا اريد 


_: كيف لفتاة مثلك بهذا الجمال أن ترفض مشروب هكذا ... جربي 


_: شكرا لك 


حط أيده على رجليها 


_: ما رأيك أن تأتي الي اليوم في غرفتي وان مانعتي سوف اتي أنا 


قامت مفزوغه من مكانها بسرعه وضربته بالقلم وكل اللي قاعدين انتبهوا 


مراد : في أي 





ليله : اا ... محصلش ... متشغلش بالك 


مراد : ليله اخلصي في ايه 


_: أنا لم افعل شئ فقد طلبت منها أن تقضي ليله معي 


مراد : نعمم يا روح امك 


مسكه من ياقة قميصه وضربه جامد والكل حاول يمنع مراد عنه 


ليله : مراد خلاص بقا 


مراد : انت ازاي تطلب طلب زي ده ... انت اتجننت 


وجه كلامه لصاحب الشركه : المؤتمر بتاع بكره ملغي أنا ميشرفنيش اتعامل مع شركتكوا 


_: اقدم لك اعتذار ... سأقوم برفده نهائيا ولكن هذا الأمر طبيعي هنا لذلك لم ينتبه ... اعتذر مره اخري 


ليله : خلاص يا مراد بقا حصل خير ... انت كده هتدفع الشرط الجزائي


مراد : اعتذارك مقبول ... ولكن لا أود أن أراه ثانية 


_: لا تقلق بشأن هذا الموضوع 


طلع مراد السويت وهو متعصب فك اول زرارين من قميصه وقعد على السرير بخنقه 


الباب خبط وكانت تسنيم لابسه قميص نوم قصير 


تسنيم : مراد أنا مصدعه جامد ممكن برشامة صداع لو عندك 


مراد : مش عندي ... بس هطلب ... روحي اوضتك وهبعتلك 


تسنيم : أنا ممكن استني لحد م يجيبوا 


مراد : الوضع هيكون وحش ليكي ... أنا هخليهم يبعتوه 


تسنيم : تمام 


مشيت على جناحها : اوقعك ازاي يا استاذ مراد 


افتكرت لما كانت عندهم في البيت 


تسنيم : أنا ممكن اطلع اصحيه 


خيريه : مش هيصحي لانه نايم متأخر وكان تعبان ... نومه تقيل ولو عملتي ايه مش هيفوق 


رجعت تاني : لازم ادخل عنده الاوضه أو اجيبوا عندي وكده كده نومه تقيل مش هيحس 


خرجت تاني وراحتله وفتحلها الباب 


تسنيم : مراد أنا عايزه انام والتكييف مش شغال ممكن تشغلهولي


مراد : ليه انتي مبتعرفيش


تسنيم : حاولت والله بس مش راضي 






اتنهد بتعب وخرج من اوضته على اوضتها واول م دخل هيا قفلت الباب بالمفتاح وحطته في جيبها 


مراد مسكه وشغله علطول : اشتغل اهو 


تسنيم : بجد ... شكرا يا مراد ماخدتش بالي 


مراد : ولا يهمك ... تصبحي على خير 


تسنيم : وانت من أهله ... شكلك باين عليه التعب 


مراد : مرهق شويه 


تسنيم : طب خد برشام صداع وهتكون كويس 


مراد : جابوه 


تسنيم : اه ثواني 


جابتله برشام منوم ومايه 


تسنيم : اتفضل


مراد : شكرا 


اخد البرشامه وبيفتح الباب لاقاه مقفول 


مراد : هو انتي قفلاه ليه 


تسنيم : أنا مقفلتهوش ... أنا كنت سايباه 


مراد : هخرج ... ازاي ... أنا .. دل .. دلوقتي 


قال كلامه وغاب عن وعيه 


نقلته على السرير بصعوبه جدااااا وبعد م فشلت اكتر من مره واخيرا حطته 


قلعت الروب اللي كانت لابساه فوق القميص وجابت ميكركروم وحطته على الملايه ونامت جنبه 


يتبع.........

#المُراد

                        الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×