رواية عشقت صقر الصعيد الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد 

 
البارت 17
صقر بغضب... لو مكشتيش من قدامي يارحيل مش عارفه اي بجد ممكن يحصلك 
رحيل... هتعمل اي اكتر من اللي عملتوا منك لله ياصقر 
سوسن قربت من رحيل وخدها في حضنها وبدات تهديها
الجد... صقر انا خلاص خد قرار كتب كتابك النهارده علي بنت عمك 
صقر... وانا قولت مش هتجوزها 
سليم.... انا هتجوز رحيل
الكل بصله بستغراب
سليم... اي بتبصي ليه كدا 
رحيل.. عشان انت مالكش ذنب انك تصلح عملت حد تاني وبصت لصقر 







سليم قرب من رحيل ومسك ايدها وبحب... رحيل انا اصلا بحبك من زمان ومهم يحصل مافيش حاجه هتقدر تغير حبي من نحيتك فيمكن تكون دي الفرصه اللي تقربنا من بعض وصدقيني مستحيل اللي حصل يسبب اي عائق بينا عشان اصلا انتي مالكيش ذنب في اللي حصل موافقه تتجوزيني 
صقر واقف ومليان غضب لدرجه ان عيونه هطلع شراره من كتر الغضب من مسكت سليم لرحيل والكلام اللي بيقوله ومنتظر يشوف رحيل هترد تقول اي علي كلامه
رحيل بصت لصقر بغضب... سليم انا موافقه اني اتجوزك 
صقر اتعصب جامد لم رحيل وافقت 
سليم بص لصقر بصه الانتصار والفرح وبعدها بص لرحيل وبفرحه
الجد بص لصقر وبيائس... الف مبروك ياولاد كدا النهارده بليل كتب الكتاب وبعد يومين هيكون الفرح 
سليم... تمام ياجدي وانا بليل اجي انا واهلي 
الجد... تمام ياولدي 
صقر طلع علي اوضه بدا يكسر في اللي في الاوضه 
صقر بعصبيه وزعيق... ليه عملتي كدا يرحيل ليه الباب ببخبط 
صقر بعصبيه... مش عايز اشوف حد غوره من هنا 
زين فتح الباب هو ورشا ودخلوا 
صقر... مش قولت محدش يدخل 
زين... صقر عايز اتكلم معاك 
صقر رفع وشه وبصلوا بعصبيه وقرب منه ومسكه من لبسه... ليه قولت كدا







رشا جرت تبعد صقر عن زين.. صقر اهدي 
صقر... انتي مش شوفتي هو قال اي 
زين... مهو ده اللي حصل انا مكنتش معاك خالص اه كنا علي تواصل بس مكنتش معاك 
صقر بعصبيه وزعيق... يعني انت تصدق اني انا ممكن اعمل كدا وليه اعمل كدا اصلا وانت عارف انتي بتهبب بدات احبه 
رشا.. صقر اهد عشان نشوف هنعمل اي دلوقتي ونشوف مين عمل كدا
وكيف هي بتقول ان انت اللي عملت كدا 
صقر مسك دماغه وقعد علي الكرسي... بس انا تعبت ومش قادر افكر 
زين... صقر بعد اللي انا سمعته من رشا مستحيل نخلي رحيل تتجوز سليم 
صقر رفع راسه وبصلوا وبخيبه امل... هنعمل اي يعني هي وافقت عليه اعمل اي 
رشا... نمنع كتب الكتاب بتاع بليل وتتجوزها انت 
صقر... بعد اللي انا بشوفها بتعملوا ده مش عندي استعداد اتجوزها 
زين... لو بتحبها ياصقر انقذها من سليم ومتخلهاش تتجوزه 
صقر بعصبيه.... همنعها حاضر اروح اقولها متتجوزهوش والنبي عشان انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك ومكنتش واعي وانا برفض اتجوزك صح اروح اقولها كدا 
زين... صقر انا مقولتش تعمل كدا بس انت كمان عارف انها بتحبك واكيد عملت كدا عشان تغيظك عشان رفضتها 
صقر... واي الجديد مهي دايما بتعمل اللي يعصبني ويغيظني وعمرها معملت حاجه وراعت مشاعري حتي 
زين... براحتك بس انا مش هسيبها تتجوز سليم حتي لو امو... ته فيها وانا كمان بعد اللي سمعتوا حاسس انه ليه يد فيها اللي حصل 







صقر بضحكه استهزاء... هههه ويمكن هو السبب وره كل حاجه حصلت 
زين... طيب لم انت عارف كدا هتسيبها 
صقر... اللي بيغلط يتحمل غلطه هي مش صغيره هي السبب اصلا في اللي حصلها حتي بسبب تهورها وانا كذا مره اقولها متقربيش منه بس كيف لازم تعمل اللي في دماغها وطظ في صقر وفي اللي هيحصل 
رشااا.... صقر مش وقته الكلام ده لازم نفكر هنعمل اي لو هتساعد رحيل 
صقر ببرود... ممكن تطلعوا من اوضتي عشان تعبان وعايز ارتاح 
رشا وزين بصي لبعض وطلعوا من غير ميتكلمه 
رشا... زين هنعمل اي صقر رفض يساعدنا 
زين... والله مش عارف هعمل اي بس من هنا ل بليل اكون عرفت اتصرف في حاجه 
رشا... تمام 
صقر قاعد ماسك راسها وبعصبيه... مستحيل اسيبك يارحيل يحصلك حاجه بس مستحيل تكوني معايا عشان مستحيل اعيش مع واحدها متهوره زيك 
يتبع..... 
#جاسمين_محمد
#عشقت_صقر_الصعيد

                   الفصل الثامن عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×